رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

گردشگری بهترین جایگزین برای اقتصاد نفت محور است / سفارت‌خانه‌های ایران بی‌نظم هستند!

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی از ایجاد سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری با فعال کردن گردشگری خارجی خبر داد و گفت: ایران راهی جز توجه به گردشگری خارجی برای رهایی از درآمد متکی به نفت ندارد.

گردشگری بهترین جایگزین برای اقتصاد نفت محور است / سفارت‌خانه‌های ایران بی‌نظم هستند!

جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت، از وارد شدن یک‌میلیون دلار ارز در کشور با حضور ۱ میلیون گردشگر خارجی خبر داد و اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه مصوب شده در سال ۱۴۰۴ ما به ۲۰ میلیون نفر گردشگر برسیم که با رقم خوردن این اتفاق بالای ۲۰ میلیارد دلار سرمایه وارد کشور می‌شود.

وی سهم نفت در درآمد کشور را ۲۵ میلیارد دلار دانستت و افزود: با ورود ۲۰ میلیون نفر گردشگر به ایران و ایجاد سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری ارز در کشور اقتصاد متکی به نفت ایران کاملاً از بین می‌رود.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران راهی جز توجه به گردشگری خارجی برای رهایی از درآمد متکی به نفت ندارد، گفت: به وزیر امور خارجه نیز اخیراً اعلام کرده‌ام که سفارت‌خانه‌های ایران بی‌نظم هستند و هیچ برنامه‌ای برای تقویت گردشگری ندارند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سفارت‌خانه‌های ایران باید در جذب سرمایه‌گذارهای خارجی فعال شوند، افزود: با ورود سرمایه‌گذار و گردشگر هم فرهنگ و آیین ایرانیان به جهانیان صادر می‌شود و هم می‌توان تراز مالی و گردشگری کشور را مثبت کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به‌ضرورت تشکیل معاونتی جدید در سفارت‌خانه‌های ایران تاکید کرد و گفت: باید معاون مخصوص حوزه گردشگری در سفارت‌خانه‌های ایران در خارج تشکیل شود تا فعالیت‌های حوزه گردشگری و سرمایه‌گذار خارجی رونق بگیرد.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد مشکلات فرهنگی در کشور با فعالیت گردشگری خارجی گفت: مراجع و علما باید سیاست‌ها و هنجارهای ورود و خروج گردشگران برای بازدید از تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری در کشور را تبیین و معرفی کنند تا جلوی تعارضات موجود گرفته شود.

وی با بیان اینکه گردشگران زیادی در کشور ارمنستان حضور دارند درحالی‌که حضور گردشگران ارمنی در ایران بسیار اندک است، گفت: تراز گردشگری ایران به سمت منفی است و ایرانیان زیادی به خارج از کشور سفر می‌کنند اما کسی به ایران تمایل به سفر ندارد.

کوچکی نژاد با اشاره به حذف روادید برای گردشگران روسی در ایران گفت: سفرای ایران در کشورهای حاشیه خزر و خلیج‌فارس که از نظر فرهنگ به ایران نزدیک هستند باید فعال‌تر شوند و شهرهای ایران را به‌عنوان مقصد گردشگری مردم خارج معرفی کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه عرب‌ها بسیار علاقه‌مند برای حضور در گردشگاه‌های حاشیه خزر هستند، گفت: علاوه بر تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های شمال کشور باید شرایط را برای حضور بیشتر گردشگران در شهرهای نظیر قم و مشهد فراهم کرد و در مثبت کردن تراز گردشگری کشور کوشید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه