فقط ۸۴ هزار تومان!

«ترین»های سینمای ایران/ فیلمی که فقط ۷ نفر آن را دیدند!

با احتساب قیمت بلیت، کم فروش ترین فیلم تاریخ سینما، «قلب سفید قاصدک ها» اثر افشین محمودی است که تنها ۸۴ هزار تومان فروخته!

«ترین»های سینمای ایران/ فیلمی که فقط ۷ نفر آن را دیدند!

به گزارش ۸دی، در این گزارش آمده است:

تهران با ۱۵۱ سالن سینما، سهمی ۳۱.۲ درصدی از کل سالن‌های سینمای کشور دارد

سال‌گذشته ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بلیت در سینمای ایران فروخته شد، طبق پیش‌بینی‌ها این عدد می‌تواند امسال به ۳۰ میلیون هم برسد.

۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، فروش «نهنگ عنبر ۲؛ سلکشن رویا» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

«آبی و رابی» به کارگردانی اوانس اوهانیانس کارگردان ارمنی، اولین فیلم تاریخ سینمای ایران است که ۸۷ سال پیش ساخته شد. از این فیلم صامت، نسخه‌ای در دست نیست.

مجموع فروش «آبی و رابی» اولین فیلم سینمای ایران که این روزها به اندازه یک بلیت نیم‌بهای سینماست!

با احتساب قیمت بلیت، کم‌فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، «قلب سفید قاصدک‌ها» اثر افشین محمودی است که تنها ۸۴ هزار تومان فروخته است! جالب این‌جاست که این فیلم با وجود بلیت ۱۲ هزار تومانی سینما و حضور ماه‌چهره خلیلی به عنوان بازیگر اصلی، این آمار فروش را داشته است!

بدون شک فیلم «محمد رسول‌ا…(ص)» مجید مجیدی با هزینه‌ای در حدود ۶۲ میلیارد تومان، تا سال‌ها رکورد پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را حفظ می‌کند؛ هزینه‌ای که البته بخش بزرگی از آن، صرف ساخت شهرک سینمایی «پیامبر اعظم(ص)» شده است.

فیلم «شیرین» اثر عباس کیارستمی با ۱۱۳ بازیگر اصلی، پربازیگرترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. این فیلم خاص هیچ دیالوگی هم ندارد.

پردیس سینمایی کوروش با ۲۵۲۰ صندلی در ۱۱ سالن، بزرگ‌ترین سینمای کشور است

شهاب حسینی در «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی خودش، در ۳۷ نقش بازی کرد، رکوردی که در جهان هم دست‌نیافتی‌است.

طولانی ‌ترین سکانس‌-پلان تاریخ سینمای ایران، در «ماهی و گربه» اتفاق افتاد. سازندگان فیلم، دوربین را روشن کردند و بعد از ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه، فیلم‌برداری تمام شد! فیلم صاحب طولانی‌ترین زمان اکران در تاریخ سینمای ایران هم هست.

«بی ‌نهایت» مناسب‌ترین واژه برای توصیف تعداد فیلم‌های کریم جانبخش سفیدکمر است؛ پرکارترین فرد سینمای ایران! نام او را حتماً توی تیتراژها به عنوان «مسئول برق» دیده‌اید. او دو دهه است که در سینمای ایران حضور دارد.

۴۳ میلیون نفر از جمعیت ایران هنوز به سینما دسترسی ندارند

اکبر عبدی تنها بازیگر مردی‌است که در ۳ فیلم، نقش زن را بازی کرده! در «آدم‌برفی» اگرچه نقش مرد داشت، ولی زنانه می‌پوشید و در «خوابم می‌آد» و «خواب‌زده‌ها» هم که رسماً در نقش یک خانم بازی کرده بود!

رضا صفایی با کارگردانی ۵۳ فیلم سینمایی، پرکارترین فیلم‌ساز تاریخ سینمای ایران است. او البته تقریباً همه فیلم‌هایش را پیش از انقلاب اسلامی ساخته و بعد از انقلاب اسلامی، فقط یک فیلم را کارگردانی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خراسان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه