پاسخ به شبهات؛

شبهه «خدا مهربونتر از این حرفهاست. اسلام را خودمون سخت گرفتیم …»

«مجبور نیستی نماز بخوانی یا روزه بگیری» یعنی به تو اختیار اطاعت یا تخلف داده‌ام، نه این که مجازی دلت خواست بخوان و دلت خواست نخوان!

شبهه «خدا مهربونتر از این حرفهاست. اسلام را خودمون سخت گرفتیم …»

متن شبهه:

خدا مهربونتر از این حرفهاست. اسلام را خودمون سخت گرفتیم نماز صبح برای سلامتی خودمون خوبه. خدا هیچ نیازی به نماز خوندن ما نداره. ترساندن مردم از خدا یعنی مجبور کردن به عبادت و اطاعت از خدا. در صورتی که ایه بقره خدا خودش گفته لا اکراه فی دین. حتی در انتخاب دین هم هیچ اجباری نیست ولی تو ایران خارج شدن از دین اسلام و پزیرفتن ادیان دیگه حکمش اعدام هست..متاسفانه ما مسلمان بودن فقط نماز خوندن و مسجد رفتن و حجاب گرفتن را فهمیدیم اما دست مظلوم را گرفتن چی ؟ بر سر کار دولتی رفتن از هم هزار جور پارتی میگیریم که جای یکی دیگه فرزندان خودمون برن بعد از همون درامد برای مسجد خرج میکنیم شکم بچه هامونا سیر میکنیم. به نظر من تظاهر به اسلام از منفورترین کارهایی هست که خدا دوست نداره البته خیلیها هم واقعا رعایت میکنن اما اینکه مردم ایران تو بدبختی زندگی کنن با پول ایران کشورهای همسایه اباد بشه مثل پدری میمونه که شکم بچه خودش را سیر نکنه بده بچه همسایه بخوره. واقعا ظلم نیست بعد مردم را با حرفهای مثل ترساندن از خدا سرگرم میکنن.

 

پاسخ:

درباره معنای لا اکراه فی الدین: باید دقت شود که «مجبور نیستید» به معنای «مجاز هستید» نمی‌باشد و عقاب دنیوی و اخروی نیز برای همین منظور وضع شده است. به عنوان مثال: «مجبور نیستی نماز بخوانی یا روزه بگیری» یعنی به تو اختیار اطاعت یا تخلف داده‌ام، نه این که مجازی دلت خواست بخوان و دلت خواست نخوان! مضافاً بر این که اسلام اجازه نمی‌دهد به بهانه‌ی آزادی، حقوق دیگران پایمال گردیده و اقشار متفاوت مورد ظلم واقع شوند. لذا هر کسی آزاد است که در خلوت خود گناه کند و راه جهنم را بپیماید. اما اگر گناه و فساد خود را علنی و فرافکنی کرد و حقوق و امنیت دیگران را به مخاطره انداخت، معلوم است که جلوی او را می‌گیرند و مجازاتش هم می‌کنند.
درباره اعدام افرادی که از دین خارج می شوند: در ایران هیچ کسی برای خروج از دین تاکنون اعدام نشده است و هیچ نمونه ای در این خصوص وجود ندارد. درباره سلمان رشیدی هندی هم اگر حکم اعدام آمده است به این دلیل است که به دین یک میلیارد و پانصد میلیون نفر توهین و جسارت کرده است.
درباره اینکه ما مسلمان ها فقط نماز خوندن و مسجد رفتن و حجاب گرفتن را فهمیدیم اما دست مظلوم را گرفتن چی؟: مدینین در جامعه بیشترین کمک به فقرا و مستمندان را انجام می دهند. ضمن اینکه در کشور سازمان های خیریه برای توجه به همین بخش تشکیل شده است. به عنوان مثال در سال ۹۵ تنها توسط سپاه ۵۰۰۰ مسکن برای افراد فاقد خانه مناسب ساخته شد و کمیته امداد و بهزیستی هم خانه های زیادی برای محرومین ساخته اند. همچنین این افراد مقید به اسلام هستند که در هنگام قربانی کردن قربانی می کنند و در هنگام کمک به فقرا همیشه دستشان باز است.

درباره پارتی بازی ها: اسلام و مسلمان واقعی با هر نوع پارتی بازی و رابطه بازی مخالف است و اگر کسانی در کشور چنین می کنند به دلیل مسلمان بودن آنها نیست بلکه به دلیل عدم پایبندی به اسلام است. همانطور که در دیگر کشورها هم این مسئله وجود دارد.

کمک به همسایگان در حالی که مردم داخل کشور محرومند: اینکه ایران در کشورهای همسایه به مردم کمک می کند خود بیانگر توجه کشور به مظلومان است. ضمن اینکه کمک به مظلومان دیگر کشورها ناهی کمک به فقرای ایران نیست. البته کمک کاری های وجود دارد. ما به جای قطع کمک به دیگر کشورها که خود مصالحی برای کشور خودمان دارد باید مقابل دزدی ها و چپاولهای داخلی را بگیریم و آنها را به فقرا اختصاص دهیم. ما نمی توانیم به بهانه کمک به مردم خودمان از زنده سوزاندن مردم میانمار بی خیال باشیم که اگر این باشیم دیگر مسلمان نیستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه