نه غرور نه خستگی، جوانان جلالی شایسته برد بودند؛

پرسپولیس ۰ – پیکان ۱؛ جو آسیایی ترمز برانکو را کشید

شاگردان برانکو دور از انتظار ظاهر شدند و یک شکست مانع از بازگشت آنها به صدر جدول شد تا پیکان و جلالی هفته فوق العاده‌ی خود را اینگونه پایان دهند.

پرسپولیس ۰ – پیکان ۱؛ جو آسیایی ترمز برانکو را کشید

به گزارش ۸دی، پرسپولیس که در جو حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا قرار داشت، همانطور که برانکو پیش بینی کرده بود، بازی سختی را مقابل پیکان پشت سر گذاشت و در نهایت شکست پایان کار آنها در هفته ششم لیگ برتر بود. مجید جلالی که با تصمیماتی عجیب رحمان احمدی و امیرحسین صادقی را از ترکیب خارج کرده بود، با جوانان پرانگیزه خود توانست یک شب تلخ برای سرخپوشان در آزادی رقم بزند و مانع از بازگشت آنها به صدر جدول شود.

استادیوم آزادى تماشاگر: حدود ٢٠ هزار نفر

پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، شایان مصلح( ۷۱ – علی علیپور)، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن(۵۸ – محسن مسلمان)، سیامک نعمتی(۵۸ – وحید امیری)، مهدی طارمی و گادوین منشا
سرمربى: برانکو ایوانکوویچ

پیکان:

 

پیام نیازمند، مهران موسوی، حجت حق وردی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی( ۶۸ – سعید صادقی)، محمدصادق بارانی، بختیار رحمانی(۶۰ – ابوالفضل ابراهیمی)، مرتضی آقاخان، مهدی مومنی و افرانگ دافه(۶۲ – علی حمودی)
سرمربى: مجید جلالى

 

اخطار:

 

مرتضی آقاخان(۶)، مهدی مومنی(۲۸) امیرحسین کریمی(۶۱) از پیکان

 

شجاع خلیل زاده(۶۶) از پرسپولیس

 

شرح گل:

 

پرسپولیس ۰ پیکان ۱: (دقیقه ۴، مرتضی آقاخان): یک ضربه ایستگاهی از منطقه‌ای مناسب با خطای سیامک نعمتی بر روی امیر کریمی برای پیکان شکل گرفت که مرتضی آقاخان به زیبایی آن را به تور دروازه پرسپولیس رساند.

 

شرح بازی:

پرسپولیس که نمایش دور از انتظاری در نیمه اول داشت به مرور زمان توپ و میدان را بیشتر از پیکان در اختیار گرفت تا گل خورده دقیقه ۵ که توسط مرتضی آقاخان به ثمر رسیده بود را جبران کند؛ سرخ پوشان که تلاش زیادی برای رسیدن به گل داشتند نتوانستند از سد دفاع پُر دامنه و جنگنده پیکان عبور کنند و با اینکه موقعیت‌های زیادی هم خلق کردند اما در مغلوب کردن مدافعان و دروازه‌بان جوان تیم جلالی ناکام بودند؛ آمدن مسلمان، علیپور و امیری به زمین نیز برخلاف تغییرات هفته‌های اخیر برانکو این بار خیلی مثمر ثمر واقع نشد و با اینکه یک بار هم  علیپور به تیرک دروازه زد ولی آنها در هدف اصلی که گلزنی بود موفق نبودند.

شاگردان برانکو که با وجود بازی آسیایی اخیر مقابل الاهلی، خستگی چندانی در ساق‌هایشان دیده نمی‌شد با نفوذ از جناحین، ارسال توپ و همچنین پاس پشت مدافعان برای گل زدن شانس خود را امتحان می‌کردند ولی دفاع جانانه پیکانی‌ها که به خوبی توپ‌ها را به زمین پرسپولیس شوت می‌زدند و بازی را به آرامش می‌کشاندند اجازه نداد تاکتیک پرسپولیس اجرایی شود تا بعد از ۱۹ هفته لیگ در ورزشگاه آزادی شکست بخورد.

 

 

 

اتفاق ویژه:

حضور حدود ۴۰ هزار هوادار که می‌توانست بهره مالی حداقل ۴۰۰ میلیونی برای باشگاه داشته باشد با یک درگیری و تنش باعث شد تا هیچ کدام به حق شان نرسند. این دیدار در نهایت رایگان اعلام شد تا هم باشگاه پرسپولیس و هم هوادارانی که با اعتماد به باشگاه و سامانه خرید بلیت مجوز حضور در استادیوم را دریافت کرده بودند ضرر کنند و اتفاق عجیبی را رقم بزنند.

اتفاق ویژه دیگر این بازی را می‌توان به شکست پرسپولیس بعد از ۵ بازی مقابل پیکان مربوط دانست و مجید جلالی که بار دیگر با تفکرات خود توانست برانکو ایوانکوویچ را مغلوب کند.

 

بهترین بازیکن:

مهران موسوی و حجت حق‌وردی، دو مدافع میانی پیکان در این بازی نمایش بدون نقصی داشتند و اجازه ندادند مهاجمان گلزن و سرشناس پرسپولیس که در لیگ و آسیا می‌درخشند از سد آنها عبور کنند؛ البته پشت سر آنها پیام نیازمند هم روز خوبی داشت اما در مجموع می‌توان حق‌وردی که با سر بانداژ شده تلاش زیادی برای حفظ تک گل پیکان انجام داد را مرد اول زمین معرفی کرد.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ۱۲: مرتضی آقاخان در حرکتی انفرادی و با عبور از شجاع خلیل زاده شانس خوبی برای ثبت گل دوم خود داشت که با بی دقتی ضربه اش را تک به تک با بیرانوند و از زاویه بسته راهی اوت کرد.
دقیقه ۱۸: پرسپولیس علیرغم در اختیار داشتن توپ، هنوز نتوانسته فرصتی جدی برای محک دروازه بان پیکان شکل دهد و حرکات این تیم تا پشت محوطه ادامه می‌یابد و بعد از آن با اشتباه در پاس نهایی یا تصمیم برای ضربه آخر از دست می‌رود.
دقیقه ۲۲: اولین فرصت جدی پرسپولیس روی ارسال شایان مصلح و اشتباه مدافعان پیکان در دفع توپ، با ضربه ناقص مهدی طارمی همراه شد که دروازه بان پیکان در دو مرحله با کمک مدافع تیمش آن را دفع کرد.

دقیقه ۲۳: اینبار پرسپولیس توسط سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شد که ضربه این هافبک شماره ۸۸ با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه ۲۸: مهدی مومنی با تکلی از پشت حسین ماهینی را متوقف کرد تا داور این بازیکن را نیز با کارت زرد جریمه کند. مومنی در کنار آقاخان بازیکنانی هستند که تا این لحظه از داور بازی کارت دریافت کرده اند.

دقیقه ۴۱: بشار رسن قصد داشت همچون بازی با الاهلی با فرار داخل محوطه جریمه، اینبار مدافع پیکان را مجبور به پنالتی کند که اقدام او برای فریب فغانی ناکام ماند.

دقیقه ۴۳: پاس منشا برای طارمی در محوطه جریمه فرصت خوبی برای این مهاجم فراهم کرد که پرس شدید مدافعان پیکان مانع از ضربه نهایی طارمی شد. در ادامه تماشاگران اعتقاد به برخورد توپ به دست مدافع پیکان را داشتند که فغانی و کمکش دستور به ادامه بازی دادند.

دقیقه ۴۵: روی کرنر ارسالی فرشاد احمدزاده، فرصتی برای ضربه آکروباتیک نصیب شجاع خلیل زاده شد که ضربه مهاجم جنوبی سرخپوشان با کمترین اختلاف و به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه ۶۵: ارسال خوب از شایان مصلح با ضربه سر مهدی طارمی همراه شد که دروازه بان جوان پیکان با واکنشی فوق العاده آن را مهار کرد و در ادامه تنها یک کرنر نصیب پرسپولیس شد.

دقیقه ۶۹: ارسال شایان مصلح اینبار در آستانه دروازه خالی برای مهدی طارمی با ضربه سر این مهاجم راهی اوت شد.

دقیقه ۷۳: حرکت علی علیپور از سمت چپ و ضربه این مهاجم تازه وارد به سمت دروازه از زاویه‌ای بسته به راحتی در اختیار پیام نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۷۶: یک حرکت فوق العاده از مثلث مسلمان، گادوین منشا و در نهایت علیپور، فرصتی ایده آل و تک به تک برای شماره ۷۰ قرار داد که علیپور بعد از عبور از نیازمند ضربه اش را از زاویه بسته به تیرک دروازه کوبید.

دقیقه ۸۵: اشتباه عجیب بازیکن پیکان که بعد از پرتاب اوت هم تیمی اش آن را با دست لمس کرد یک ضربه ایستگاهی نصیب پرسپولیس کرد که ارسال مسلمان به راحتی در اختیار نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۸۸: ارسال مسلمان برای احمدزاده و توپی که در یک رفت و برگشت به خود این بازیکن در شش قدم رسید با ضربه بی دقت شماره ۱۰ سرخپوشان از بالای دروازه راهی اوت شد.

در حاشیه:

* در شرایطى که قبل از بازى مناقشه شدیدى بین باشگاه پرسپولیس و مسوولان بلیت فروشى شکل گرفته بود، در نهایت این بازى رایگان شد.
* امیرحسین صادقى و رحمان احمدى از سوى مجید جلالى در این بازى در ترکیب پیکان قرار نگرفتند.
* برانکو ایوانکوویچ برخلاف پیش بینى مجید جلالى به برخى از شاگردانش استراحت داد. محسن ربیع خواه، محمد انصارى، وحید امیرى، محسن مسلمان و على علیپور بازیکنانى بودند که در این بازى  استراحت داشتند.
* سیامک نعمتى و گادوین منشا، بازیکنان فصل گذشته پیکان در این دیدار در ترکیب اصلى حاضر شده اند تا با انگیزه خود به دنبال اثبات شایستگى مقابل مجید جلالى باشند.

* علی اکبر طاهری که پیش از بازی جلسه پرفشاری را با مسوولان برهان مبین بر سر بلیت این دیدار داشت، در کنار گرشاسبی و ترکاشوند از جایگاه ویژه این دیدار را نظاره می‌کنند.

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه