خبرنگار: حمیدرضا دنیادیده
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شفت:

جشنواره پنیر سیاهمزگی در شفت برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شفت از برگزاری جشنواره پنیر سیاهمزگی در شفت خبر داد

جشنواره پنیر سیاهمزگی در شفت برگزار می‌شود

ابراهیم هوشیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در شفت از برگزاری جشنواره پنیر سیاهمزگی در این شهرستان خبر داد.

وی بابیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها در حفظ و ترویج میراث منطقه تأثیر داد افزود: میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان موضوعاتی ماندگار از اجداد و نیاکان ما هستند و باید در راستای حفظ آن تلاش کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شفت با اشاره به اهمیت موضوع پنیر سیاهمزگی و منحصر بودن آن به منطقه سیاهمزگی شفت گفت: جشنواره پنیر سیاهمزگی باهدف معرفی و شناساندن هر چه بیشتر این محصول بومی روز جمعه از ساعت ۴ عصر برگزار خواهد شد.

هوشیار با اشاره به اینکه نمایش مراحل تولید پنیر در جشنواره مذکور ازجمله برنامه‌هایی است، مطرح کرد: این پنیر از دیرباز در سیاهمزگی و روستاهای اطراف و مناطق ییلاقی شهرستان شفت تولید و یکی از پنیرهای کم‌نظیر در ایران ازنظر طعم و مزه هست.

وی با اعلام اینکه ازجمله سوغات شهرستان منحصربه‌فرد شهرستان شفت پنیر سیاهمزگی است، گفت: شفت محصولات و سوغات بی‌شماری دارد که از منحصربه‌فردترین آن می‌توان پنیر سیاهمزگی را نام برد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شفت در پایان گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره پنیر، برنامه‌های جانبی شامل موسیقی محلی عروس بران، لافند بازی و نمایشگاه صنایع دستی نیز در جشنواره مذکور برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه