«یک ماموریت پایانی دارم؛ جام جهانی 2018، برزیل بازمی‌گردد»

برترین نقل قول های فوتبالی هفته؛ «لعنتی! مسی هنوز هم اینجا است»

سعی داریم برترین نقل قول های اهالی فوتبال را هر هفته گردآوری و منتشر کنیم.

برترین نقل قول های فوتبالی هفته؛ «لعنتی! مسی هنوز هم اینجا است»

به گزارش ۸دی، سعی داریم برترین نقل قول های اهالی فوتبال را هر هفته گردآوری و منتشر کنیم. برترین نقل قول های این هفته را با حضور مینو رایولا و فرانچسکو توتی و البته صحبت های استبان گرانرو درباره لیونل مسی مرور می کنیم.

کیلیان ام باپه بعد از اینکه آرسن ونگر او را با پله مقایسه کرد:

مقایسه شدن با بازیکنی مثل «شاه پله» فوق العاده است؛ پله، شاه فوتبال بود. اما مهم ترین دغدغه من، سخت تلاش کردن و ادامه دادن راهِ خودم است و درباره اینکه دیگران مرا با چه کسی مقایسه می کنند، فکر نمی کنم.

اسون گوران اریکسون، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس وقتی به دوران سرمربیگری اش در این تیم فکر می کند.

به طور کلی ما به عنوان یک تیم، بد عمل نکردیم. در آن دوران، هیچکس خوشحال نبود؛ زیرا انگلیس باید قهرمان جام جهانی می شد اما بعد از ۲۰۰۶ انگلیس چه کار کرده است؟ در ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶، تورد گریپ، دستیارم، کادر فنی و خود من، تیم های زیادی را بهتر از خودمان نمی دیدیم، پس فکر کردیم که شانسی داریم. به شخصه فکر می کنم که در ۲۰۰۶ آلمان، می توانستیم قهرمان شویم و شاید هم باید قهرمان می شدیم. به نظرم بدشانس بودیم که رونی اخراج شد. یک ساعت را ده نفره بازی کردیم و بازی ده نفره درچنین سطی از فوتبال، آسان نیست. بهانه نمی آوردم اما فکر می کنم در دوران سرمربیگری ام در انگلیس، طی پنج و نیم سال تنها یک بازیِ مقدماتی را باختیم و در تورنمنت های بزرگ هم دو بار در ضربات پنالتی و یک بار برابر برزیل شکست خوردیم.

سباستین رودی، هافبک بایرن مونیخ درباره ژابی آلونسو

من می خواهم پیشرفت کنم و به یکی از مهر های کلیدی تیمم تبدیل شوم. می خواهم بعد از چند سال یک کیفیت با ثبات از خودم به جا بگذارم. من جانشین ژابی آلونسو هستم؟ خوب، ژابی آلونسو همیشه یک الگو برای من بوده است. من دوست داشتم کنار او بازی کنم و از او طرز بازی اش، پاس هایش، آرامشش در زمین و شوت هایی که مانند تیر به سمت دروازه حریفان شلیک می کرد را یاد بگیرم! ولی متاسفانه این رویا محقق نشد.

ژابی آلونسو - بایرن مونیخ

 جراردو تورادو، هافبک مکزیک که باور دارد آن ها قادر به قهرمانی در جام جهانی هستند.

بله. می دانم اگر به سخت تلاش کردن و پیشرفت ادامه دهیم، توانایی قهرمانی در جام جهانی را داریم. از صمیم قلب باور دارم که قبل از مرگم، می توانم قهرمانی مکزیک در جام جهانی را ببینم. امیدوارم این اتفاق بیفتد؛ زیرا بعد از دیدن این صحنه، تبدیل به یکی از خوشحال ترین افراد روی کره زمین می شوم.

کریستینا فرال، هافبک مکزیک و المپیک مارسی درباره استانداردهای بالای فوتبال بانوان در فرانسه:

همانطور که همه می دانید، فینال لیگ قهرمانان اروپا (بانوان) بین دو تیم فرانسوی برگزار شد و خود این موضوع، مطالب زیادی را به ما می گوید. تیم ها و بازیکنان قدرتمندی در فرانسه هستند. از تماشای حرفه ای گری و تعهد محض بازیکنان مارسی، شگفت زده شدم.

استبان گرانرو، هافبک دفاعی اسپانیایی درباره اولین دیدارش با لیونل مسی در سن ۱۵ سالگی:

من و مسی هر دو متولد ۱۹۸۷ هستیم. او را از ۱۵ سالگی می‌شناسم. با تیم نوجوانان باشگاه‌هایمان به ویارئال رفته بودیم تا در تورنمنتی شرکت کنیم. ما (رئال مادرید) و بارسا در یک هتل بودیم. با بازیکنان بارسا که در تیم ملی اسپانیا بازی می‌کردند، رابطه خوبی داشتم. پیکه، سسک و … در آن سال‌ها ما معمولا بارسا را شکست می‌دادیم. در هتل به پیکه برخوردم. او مرا گرفت و گفت «امسال شما را می‌بریم».  به او گفتم: «به همین خیال باش!» پیکه هم گفت:« حالا می‌بینیم. ما می‌بریم چون امسال بازیکن فوق العاده‌ای در تیممان داریم.» از او پرسیدم: «کی؟» او هم با دستش به یک پسربچه بسیار کوچک و کوتاه قامت اشاره کرد. او مسی بود.

مسی لبه استخر نشسته بود و پاهایش را در آب تکان می‌داد. در خودش بود و با کسی حرف نمی‌زد. پیکه از آن دست آدم‌هایی است که نمی‌شود جدی و شوخی بودن حرف‌هایش را متوجه شد. از کوچکی آدم شوخی بود و هنوز هم همان است. من هم به همین دلیل فکر کردم دارد مرا دست می‌اندازد و می‌خواهد کاری کند که مرا بترساند و از آن طرف، هم‌تیمی‌اش را بالا ببرد. خلاصه چندان حرفش را جدی نگرفتم.

فردای آن روز چه شد؟ همان پسربچه ما را خرد کرد! بارسا ۳-۰ برد. عجیب بود. مسی کوتاه اما درست مثل یک صخره سفت و محکم بود. اما جنون آمیزترین قسمت بازی‌اش، حمل توپش بود. توپ انگار به طرز وحشتناکی به پاهایش چسبیده بود که به هیچ عنوان نمی‌شد آنها را از هم جدا کرد. ضرباتی که به توپ می‌زد هم عالی بود. از همان روز می‌ترسیدم که این، قرار است در آینده به چه بازیکنی تبدیل شود. ۱۵ سال از آن روز گذشته و همیشه وقتی مقابل بارسا بازی داریم به خودم می‌گویم: « لعنتی. این (مسی) هنوز هم اینجاست».

مسی و رونالدو؟ وقتی مسی را تماشا می‌کنید، احساستان بر این است که او با پایش جادو می‌کند. وقتی شوت‌های کریستیانو را می‌بینید، پی می‌برید که میلیون‌ها شوت تمرینی پشت این ضربه نهفته است. مسی را که می‌بینید، می‌گویید او برای فوتبال بازی کردن آفریده شده و شما کافی است او را در ترکیب تیم‌تان قرار دهید.

مارسلو درباره جام جهانی پیش رو و حضور با پیراهن برزیل:

یک ماموریت پایانی دارم. جام جهانی ۲۰۱۸، برزیل بازمی‌گردد، این را از قول من بنویسید، امضایش کنید، برای دوستانتان بفرستید، با تیته به عنوان مربی برزیل، کاملاً باور دارم که می‌توانیم پرچم برزیل را به بالاترین سطح برگردانم.

مارسلو - نیمار - برزیلفرانچسکو توتی درباره شماره ده رویایی اش:

پای راستِ کریستیانو رونالدو را انتخاب می کنم؛ پای چپِ دیگو مارادونا، دیدِ لئو مسی، تکنیکِ زیدان، و البته شوت توتی!

رونالدینیو درباره وضعیت هموطنش، فیلیپه کوتینیو در لیورپول:

آنها خواهند دید که کوتینیو در این فصل همه چیزش را برای باشگاه خواهد گذاشت؛ او از نوع چنین بازیکنانی است. البته هیچ بازیکنی درخواست بازی کردن را زمانی که در انتهای فصل با جام جهانی رو به رو هستیم، رد نمی کند.هواداران لیورپول چیزی برای نگرانی ندارند و من هیچ یک از داستان هایی که گفته می شود، مثلا اینکه او درخواست بازی برای لیورپول را رد کرده است، باور نمی کنم.  کوتینیو را می شناسم و می دانم که روش وی این گونه نیست.

ماریو گومز درباره تیمو ورنر، مهاجم تیم ملی آلمان:

او اگر به همین روال ادامه دهد می تواند خط حمله آلمان را برای ده سال تضمین کند. آینده او بسیار روشن است و به نظر من او تبدیل به بازیکن بزرگی خواهد شد. ما به همین تیمو ورنر که در چند بازی گذشته دیدیم، در جام جهانی احتیاج داریم با او می توانیم دوباره قهرمان شویم. او می تواند یک سال دیگر کسب تجربه کند و برای این کار آماده شود.

روبرت لواندوفسکی در مصاحبه‌ای گفت که باشگاه بایرن باید به خرید ستاره‌ها بپردازد؛ این مصاحبه از مهاجم بایرن، با واکنش شدید کارل هاینتس رومنیگه روبرو شده است.

تاسف انگیز است اگر او چنین تفکری دارد. وفاداری بخشی از DNA بایرن مونیخ و بسیار برای هواداران ما مهم است. مدت زمان زیادی است که ما یک فلسفه مهم داریم که همان نیز برای ما موفقیت آورده است. صدراعظم ما می‌گوید قیمت‌ها باید تنظیم شود و کاهش یابد. متاسفانه عامل این مصاحبه‌ها مدیربرنامه‌های این بازیکن است که در نقش رهبر معنوی او ظاهر می‌شود. این مصاحبه علیه اف سی بایرن سازمان‌دهی شده است.

روبرت لواندوفسکی - بایرن مونیخ

مائوریتسیو پوچتینو باور دارد که هری کین همانند گابریل باتیستوتا، یک قاتل در جلوی دروازه حریفان به شمار می رود.

باتیستوتا یک قاتل بود. او از ذهنیت بسیار قدرتمندی برخوردار بود، شوت های بسیار محکمی داشت و بسیار حرفه ای بود. می توانید او را مقایسه کنید. برای من، بسیار خب، باتیستوتا اینجا است (این حرف را در حالی زد که یک دستش را، بالاتر از دست دیگرش قرار داد) و هری اینجا  (اشاره به دست پایین تر). ولی هری هنوز می تواند بهتر شود. هری کین یک قاتل است. به تعداد گل هایی که او طی سالیان اخیر به ثمر رسانده نگاه کنید. سطح ذهنی بالا؟ بله، آن ها کاملا در سطح یکسانی هستند. شاید آن ها ویژگی های متفاوتی داشته باشند اما به نظر من او همسطح باتیستوتا است.

مینو رایولا گفت نسبت به پروژه بازسازی میلان، مردد است. او همچنین فکر می کند دیبالا دیر یا زود، یوونتوس را به مقصد یکی از غول های اسپانیا یا انگلستان، ترک خواهد کرد.

من مشکل شخصی با میرابلی یا فاسونه ندارم. تنها یک مشکل دارم و آن هم این است که به پروژه میلان، اعتقادی ندارم.

فکر می کنم که دیبالا، یوونتوس را ترک خواهد کرد. خیلی سخت است که در سن او، رهبر و فرمانده باشید. من می توانم ببینم که او در آینده در رئال مادرید یا بارسلونا، تا چه اندازه خوب کار خواهد کرد. شاید هم در منچستر یونایتد یا منچستر سیتی!

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه