آقایان مسئول، خواهشاً به جوانان اطمینان کنید!

یکی از ابزار مهم هر کشور نیروی انسانی است، آن هم از نوع جوانش، جوان خود یکی از ستون های ظرفیت درونی است.

آقایان مسئول، خواهشاً به جوانان اطمینان کنید!

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، قدسیان در بروزرسانی خود نوشت:

شاید این جمله را بسیار شنیده اید، اتکا به داخل، نگاه به ظرفیت درونی کشور، بارها و بارها این جمله را از دهان مبارک حضرت آقا شنیده ایم، بعضاً حتی با فریاد هم شنیده ایم، ولی کجاست گوش شنوا؟! انگار یک گوش را درب کرده اند، یکی دیگر را هم دروازه!

ظرفیت درونی کشور چیست؟! کجاست؟! ا تکا به داخل یعنی چه؟!

در تمام مسائل باید به درون کشور نگاه کرد، از مسائل اقتصادی بگیرید تا نظامی و اجتماعی و فرهنگی و الی آخر.

این ظرفیت درونی چیست که بعضاً حضرت آقا در تمام سخنرانیانش در دیدار با انواع گوناگون اقشار ملت این را مطرح می کنند، انگار حضرت آقا ظرفیت درونی را به اقتصاد محدود نمی دانند.

استفاده از ظرفیت درونی خود می تواند نقطه ی پرتاپی باشد برای کشور، ولی انگار کسی صحبت آقا را نمی شنود، مثل خطر کاهش جمعیت، مانند شبیخون فرهنگی، و همچنین اقتصاد مقاومتی، که ثمره اش فقط شده گذاشتن سیمینارهای رنگارنگ با بودجه های کلان.

????? ???????????? ?? ?????? ????? ??? ?????? ????

جوان!

هرچه فکر کردیم دیدیم که یکی از ابزار مهم هر کشور نیروی انسانی است، آن هم از نوع جوانش، دیدیم جوان خود یکی از ستون های ظرفیت درونی است، واقعاً فی الحال در کشور ما چقدر به جوانان میدان داده می شود؟! چقدر به نیروی جوان اطمینان می شود؟! چند در صد از مسئولین تاثیر گذار در مسائل کلان کشور جوان هستند؟! فکر کنم جواب همه ی این سوال ها منفی است! شاید هم وجود داشته باشد ولی بسیار کم است!

8787243356840143552

جوانان کشور ما امتحانشان را پس داده اند، خیلی قشنگ هم پس داده اند، دفاع مقدس را عرض می کنم، واقعاً آنها مگر جوان نبودند،از مریخ هم که نیامده بودند، فرزندان همین آب و خاک بودند، چه خوب درخشیدند، تمام دنیا را متحیر کردند، ولی انگار بازهم ترسی وجود دارد عظیم، که به جوان اطمینان بشود؟ یا نشود؟! و بالاخره هم نمی شود.

فرماندهان گردان،فرماندهان تیپ، فرماندهان لشکر، زمان دفاع مقدس میانگین سن شان چند سال بود؟! فکر کنم زیر ۲۵-۲۶ سال بود.

تئورسیون های جنگ ما همین جوان ها بودند، صف اول در خاک ریز نبرد و بعضاً فعالیت های عمرانی هم همین جوانان بودند (البته از همه ی سنین در جنگ حضور داشتند) تاثیر گذاران مسائل نظامی ما هم همین جوان ها بودند!

شهید حسن باقری، شعید مهدی زین الدین، شهید وزوایی، شهید کاوه و هزاران شهید دیگر، که در زمان بحران به داد کشور رسیدند.

این ها مگر جوان نبودند؟!

فرماندهان کنونی نیروهای مسلح و بعضاً مسئولین کشوری ما که در جنگ مسئولیت داشتند، آیا سن شان بیشتر از سی سال بود؟!

نیروی جوانی در تحقق اتکا به ظرفیت داخل کشور بسیار می تواند موثر باشد، ولی انگار هیچ انگیزه ایی نیست تا از این ظرفیت عظیم استفاده شود، انگار بعضی از آقایان نمی خواهند قبول کنند، که باید به جوان میدان داده شود، رهبر معظم انقلاب در مورد جوانان می فرماید (جوان، تعیین کننده است، تحول آفرین است، موتور پیشرفت است، شکافنده ی بن بست هاست، نیروی جوانی این است.)

کابینه ی دولت که خود سرچشمه ای است از مسئولین کشور، چند درصد جوان هستند، درصد که هیچ، اصلا پیدا نیست، حالا از وزارتخانه ها بگیرید و سلسله مراتبی بیایید پایین، خوب مشخص است.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای برون رفت از مشکلات کشور روحیه ی بسیجی را حلال مسائل بر شمردند. (دیدار با شورای شهر تهران ۸۱/۱۲/۱۹)

حال، روحیه ی بسیجی، که توامان با روحیه ی جهادی است، انرژی می خواهد،دو چندان، که این نیرو در گرو جوان بودن است.

به جوانان اطمینان کنید، میدان دهید، یک خرده هم که شده از میزهای ریاست و مقام فاصله بگیرید، کشور بیشتر به نیروی متخصص جوان نیازمند است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه