نماینده مردم بندرانزلی در گفت‌وگو با 8دی:

ظرفیت ایران در صادرات محصولات به روسیه بسیار بالا است/ سفارت‌خانه‌های ایران هیچ حمایتی از تجار و فعالان اقتصادی ندارند

خسته بند گفت: متأسفانه سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از مرزها هیچ حمایتی از تجار و فعالان اقتصادی ندارند.

ظرفیت ایران در صادرات محصولات به روسیه بسیار بالا است/ سفارت‌خانه‌های ایران هیچ حمایتی از تجار و فعالان اقتصادی ندارند

حسن خسته‌بند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در بندر انزلی با بیان اینکه سال‌ها در روسیه حضور و با تجار آن کشور ارتباط داشته و تجاربی کسب کرده، اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما به‌گونه‌ای است که از تجارب فعالان اقتصادی و تجار که سال‌ها فعالیت کرده‌اند استفاده‌ای نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان اقتصاد در سفارت‌خانه‌ها جرئت کار کردن و ارتباط گرفتن با تجار را ندارند، افزود: متأسفانه از یکی طرفی ترس در وجود فعالان و کارگزاران سفرای ایرانی در خارج وجود دارد و از طرفی دیگر ادعای بیش‌ از اندازه کارشناسان در سفارت‌خانه‌ها مانع از فعالیت در حوزه دیپلماسی اقتصادی می‌شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفرا و فعالان سفارت‌خانه‌ها در خارج تجار و فعالان اقتصادی ایرانی حاضر در خارج را قبول ندارند، گفت: همان‌گونه که سفارت‌خانه تجار ایرانی را قبول ندارند، تاجران و فعالان اقتصادی در خارج از مرزها متعهد به تصمیمات سفارت‌خانه‌ها نیستند و در پی آن هیچ حمایتی نیز از سوی سفارت‌خانه‌ها به تجار ایرانی نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخصی دو تابیعتی ایرانی- آلمانی در روسیه حضور داشت و برایش مشکل مالی در روسیه به وجود آمد و به سفارت‌خانه ایران مراجعه کرد و نتیجه نگرفت، خاطرنشان کرد: شخص مذکور پس از مواجه‌شدن با رفتار سرد سفارت‌خانه ایران به سفارتخانه آلمان مراجعه کرد و مشکل وی پس از گذشت یک ماه حل شد.

خسته بند با تاکید بر اینکه سفارت‌خانه‌های ایران باید در راستای حفظ منافع تجار و فعالان اقتصادی و تجاری ایران مصمم باشند، گفت: بسیاری از کشورهایی که فاصله‌های زیادی با روسیه دارند در ارتباط تجاری با روسیه هستند اما در ایران ما شاهد صادرات بسیار محدودی هستیم.

وی با بیان اینکه کشور روسیه در سال بیش از ۶۵۰ میلیون دلار تراز مالی دارد، افزود: متأسفانه ایران با توجه به اینکه در همسایگی با روسیه قرار دارد نتوانسته صادرات خوبی به این کشور با تراز تجاری بالا داشته باشد.

نماینده مردم بندر انزلی در خانه ملت با تاکید بر اینکه هنوز امکانات اولیه برای صادرات محصولات ایرانی به روسیه وجود ندارد، اظهار کرد: متأسفانه علاوه بر فقر در حوزه تجهیزات صادراتی هیچ‌گونه حمایتی به تجار و فعالان اقتصادی در رابطه با شکست‌های احتمالی در عرصه صادرات همچون بالا و پایین بودن نرخ ارز نداریم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه برخی‌ها از ایران اصلاً تاجر نیستند و صرفاً برای کلاه‌برداری در عرصه صادرات فعالیت می‌کنند، گفت: ما در دوران حضور در روسیه ۴۰۰ تاجر شناسایی کرده بودیم که از این‌ بین تنها ۴۰ تاجر فعالیت تجاری مطلوب و مورد انتظار داشتند.

خسته بند به صادرات کشور ترکیه به روسیه اشاره داشت و گفت: کشور ترکیه از خود چیزی ندارد و محصولات ایرانی را با تغییر ظاهر به روسیه صادر می‌کند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ایران ظرفیت بسیار بالایی در صادرات به روسیه دارد، ادامه داد: بسیاری از میوه‌های ایرانی نظیر هندوانه، نارنگی، پرتقال و سایر محصولات کشاورزید ر ایران بسیار برای شهروندان روسیه دلپذیر هستند و بازار روسیه تشنه محصولات ایرانی است.

وی با بیان اینکه باید نحوه چینش و نوع صادرات محصولات کشاورزی در ایران برای صادرت اصولی باشد، گفت: متأسفانه در ایران به دلیل نداشتن تاجر خوب، حامی خوب و فناوری متناسب برای صادرات محصولات ضعف‌ها عمده دیده می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه