اسلام ملکی معاف
حواشی های خودساخته ادامه دارد؛

خبرسازی درباره سوریه و رسوایی جدید روزنامه همشهری

این روزها خبری در برخی از سایت‌ها و کانال‌های معلوم‌الحال تحت عنوان «شکایت سوریه به کنفدراسیون فوتبال آسیا» دست به دست می‌شود که نایب رئیس فدراسیون فوتبال سوریه نیز آن را تکذیب کرده است.

خبرسازی درباره سوریه و رسوایی جدید روزنامه همشهری

به گزارش ۸دی، این روزها خبری در برخی از سایت‌ها و کانال‌های معلوم‌الحال تحت عنوان «شکایت سوریه به کنفدراسیون فوتبال آسیا» دست به دست می‌شود که حتی نایب رئیس فدراسیون فوتبال سوریه نیز آن را تکذیب کرده است.

نکته جالب این که در سایت‌های عربی خبری از موضوع شکایت فدراسیون فوتبال سوریه از ایران وجود ندارد و تنها یک سایت ضدایرانی عربی به نام «ارم نیوز» نفل کرده است که در کنفرانس خبری قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران از او درباره «شکایت سوریه به کنفدرسایون فوتبال آسیا درباره تحت فشار قرار دادن بانوان تماشاچی سوری در استادیوم آزادی درباره حجاب» پرسش شده و قاسمی در پاسخ گفته است اطلاعی از چنین شکایتی ندارد و فقط برخی از اخبار در «رسانه‌های داخلی» را دیده است.

مطلب مهم دیگری که با این موضوع ارتباط دارد مصاحبه راشاتودی با آقای فادی دَبّاس (نایب رئیس فدراسیون فوتبال سوریه) است که به صراحت ادعاهای روزنامه همشهری درباره مخالفت سوریه با انجام بازی با استرالیا در تهران بخاطر سختگیری ایران درباره حجاب تماشاچیان سوری را تکذیب کرده و گفته است: «از اول هم قرار نبود بازی ما با استرالیا در تهران برگزار شود.»

فادی دبّاس همچنین از «میهمان نوازی خوب ایرانیان در بازی اخیر با تیم سوریه» قدردانی کرده است.

اینها نشان می‌دهد خبرسازی‌های روزنامه‌های زرد درباره بازی اخیر تیم ملی ما با سوریه صرفا یک جنگ روانی با هدف منحرف کردن اذهان عمومی از ناکارآمدی‌های دولت در حل مشکلات اقتصادی و بیکاری بوده است.

از همه مهمتر این است که روزنامه همشهری در دوره مدیریت جدید شهرداری تهران، حتی ملاحظه جایگاه حرفه‌ای خود را نمی‌کند و بی‌مهابا در نشر اکاذیب برای تخریب روابط ایران و سوریه مشارکت می‌کند.

پیوست:
لینک مصاحبه راشاتودی با فادی دبّاس معاون فدراسیون فوتبال سوریه که اظهارات همشهری را تکذیب کرده و از ایرانیان بخاطر مهمان نوازی‌شان سپاسگزاری کرده است:(+)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه