عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با 8دی:

دیوان محاسبات نتوانسته برخورد قاطع در رابطه با نجومی‌بگیران داشته باشد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: به نظر می‌رسد دیوان محاسبات نتوانسته برخورد قاطع و جدی در رابطه با نجومی بگیران از خود نشان دهد.

دیوان محاسبات نتوانسته برخورد قاطع در رابطه با نجومی‌بگیران داشته باشد

اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رودسر به وجود خلأهای قانونی در رابطه با حقوق نجومی اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه راه‌های گریز برای کسانی که قانون‌شکنی کردند و حقوق نجومی دریافت کردند زیاد است و عده‌ای توانستند با ارائه راه‌های قانونی از مجرای دیوان محاسبات بگذرند و حقوق نجومی گرفته‌شده خود را به اثبات برسانند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در بررسی پرونده‌های حقوق نجومی با دقت بیشتری عمل می‌کردند، افزود: انتظار این بود که با سخت گرفتن بر نجومی‌بگیران و ایجاد فشار قانون بر آن‌ها درس عبرتی برای آیندگان بسازیم تا مجدداً چنین اشتباهاتی تکرار نشود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعمال قانون مطالبه عمومی نظام در رابطه با نجومی‌بگیران بود، گفت: همه انتظار داشتند کسانی که حقوق نجومی دریافت کردند و در گرفتن و دادن آن مقصر بودند به سزای عملشان برسند ولی به نظر می‌رسد کوتاهی‌هایی در این رابطه صورت گرفته است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه به نظر می‌رسد دیوان محاسبات نتوانسته برخورد قاطع و جدی در این رابطه داشته باشد، اظهار کرد: مجلس حتماً دلایلی را برای اینکه مجدداً به بحث حقوق نجومی ورود کند دارد و باید مطالبه مردم و نمایندگان در رابطه با نجومی بگیران پیگیری بشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید گزارش‌های حوزه پیگیری در رابطه با نجومی بگیران شفاف اعلام شود، تصریح کرد: یا اصلاً حقوق نجومی در کار نبوده و یا اگر حقوق نجومی بوده و پیگیری‌ها در رابطه با آن انجام‌شده نتیجه آن نیز باید به همه اعلام شود.

عباسی با اشاره به این نکته که با انتشار موضوع حقوق نجومی مردم را نگران کردند اما اکنون‌که وقت بررسی و قضاوت رسیده نتیجه چیز دیگری رقم خورده است، گفت: امیدواریم در این رابطه قوه قضائیه و دیوان محاسبات بتوانند به‌درستی عمل کنند تا در آینده چنین اتفاقاتی رخ ندهد و خیال مردم از این نوع موضوعات جمع باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه