رئیس شورای شهر رشت خواستار شد؛

مشکل فشار آب محلات حاشیه‌نشین برطرف شود / رینگ آب شهر رشت در حال تکمیل شدن است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: متاسفانه در محلاتی از جمله نخودچر، حمیدیان و… شاهد مشکل فشار آب هستیم و شهروندان در این خصوص گلایه دارند.

مشکل فشار آب محلات حاشیه‌نشین برطرف شود / رینگ آب شهر رشت در حال تکمیل شدن است

به گزارش ۸دی، سید امیر حسین علوی در دیدار با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با ابراز خرسندی در خصوص تعامل خوب شورای پنجم رشت با دیگر سازمانها اظهار داشت: حدود دو هفته از آغاز فعالیت شورای پنجم رشت می گذرد و طی این مدت فضای همدلی و تعامل بین شورا و کلیه دستگاههای خدمات رسان در شهر به خوبی احساس می شود.

با اشاره به بازدید از سد شهر بیجار افزود: از جمله وظایف شوراهای اسلامی سرکشی به حوزه های مختلف و اطلاع از نیازها و خدمات موجود می‌باشد.

علوی با اذعان به اینکه ظرفیت‌های خوبی در شورای پنجم رشت قرار دارد گفت: در هر کدام از اعضای شورای رشت پتانسیل‌های خوبی وجود دارد و این موضوع می‌تواند موجب تعالی و توسعه همه جانبه رشت شود.

رئیس شورای اسلامی رشت سازمان آب و فاضلاب را یک سازمان در هم تنیده با شهرداری دانست و اظهار کرد: جنس خدمات شهرداری با سازمان آب و فاضلاب بسیار نزدیک است و با تعامل و یکدلی می‌توانند بسیاری از مشکلات را مرتفع و در خدمات‌رسانی موفق‌تر عمل کنند.

علوی با اشاره به مشکل فشار آب در برخی از مناطق رشت ادامه داد: متاسفانه در محلاتی از جمله نخودچر، حمیدیان و… شاهد مشکل فشار آب هستیم و شهروندان در این خصوص گلایه دارند.

وی با اذعان به اینکه وضعیت رودخانه‌های رشت بسیار نامطلوب است گفت: متاسفانه وضعیت نامطبوع رودخانه‌های رشت موجب بروز بسیاری از بیماریها شده و انتظار دارم برای رفع این مشکل شورای رشت و سازمان آب و فاضلاب با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی دو رودخانه رشت افزود: امیدوارم با عزم ملی آلودگیهای دو رودخانه رشت برطرف شود.

وی رفع مشکلات زیست محیطی در رشت را از جمله مطالبات شهروندان دانست و گفت: شورای رشت آمادگی دارد تا در این خصوص هرگونه تعامل و همکاری لازم را با دستگاههای متولی داشته باشد.

وی افزود: اعتبارات استانی پاسخگوی رفع مشکلات زیست محیطی نیست و باید در راستای جذب اعتبارات ملی بکوشیم و در غیر اینصورت رفع مشکل آب و فاضلاب شهر رشت به نوادگان ما انتقال خواهد یافت.

در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان نیز اظهار داشت: اقدامات خوبی جهت رفع مشکل آب و فاضلاب شهر رشت انجام شده است و در این راستا تصفیه خانه مسکن مهر که ویژه مسکن مهر و جنوب شهر است طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سید محسن حسینی با اشاره به اینکه شورای پنجم رشت تعامل خوبی با سازمانها برقرار کرده است گفت: لوله‌گذاری کانال (ژپنج) از جمله اقداماتی که در دست اجرا داریم و تعامل شورا و شهرداری رشت موجب سرعت یافتن این اقدامات خواهد شد.

وی افزود: تکمیل رینگ آب شهر رشت توسط پیمانکار در حال اجرا شدن است و حفاری‌های بسیاری در این خصوص در سطح رشت انجام خواهد شد.

حسینی با اذعان به اینکه فاز دوم تصفیه خانه آب در سال ۹۷ به اتمام خواهد رسید گفت: آب و فاضلاب گیلان بر اساس افق تنظیم شده در حرکت است و تا زمانیکه تعامل و همراهی ما بین دستگاهها وجود داشته باشد اجرای پروژه ها نیز با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی خواستار بازدید رئیس و اعضای شورای رشت از پروژه تکمیل رینگ آب شهر رشت شد و تأکید کرد: راه اندازی سیستم کنترل از راه دور آب و فاضلاب از دیگر اقداماتی است که می تواند نقش موثری در رفع مشکلات سازمان ایفا کند.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای رشت اظهار داشت: شهروندان از شورا و دیگر دستگاهها انتظار خدمت دارند.

حامد عبداالهی افزود: متاسفانه طی سال‌های اخیر خدماتی که شهروندان انتظار داشتند به آنان ارائه نشده است و بنده معتقدم برای رفع مشکلات و نیازهای شهر رشت از اعتبارات ملی بهره مند شویم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: متاسفانه نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به علت مشکلات شخصی با یکدیگر به اجماع نمی رسند و باید از ظرفیت محمد باقر نوبخت که نقشی کلیدی در دولت دارد استفاده کرد

عبداللهی با اشاره به مباحث تبصره ۳ و ماده ۷ مربوط به آب و فاضلاب و شهرداریها گفت: در بسیاری از استانهای کشور بر اساس این دو بند تعاملات خوبی ما بین شهرداریها و آب و فاضلاب ایجاد شده است و امیدوارم شاهد تحقق این مهم در رشت نیز باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: متاسفانه به علت مشکلات زیست محیطی شاهد مشکلات متعددی هستیم و هزینه های درمان در محلات سیاه اسطخر، عینک و… که جزو محلات کم برخوردار هستند بسیار افزایش یافته است.

حامد عبداللهی در پایان گفت: چنانچه در دوران خدمت خود مشکلات و نگرانیهای شهروندان را ببینیم و بی اعتنا باشیم خیانت کرده ایم و مجموعه شورا و شهرداری رشت به مبحث ارائه خدمات نگاه مالی نداریم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه