نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل:

وام‌های بلاعوض و کم بهره به سیل‌زدگان لاهیجانی پرداخت می شود

نیکفر گفت: جهت بازسازی منازل مسکونی سیل زدگان در روستاهای لاهیجان وام با بهره ۴ درصد و برای بازسازی منازل شهری وام با بهره ۵ درصد اعطا می‌شود.

وام‌های بلاعوض و کم بهره به سیل‌زدگان لاهیجانی پرداخت می شود

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»؛ ذبیح الله نیکفر با بیان اینکه تنها با بارش ۷ ساعت باران در شهرستان لاهیجان ۲۷۰ میلی‌متر باران بارید اظهار داشت: شروع بارش باران در لاهیجان همراه با باد شدید بوده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه در ساعت اولیه وقوع سیل، مردم عادی به کمک سیل‌زدگان آمدند تصریح کرد: خسارات زیادی به زیرساخت‌ها از جمله باغات کشاورزی، تاسیسات آب و لوله‌های گاز و کابل‌های برق در این شهرستان وارد شد.

نیکفر با تاکید بر اینکه شدت این خسارت‌ها در دهستان لیل روستای سطلسر بود به‌حدی که مردم به شیروانی‌ها و سقف منازل پناه بردند افزود: چندین خودرو در مسیر راه و حتی روستای سطلسر گرفتار سیل شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه سیل تلفات جانی دربر نداشت، خاطرنشان کرد: برآورد اولیه خسارت کارشناسان در سیل بیش از ۲۲ میلیارد تومان است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه اعداد و ارقام کارشناسانه خسارات به‌طور قطع بیش از این است و به‌زودی اعلام می‌شود گفت: گروه واکنش سریع هلال احمر به‌موقع به داد مردم رسیدند و کمک‌های فراوانی کردند.

نیکفر با اشاره به اینکه مسافران توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان به داخل ورزشگاهی در لاهیجان هدایت شده و از آن‌ها پذیرایی شد اظهار داشت: در بحران سیل نیروهای هلال احمر در تمامی نقاط لاهیجان دیده می‌شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حضور رئیس ستاد بحران کشور و معاون بنیاد مسکن در لاهیجان تصریح کرد: مبلغ ۲ میلیون تومان وام بدون بازپرداخت برای منازل مسکونی آسیب دیده در روستاها در نظر گرفته شد.

به گزارش تسنیم؛ نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اعلام کرد: جهت بازسازی منازل مسکونی سیل‌زدگان در روستاها وام با بهره ۴ درصد و برای بازسازی منازل شهری وام با بهره ۵ درصد اعطا می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه