خبرنگار: محدثه فردی
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

تحصیل ۳۷۵ هزار دانش‌آموز گیلانی در سال تحصیلی جدید

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۳۷۵ هزار دانش آموز و حدود ۲۷هزار و پانصد نفر فرهنگی در ۵ هزار واحد آموزشی که ۳ هزار و صد واحد دولتی و مابقی غیر دولتی می باشد، سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

تحصیل ۳۷۵ هزار دانش‌آموز گیلانی در سال تحصیلی جدید

به گزارش ۸دی، مهدی حاجتی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت اظهار داشت: ۳۷۵ هزار دانش آموز و حدود ۲۷هزار و پانصد نفر فرهنگی در ۵ هزار واحد آموزشی که ۳ هزار و صد واحد دولتی و مابقی غیر دولتی می باشد، سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش همه تلاش خود را جهت جاری کردن منویات مقام معظم رهبری در مراکز آموزشی معطوف می دارد، افزود: آموزش و پرورش در سال جدید تحصیلی برای اجرایی کردن سند تحول بنیادی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال با محوریت هدایت تحصیلی درست، همه تلاش خود را به کار خواهد بست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه هدایت تحصیلی درست، مقدمه توسعه کشور است، تاکید کرد: ما سعی می کنیم در سایه توسعه متوازن دانش آموزان را پرورش داده تا بعد از فارغ التحصیلی، به عنوان یک نیروی انسانی ماهر و خلاق در جامعه حاضر باشند.

حاجتی هدایت تحصیلی درست را ذیل تعامل خانواده ها و مدارس دانست، و افزود: آموزش و پرورش بهره مندی همه دانش‌آموزان استان را از آموزش، در دستور کار خود دارد تا جایی که در استان چهار مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم اداره می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه ما از روز اول مهر برنامه ریزی‌های مدون را برای دانش آموزان در دستور کار داریم، گفت: بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی روز اول مدرسه؛ زنگ مدارس را به صدا در خواهند آورد.

وی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه آموزش و پرورش است ،تاکید کرد: این هزینه سرمایه آینده کشور است، زیرا با پرورش نیروهای خلاق، ماهر و توانمند، آینده کشور روی دوش آنها سنگینی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از محل درآمد دو درصد نفت و گاز ۱۷ تا ۲۰ درصد آن در اختیار آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش و پرورش در صدد است که اخلاق محوری ، تکریم پدر و مادر، احترام به سالمندان، سبک زندگی و اخلاق اسلامی را به آینده سازان آموزش دهد.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره های علمی موجب تقویت بنیه علمی دانش آموزان در محیطی با نشاط می باشد به مسابقات سراسری قرآن کریم و درخشش دانش آموزان گیلانی اشاره کرد و افزود: اگر اعتماد متقابل بین مدرسه و اولیا تحکم پیدا کند، می توانیم اهداف عالیه خود را تحقیق بخشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه