توضيح اداره کل كتابخانه‌های گیلان درباره كتاب‌هاي اهدايي خاندان بزرگمهر؛

بازیافت کتاب‌های اهدایی مربوط به سالهای اخیر نیست

اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، در اطلاعیه‌ای با تشریح موضوع بازیافت کتاب‌های اهدایی سرهنگ جلیل بزرگمهر، اعلام کرد موضوع اهدا و بازیافت این کتاب‌ها مربوط به سالهای اخیر نیست.

بازیافت کتاب‌های اهدایی مربوط به سالهای اخیر نیست

به گزارش ۸دی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، در اطلاعیه ای با تشریح موضوع بازیافت کتاب‌های اهدایی سرهنگ جلیل بزرگمهر، اعلام کرد: موضوع اهدا و بازیافت این کتاب‌ها مربوط به سالهای اخیر نیست و این اقدام بواسطه اهمال رئیس اداره شهرستان و بدون کسب مجوز و استعلام از ستاد استان گیلان و ستاد مرکزی نهاد انجام شده بود.
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر بازیافت کتاب‌های اهدایی سرهنگ جلیل بزرگمهر، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این باره اعلام کرد: بنابر اطلاعات واصله، تعداد ۱۹۰ جلد کتاب درسال۱۳۹۰ از طرف سرکار خانم شیرین بزرگمهر، فرزند آقای جلیل بزرگمهر به کتابخانه عمومی شهر آستارا اهداء شده بود که فهرست این آثار به همراه یک لوح تقدیر برای خانم بزرگمهر ارسال شده بود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: در همان سال بر اساس تشخیص کتابداران کتابخانه عمومی آستارا و رئیس شهرستان، تعداد ۳۰ جلد از این کتاب‌ها در قفسه این کتابخانه قرار می‌گیرد و مابقی فاقد شرایط استفاده تشخیص داده شده و برای بازیافت به انبار منتقل می‌شوند که این اقدام طی چند سال گذشته بعد از اهدای کتاب‌ها بواسطه اهمال رئیس شهرستان و بدون کسب مجوز و استعلام از ستاد استان گیلان و ستاد مرکزی انجام شده بود. بر این اساس مسئله بازیافت برخی از کتاب‌های اهدایی خاندان بزرگمهر، مربوط به سالهای اخیر نیست.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در دوره مدیریت فعلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی، با استفاده از شبکه یکپارچه و سراسری منابع و امانت کتابخانه ای و صدور بخشنامه‌هایی در مورد وجین کتاب، هیچ کتابخانه‌ای نمی‌تواند بدون کسب مجوز از ستاد مرکزی نهاد نسبت به وجین و بازیافت کتاب اقدام کند. همچنین یک گروه کارشناسی از سوی معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد مامور شده است تا ضمن رسیدگی به علت چنین حادثه ای در آن سالها مسببین این موضوع را شناسایی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه