خبرنگار: محدثه فردی
استاندار گیلان:

سیل لنگرود ۶۰ میلیارد خسارت به بار آورد / نوبخت وعده پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان داد

استاندار گیلان با بیان اینکه سیل لنگرود ۶۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد گفت: نوبخت طی تماس تلفنی نوید پرداخت مبالغی به صورت بلاعوض را به مردم آسیب دیده ابلاغ کرد.

سیل لنگرود ۶۰ میلیارد خسارت به بار آورد / نوبخت وعده پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان داد

به گزارش هشت دی، محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور رییس سازمان شیلات در محل سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: یکی از اتفاقات اخیر استان گیلان، حادثه سیل در لنگرد بود که بیش از ۶۰ میلیارد تومان خسارت در پی داشته است.

و ی با بیان اینکه ۶۰۰ واحد مسکونی شهری و ۴۵۰ واحدی مسکونی روستایی در این بحران آسیب دیده اند افزود: تخریب آسفالت‌های خیابانی، دهنه پل‌ها، مناطق کشاورزی، امکانات خدماتی از جمله گاز و آب و همچنین رانش زمین را در این حادثه تلخ شاهد بودیم.

نجفی درگذشت یک هم وطن لنگرودی در حادثه برق گرفتگی ناشی از سیل را مایه تاسف عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی با جدیت و با ایجاد حساسیت زیاد توانست کمک شایان توجهی برای حل مشکل عزیزان لنگرودی فراهم کند.

نماینده دولت در گیلان با بیان اینکه کمبود اعتبارات به دلیل شرایط کشور مانع رفع نقص آسیب‌های آن منطقه در گذشته شده بود اظهار کرد: تعداد زیادی از عزیزان ما به خصوص در تالش محله همه امکانات زندگی و کاری خود را از دست دادند، سازمان برنامه و بودجه و استانداری خود را موظف می داند تا همه امکانات را برای جریان دوباره زندگی عادی مردم لنگرود فراهم کند.

استاندار استان گیلان با بیان اینکه مردم لنگرود نیمه شب از خواب برخاسته و متوجه بحران شده اند گفت: برنج‌ها، چای خشک‌ها و همه امکانات زندگی مردمان منطقه زیرآب نابود شد لذا همه دستگاه‌ها با طرح مصوبه مورد نیاز باید به رفع مشکلات پیش آمده آن منطقه بر خواسته تا زندگی مردمان آن دیار تعطیل نشود.

نجفی با بیان اینکه در جلسات اقتصاد مقاومتی با حضوری بانک‌ها و مسئولان مربوطه باید به فکر رفع موانع تولید باشیم تصریح کرد: نوبخت طی تماس تلفنی نوید پرداخت مبالغی به صورت بلاعوض را به مردم آسیب دیده ابلاغ کرد.

وی با اشاره به ابلاغ بنیاد مسکن کشور به بنیاد مسکن استان بیان کرد: بنیاد مسکن از طریق پرداخته تسهیلات و همچنین پرداخت بلاعوض آن می‌توانند کمک شایان توجهی را به آسیب دیدگان این حادثه داشته باشد.

استاندار گیلان در خصوص جلسه شیلات استان اظهار کرد: با وجود اینکه ما جزء استان‌های بودیم که در طرح آبزی پروری گام های محکمی برداشته بودیم اما با توجه به عدم در اختیار داشتند زمین آزاد بیشتر، که در اختیار سازمان های مختلف می باشد، نتوانستیم توفیقات چشمگیری را در کشور به دست آوریم.

وی با تاکید به اینکه تولید کننده باید خاطری آسوده در تولید داشته باشد گفت: به عنوان مثال ماهی سوف خواهان خوبی در استان گیلان دارد لذا تولیدکننده می ‌توانند با خیالی آسوده به پرورش آن و دیگر ماهی ها پرداخته و بازار آن را بیابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه