رئیس انجمن سینمای جوان گیلان در گفت‌وگو با 8دی خبر داد؛

تولید ۱۵ عنوان فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوان استان / اکران ۴ سانس از فیلم‌های هنر و تجربه در پاییز

رئیس انجمن سینمای جوان گیلان از تولید ۱۵ عنوان فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوان خبر داد.

تولید ۱۵ عنوان فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوان استان / اکران ۴ سانس از فیلم‌های هنر و تجربه در پاییز

مرتضی یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت، به ظرفیت پراستعداد رشت در زمینه‌ی تولید فیلم سینمایی اشاره کرد و اظهار داشت: طی ۹ ماه اخیر ۱۵ عنوان فیلم کوتاه و مستند توسط انجمن سینمای جوان دفتر رشت تولیدشده است.

وی با بیان اینکه برخی آثار تولیدشده گیلان در جشنواره‌های داخلی و تعدادی از آن‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی حضور دارند، افزود: اساس کار انجمن سینمای جوان آموزش و سپس تولید فیلم کوتاه و مستند است و خوشبختانه پیشرفت خوبی را در این عرصه شاهد هستیم.

رئیس انجمن سینمای جوان استان گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۰ نفر هنرجوی در حال سپری کردن دوره آموزشی هستند، گفت: علاوه بر آموزش هنرجویان فعلی، تقویت هنرجویان دوره‌های قبل را نیز در دستور کارداریم.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه طی شش ماه اخیر توانسته‌ایم در رشت به‌صورت اکران ویژه، ۶ فیلم از گروه اکران هنر و تجربه را به مخاطبین و علاقه‌مندان سینمای تجربه‌گرا عرضه کنیم، افزود: انجمن سینمای جوانان استان گیلان با مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پاییز سال جاری هفته‌ای چهار سانس به اکران فیلم‌های این گروه خواهد پرداخت.

یوسف‌پور افزود: این نوع اکران‌ها یکی از مطالبات سینما دوستان و علاقه‌مندان گروه اکران هنر و تجربه بوده است که با مساعدت و درایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اجرایی می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان گیلان همچنین به اجرای طرح سینما سلام در استان گیلان اشاره کرد و گفت: برای شهرهایی همانند تالش، لنگرود، آستانه، صومعه‌سرا و گوراب زرمیخ که از سالن سینما محروم هستند امکان اکران فیلم‌های روز سینمای ایران را برایشان فراهم کردیم تا شهروندان شهرهای مذکور بتوانند فیلم‌های سینمایی ایران را هم‌زمان با تهران و باکیفیت ایده‌آل و هزینه بسیار کم‌تر از شهرهای بزرگ تماشا کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه