نماینده مردم رشت مطرح کرد؛

سیاسی کاری مدیر کل آموزش و پرورش گیلان مشکل اصلی فرهنگیان

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: مدیر کلی که نمی تواند از عهده ی وظایف خود بر آید باید استعفا دهد تا ما هر چند ماه شاهد تجمع معلمین، نیرو های نهضت سوادآموزی، حق التدریسی و غیره نباشیم.

سیاسی کاری مدیر کل آموزش و پرورش گیلان مشکل اصلی فرهنگیان

به گزارش ۸دی به نقل از خوبان، نشست مجمع  نمایندگان گیلان با موضوع بررسی تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی با حضور چهاربند رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی  و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در رشت برگزار شد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رشت پرس با اشاره به اینکه جمع کثیری از فرهنگیان فرهیخته استان با مشکلات استخدام و جذب مواجه می باشند افزود: در بدو ورود خود به مجلس رسیدگی به این مهم را از اولویت های خود قرار داده از اینرو همواره به دنبال یک نقشه راه برای مرتفع کردن مشکل فرهنگیان بوده ایم.
حسنی افزود: جلسه امروز با حضور ۸ نماینده گیلان و رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی  و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس، آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد.
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی ما وزارت آموزش و پرورش نمی  باشد افزود: مشکل اصلی فرهنگیان گیلانی سیاسی کاری مدیر کل آموزش و پرورش استان می باشد.
حسنی با اشاره به اینکه  استان های دیگر پیشرو حل مشکل فرهنگیان می باشند و توانسته اند با وجود بسیاری از مشکلات خوب بدرخشند با ابراز تاسف اذعان داشت: مدیر کل آموزش و پرورش گیلان بیشتر از آنکه به فعالیت آموزشی مشغول باشد، در حوزه سیاسی دغدغه دارد از اینرو تاکنون هیچگونه تلاشی هم برای بهبود امور انجام  نداده است.
محمد صادق حسنی با اشاره به اینکه معلمین زیادی در روستاهای گیلان  به طور همزمان برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان با یک دانش‌آموز و گاها بیش از سی دانش آموز مشغول به فعالیت هستند که  فعالیت آنان از طرف مدیر کل مذکور نادیده گرفته شده و نمی خواهد خدمات معلمان را ببینند و بازگو کند و با توجه به تذکرات مکرر و خواسته های نمایندگان در خصوص اعلام نیاز هیچگونه تلاشی در این راستا انجام نمی دهد و و تنها این نمایندگان هستند که باید فشارهای حاصله از طرف فرهنگیان را متحمل شوند.
وی تاکید کرد: مدیر کلی که نمی تواند از عهده ی وظایف خود بر آید باید استعفا دهد تا ما هر چند ماه شاهد تجمع معلمین، نیرو های نهضت سوادآموزی ، حق التدریسی و غیره  نباشیم.
نماینده مجلس  با بیان اینکه مدیر کل باید مستقل باشد افزود: متاسفانه آقای حاجتی به دلیل وابستگی به نماینده ای خاص نمی تواند از خود استقلالی داشته باشد زیرا اگر بر خلاف رای و نظر شخص مورد نظر تصمیمی اتخاد نماید باید از جایگاه خود خداحافظی نماید.
حسنی در پایان با اشاره به اینکه  سیاسی کاری در شان مدیر کل  آموزش وپرورش نبوده  بلکه باید همواره به دنبال سیاست ورزی و تربیت نیروهای سیاسی  باشیم  تا این جایگاه حفظ شود افزود: اگر مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در راستای مرتفع کردن مشکلات فرهنگیان اقدامی ننماید لاجرم ما خود تصمیم نهایی را اتخاذ می نماییم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
نماینده محترم! شما و جناب مدیرکل دارای وجهه سیاسی، در یک جریان سیاسی تشریف دارید؛ظاهرا اگر مدیرکل حرف فلان نماینده را گوش کند سیاسی کاری کرده است اما اگر حرف شما را گوش کند دقیقا وفق مقررات می نماید! مشکل اساسی این است که نمایندگان مجلس عموما می خواهند درهمه امورات ادارات،حتی در جابجایی یک کارمند دخالت کنند.ضمنا با وجود این همه اختلاف در لیست نا«امید» ممکن است در انتخابات بعدی نتوانید اکثریت مورد ادعای امیدی ها در مجلس را بدست آورید.
شفیعی در پاسخ به
حرف حساب زدی ناشناس. چنان میگه سیاسیه انگار جریان سیاسی شون جداس!! اگه این اسمش سیاسیه پس مشخصه مدیرکل، آموزش و پرورش رو به جریان سیاسی مطبوعش نفروخته. دمش گرم!!
در حاشیه