خبرنگار: محدثه فردی
امام جمعه موقت رشت:

با ورود خرافات می‌خواهند عزاداری‌های محرم را از معرفت تهی کنند

امام جمعه موقت رشت گفت: امروز برای جلوگیری از این عظمت می خواهند عزاداری های محرم را تضعیف کنند، بگونه ای که با ورود ناهنجاری‌ها و خرافات، می خواهند عزاداری را از جهت معرفت تهی کنند.

با ورود خرافات می‌خواهند عزاداری‌های محرم را از معرفت تهی کنند

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیع‌زاده امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خصوص از عظمت امام علی (ع) و اهل بیت(ع) اظهار داشت: وقتی دشمنان علی علیه السلام از عظمت مقام حضرت سخن می‌گویند؛ حجت برای پیروانش تمام می شود.

وی با بیان اینکه فتح خیبر بعد از عدم پیروزی با دستان پر صلابت امام علی علیه السلام رقم خورده است افزود: در جنگ خندق در خصوص شرکت حضرت در نبرد با دشمنان پیامبر فرمودند یاعلی! دوست نداری تو به منزله هارون باشی و من به منزله موسی با این تفاوت که بعد از من پیامبری نخواهد آمد؟

خطیب جمعه رشت با اشاره به جشن عاطفه ها گفت: امیدواریم با این کار نیک، افراد نیازمند بادغدغه کمتری وارد مدرسه شوند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام محرم تاکید کرد: عزاداری امام حسین علیه السلام از بعد از شهادت ایشان توسط حضرت زینب(س) آغاز شد و امروز با عظمت بیش از بیست میلیونی در اربعین به دست ما رسیده است.

شفیع‌زاده گفت: امروز برای جلوگیری از این عظمت می خواهند عزاداری های محرم را تضعیف کنند، بگونه ای که با ورود ناهنجاری‌ها و خرافات، می‌خواهند عزاداری را از جهت معرفت تهی کنند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید به اینکه شعر و شعور باعث عظمت عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) شده است اظهار کرد: اگر شعور را از ما بگیرند با ورود خرافات، آسیب جدی و خطرناک در عزاداری سید و سالار شهیدان ایجاد خواهد شد.

شفیع‌زاده مداحی صرف  در مراسمات عزاداری را آسیب جدی به نهضت امام حسین علیه السلام عنوان کرد و افزود: با محکم کردن فکری جوانان، واز طریق منبرها ، این عظمت به ما رسیده است، لذا نباید بگذاریم مجلس امام حسین علیه السلام به دور از روایت باشد که این خود یکی از آسیب های جدی محسوب می شود.

خطیب جمعه رشت پرهیز از غلودر مدح اهل بیت را از مسائل مهم در عزاداری دانست و گفت: در عزاداری مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن وقت نماز به خصوص در روز عاشورا از دیگر آسیب هایی است که باید برای رفع آن اهتمام داشت.

شفیع زاده با اشاره به دهه اول محرم و بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر در این ایام اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض مهم دینی است ، می‌طلبد در این هفته به طول سمبلیک هم که شده، به ترویج آن به پردازیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به بزرگداشت روز خانواده در هفته پیش رو اذعان کرد: امروز یکی از آسیب هایی که فرزندانمان را به طور جدی مورد تهدید قرار داده است هجمه دشمن در  فضای مجازی است که می طلبد خانواده‌ها دقت بیشتری را در نظارت بر فرزندانشان داشته باشد.

شفیع ‌زاده شرایط بازنشستگان را نیازمند به حمایت توصیف کرد و افزود: می‌طلبد در روز باز نشستگان توجه مسئولین برای رفع مشکل این عزیزان معطوف تامین نیازهای آنها شود.

خطیب جمعه رشت به کشتار مردم مظلوم میانمار اشاره کرد و افزود: این نسل کشی در کشور اتفاق افتاده که سردمدار آن جایزه صلح نوبل را اخذ کرده است، چگونه است که این جایزه به کشورهایی داده می‌شود که جنایت در آنها دیده می شود؟ در صورتیکه ویژگی دارنده جایزه باید صلح و دوستی باشد.

شفیع‌زاده به حادثه تروریستی عراق که منجر به شهادت تعدادی از زائران ایرانی شد اشاره و در ادامه اظهارکرد: ما از آمریکا و برجام خیری ندیده ایم همانطور که امام فرمودند :”آمریکا قابل اعتماد نیست “نباید به آنها اعتماد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان باید بدانند امنیت پایدار خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است به تغییر مدیریتی درسطح عالی استان اشاره کرد و گفت: برای استاندار گیلان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت داریم.

شف‌زاده با بیان اینکه مدیران استانی، کشوری و سازمانی برای موفقیت در کار باید سازمان کشور و استان خود را بدون تنش اداره کنند گفت: تنها راه موفقیت مسئولین، بهره‌مندی از نظرات بزرگان به خصوص نماینده ولی فقیه است.

خطیب جمعه رشت استان گیلان در شرایطی نیست که مسئولین و مقامات استان دارای تنش باشند  گفت: بهتر است برای حل مشکلات اهتمام داشته باشیم.

وی به اختلاف افکنی برخی از رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: برخی ها منتظرند مسائل و اختلافات را در جامعه گسترش دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه