خبرنگار: ابوالفضل شکری
مسئول دفترنمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در گیلان:

ائمه جمعه یک رسالت فراگیر فرهنگی بر دوش دارند

مسئول دفترنمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان در رحیم آباد رودسر گفت: رسالت امام جمعه فقط اقامه نماز نیست بلکه امام جمعه رسالت فراگیر فرهنگی دارد.

ائمه جمعه یک رسالت فراگیر فرهنگی بر دوش دارند

 

به گزارش ۸دی، امیر جانبازی صبح امروز در جلسه شورای اداری بخش رحیم آباد رودسر که جهت تودیع و معارفه ائمه جمعه سابق و جدید این بخش برگزار شد اظهار داشت: انسان برای رشد و رسیدن کمال به کمال نیاز به دو بال دارد که یکی از بال ها ارتباط با خدا و ایمان به خدا داشتن و بال دیگر ارتباط برقرار کردن با مردم است.

وی افزود: اینکه چطور باشیم و چه مسیری را در زندگی در پیش بگیریم در نحوه ارتباط برقرار کردن ما با مردم موثر است.

فرماندار رودسر گفت: انسان هایی که مسیر کمال را طی می کنند افرادی متعهد، آگاه، مومن و روحانی هستند و چون ائمه جمعه و جماعات در این مسیر حرکت می کنند به عنوان الگوی ما هستند.

علی اسلامی‌نژاد مسئول دفترنمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در گیلان نیز در این مراسم بیان بیان اینکه نماز سر رشته همه امور است اظهار کرد: رسالت امام جمعه فقط اقامه نماز نیست بلکه امام جمعه رسالت فراگیر فرهنگی دارد و در سالهای گذشته رهبر انقلاب تصریح فرمودند که نماز جمعه یک قرارگاه و امام جمعه فرمانده این قرارگاه و نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است.

وی افزود: فرهنگ مانند هوا و بستر اصلی زندگی مردم و ستون فقرات یک ملت است و به فرموده امام همه خوشبختی ها و بدبختی های ملت ها به آن ختم می شود.

مسئول دفترنمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در گیلان ادامه داد: به فرموده امام اگر ملتی به لحاظ نظامی، سیاسی و اقتصادی مشکلی نداشته اما فرهنگی خوبی نداشته باشد آن ملت پوچ است.

اسلامی نژاد گفت: امام جمعه به تنهایی مسئول امور فرهنگی نیست بلکه یک هماهنگ کننده برای فعالان فرهنگی و نهادهای فرهنگی مثل آموزش و پرورش است.

وی تأکید کرد: ما باید دید را عمیق تر کنیم و راه را دورتر ببینیم و مسئولیت را به درستی بشناسیم و به دنبال آن حرکت کنیم.

مسئول دفترنمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در گیلان افزود: نوع دوستی از جمله امور فرهنگی است و در قرآن کریم در هر جا که صبحت از نماز شده سپس به موضوع انفاق پرداخته شده است.

اسلامی‌نژاد ادامه داد: در بهترین عبادات مثل حج تا قربانی صورت نگیرد حج به اتمام نمی رسد. در ماه رمضان تا زکات فطریه پرداخت نشود روزه ها مقبول نخواهد بود.

وی تأکید کرد: کار فرهنگی تزریق خون سالم به پیکر جامعه و استنشاق هوای مطلوب برای ریه های جامعه است و این یک وظیفه سنگین برای امام جمعه خواهد بود.

در پایان این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی به عنوان امام جمعه جدید شهر رحیم آباد رودسر معرفی شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه