رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

رفع آلودگی رودخانه های رشت نیازمند اعتبارات ملی است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: رفع آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت نیازمند اعتبارات ملی است.

رفع آلودگی رودخانه های رشت نیازمند اعتبارات ملی است

به گزارش ۸دی، سید امیر حسین علوی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: زرجوب و گوهر رود در گذشته نماد زیبایی در رشت بودند اما متاسفانه به علت برخی از بی مبالاتی ها و عدم مدیریت صحیح در حال حاضرجزو آلوده ترین رودخانه های جهان هستند.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکل دو رودخانه رشت نیازمند اعتبارات ملی است افزود: در سفر گذشته هیئت دولت به گیلان پنجاه میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی گوهررود و زرجوب اختصاص یافت،اما متاسفانه با گذشت بیش از دو سال از اختصاص اعتبار تغییر خاصی در وضعیت رودخانه ها صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه آلودگیهای ناشی از دو رودخانه سلامت شهروندان را تهدید می کند گفت: بر اساس نظر کارشناسان، آلودگی دو رودخانه رشت برای شهروندان و بالاخص ساکنین حاشیه رودخانه مشکلات فراوانی به همراه دارد و منشا بسیاری از بیماریهای عفونی، انگلی و…می باشد.

علوی خواستار توجه بیشتر نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به وضعیت گوهررود و زرجوب شد و افزود: برطرف کردن وضعیت نامطبوع دو رودخانه رشت نیازمند اعتبارات ملی است و این مهم با پیگیری نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دو رودخانه رشت مزایای اجتماعی و اقتصادی فراوانی برای شهر به همراه خواهد داشت تصریح کرد: یقینا با احیای زرجوب و گوهررود می توان از مزایای این دو نعمت خدادادی در جهت جذب گردشگر ،ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد شهر بهره مند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه بیان کرد: شورای اسلامی شهر رشت آمادگی هر گونه مساعدت و همکاری در راستای احیای زرجوب و گوهررود را دارد و از ایده های جدید در این خصوص استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
اگر شورای شهر و شهردار فعلی رشت بتوانند با جلب و جذب اعتبارات لازم اقدامی اساسی در جهت رفع آلودگی روخانه های شهر رشت انجام دهند خدمت بزرگی به ساکنین شهر انجام داده اند و مردم احتمالا با انتخاب مجدد آنان،قدردان خدمتشان خواهند بود.
در حاشیه