خصومت با مردم ایران؛

پس از اپل اینبار گوگل اقدام به حذف نرم افزار های ایرانی از فروشگاه خود کرد

واران خبر:اوایل روزهای پس از انقلاب بود که آمریکا و متحدانش اقدام به تحریم کشور عزیزمان کردند و هر روز …

پس از اپل اینبار گوگل اقدام به حذف نرم افزار های ایرانی از فروشگاه خود کرد

به گزارش ۸دی، به نقل از واران خبر، اوایل روزهای پس از انقلاب بود که آمریکا و متحدانش اقدام به تحریم کشور عزیزمان کردند و هر روز با بهانه ای فشار این تحریم را بیشتر از پیش نمودند.

از این رو ایران در مقابل این تحریم ها واکسینه شده بود سالیان طولانی با موضوع تحریم کنار آمده بود؛ هرچند در دوره اول ریاست جمهوری روحانی  پس از مذاکرات بخشی از تحریم ها به حالت تعلیق در آمد اما پس از چند ماه تحریم های دیگر به سراغمان آمد.

شاید تا کنون تحریم های ایران را تمام مردم درک نکرده باشند و متوجه حجم عظیم این تحریم ها نشده باشند زیرا بسیاری در زندگی روزمره با مشکل چندانی مواجه نیستن اما اخیرا  شرکت آمریکایی اپل در اقدامی بی سابقه دست به حذف نرم افزار های ایرانی در فروشگاه خود کرد، این اقدام باعث شد تا بسیاری از صاحبان محصولات اپل در ایران را خشمگین کند؛ بر اساس پیش بینی که در سایت خبری خبر آنلاین درج شده بود حدود ۲ میلیون گوشی همراه اپل در سال ۲۰۱۶ به ایران می شد.

از آنجایی که این تعداد یک پیش بینی است و مطمئنا دو یا سه برابر و یا شاید هم بیشتر از این تعداد از مجاری غیر قانونی وارد کشورمان میشود؛ تعداد مصرف کنندگان از سیستم عامل ios باید بیش از ۵ میلیون نفر باشد.

برای آن دسته از کسانی که هنوز فکر میکنند تحریم برای ضربه زدن به دولت و یا نظام است باید بگوییم که تلفن همراه یک وسیله کاملا شخصی است و قصد اپل هم ضربه به مردم بوده نه شخص دیگری!

از اپل که عبور کنیم به غول اندروید میرسیم که تقریبا امروز در هر حخانواده حداقل یک گوشی با سیستم عامل انروید موجود است و با توجه به اینکه تعداد کاربران تلفن هوشمند در ایران به ۴۰ میلیون نفر می‌رسد سهم بزرگی از بزار موبایل ایران در دست اندروید است.

حال شرکت گوگل نیز از روز جمعه اقدام به حذف نرم افزار های ایرانی از نرم افزار گوگل پلی خود کرده است، این اقدام گوگل شاید از طرفی باعث ناراحتی شود ولی از طرفی دیگر چهره واقعی این شرکت های بزرگ را نشانمان میدهد .

خوشبختانه در ایران نرم افزار های بزرگ دیگری موجود هستند که جای خالی گوگل پلی را برای مصرف کنندگان به نحو احسنت پر کنند اما تحریم مردم ایران آن هم تحریم نرم افزار های موبایل که هیچ ربطی به دولت و یا نظام ندارند و مستقیم با مردم در ارتباط هستند نوعی دشمنی این شرکت ها با مردم را به رخ میکشند.

 

هرچند شرکت گوگل هنوز نام ایران و یا زبان فارسی را از سیستم عامل و نرم افزار های خود حذف نکرده است اما اپل سالیان طولانی است که نامه از ایران نمیبرد.

خوب میشد اگر ایرانیان با نخریدن و تحریم شرکت اپل مراتب اعتراض خود را به گوش صاحبان این شرکت آمریکایی میرساندند.

از نرم افزار ها و سیستم عامل ها که بگذریم خبری با تیتر “تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل” در رسانه ها مواجه میشوید

براساس کسب اطلاع از اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که GSMA در زمان تحریم‌ها خدمات خود را به ایران ارائه می‌کرد، پس از رفع برخی تحریم‌ها، ارائه خدمت مستقیم به ایران را قطع کرده است. هنوز علت این تحریم معلوم نشده است.

GSMA انجمن جهانی موبایل است که هماهنگی‌های بین‌المللی در حوزه موبایل را انجام می‌دهد.

یکی از خدمات GSMA تعیین ساختار شناسه جهانی تجهیزات موبایل IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity است. کشورهایی که به صورت مستقیم با GSMA ارتباط دارند لیست به روز IMEI ها را از این مرجع جهانی دریافت می کنند.

هرچند محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، امروز در حساب توییتر خود اعلام کرد که موضوع تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل، آنطور که در رسانه‌ها بیان شده صحت ندارد. وی در سه توییت به بخشی از اتفاقات رخ داده اشاره کرده اما جزئیات بیشتری از این ماجرا را مطرح نکرده است.

 

باید در مرحله اول این موضوع را قبول کنیم که شرکت های بزرگ ارتباطات در هیچ زمانی دوستدار مردم نبودند و وقتی زمانش فرا برسد به سادگی پشتمان را خالی میکنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه