عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با 8دی:

قرار گرفتن آزمایش‌های گران تحت پوشش بیمه از ضروریات وزارت بهداشت و درمان است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قرار گرفتن آزمایش‌های گران تحت پوشش بیمه از ضروریات وزارت بهداشت و درمان در دولت دوازدهم است.

قرار گرفتن آزمایش‌های گران تحت پوشش بیمه از ضروریات وزارت بهداشت و درمان است

 

ذبیح الله نیک‌فر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در لاهیجان طرح تحول سلامت را مهم‌ترین بخش حوزه بهداشت و درمان دولت نام برد و اظهار داشت: مهم‌ترین بحثی که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح است طرح تحول سلامت است.

وی با بیان اینکه سیستم ارجاع و پزشک خانواده از اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان کشور است، افزود: ما باید در قالب طرح تحول سلامت و سیستم ارجاع خدمات پزشکی و آزمایشگاهی را دنبال کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید هزینه‌های دولت در حوزه بهداشت از طرح تحول سلامت تأمین شود، گفت: دولت و مجلس دنبال این هستند تا در راستای طرح تحول سلامت درآمد پایدار ایجاد کنند و هزینه‌های درمانی و بهداشتی را بتوانند با درآمد حاصله از ارائه خدمات پوشش دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به لزوم قرار گرفتن بیماری‌ها و آزمایش‌های تشخیصی پزشکی زیر نظر پوشش بیمه‌ای تاکید کرد و گفت: برخی از بیماری‌هایی که جزء بیماری‌های خاص نیستند توسط وزیر بهداشت و درمان قول داده شد که جزء بیمه قرار بگیرند.

نیک‌فر با بیان اینکه از جمله دلایلی که وزیر بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی مجدداً توانست رأی بالای اعتماد را بگیرد این بود که توانست طرح تحول سلامت را اجرا کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه وزیر بهداشت در دولت یازدهم خدمات بهداشتی و درمانی را در قالب طرح تحول سلامت را اجرا کرد، از نقاط قوت و ضعف آن اطلاع کافی داشت و می‌توانستد برای دوره‌ای دیگر حضور پیدا کنند و طرح تحول سلامت را به نقطه‌ی قابل قبولی برساند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر حل مشکلات حوزه طرح تحول سلامت افزود: انتظار داریم مشکلات بیمه‌ای برخی از آزمایش‌های گران و تشخیص پزشکی که امروز برای مردم تأمین هزینه‌های آن‌ها غیرممکن است در قالب طرح تحول سلامت باید دیده شود و مردم بیش از این در رنج نباشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه