خبرنگار: ابوالفضل شکری
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در گفتگو با 8دی تشریح کرد؛

جزئیات پرداخت کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان گیلان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: منازل تخریب شده در حواشی رودخانه‌ها در لنگرود و لاهیجان با پرداخت تسهیلات به نقطه امن خارج از حاشیه رودخانه منتقل می‌شوند.

جزئیات پرداخت کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان گیلان

محمد اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره رسیدگی به امور سیل‌زدگان استان اظهار داشت: پس از وقوع باران سیل‌آسای بامداد روز جمعه ۱۹ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی راهی شهرستان‌های لاهیجان و لنگرود شدند تا به مردم سیل‌زده خدمات ارایه کنند.

وی افزود: به کمکم این ماشین‌آلات، مردم و دهیاران در رفع خطر اولیه موفق شدیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان درباره میزان خسارات وارد شده گفت: در شهرستان لنگرود اسباب و اثاثیه حدود ۶۰۰ خانوار در مناطق شهری و ۳۰۰ خانوار در مناطق روستایی آسیب دید.

اکبرزاده ادامه داد: در لاهیجان حدود ۲۰۰ خانوار خسارت دیده است و هدف اول ما رساندن کمک اولیه ۲ میلیون تومانی بلاعوض است و بعد از آن هم در تلاشیم یک وام قرض‌الحسنه با ضامن زنجیره‌ای با عنوان وام حوادث پرداخت کنیم و اگر سیل‌زدگان در این خصوص چک برگشتی هم داشته باشند برای دریافت این وام مشکلی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه هدف اولیه پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان وام حوادث به سیل‌زدگان است اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است منازل تخریب شده در حواشی رودخانه‌ها که در لنگرود حدود ۲۵۰ منزل و در لاهیجان حدود ۷۰ خانه است با پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی و ۵ میلیون بلاعوض به نقطه امن خارج از حاشیه رودخانه منتقل شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در پایان گفت: تلاش می‌کنیم به این دسته از خانوارها علاوه بر تسهیلات ذکر شده، ۵ میلیون تومان از محل خیرین مسکن‌ساز و حساب ۱۰۰ امام هم کمک بلاغوض پرداخت کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه