دریای خزر دریای صلح و دوستی است/ حضورمان را در آبهای آزاد بیشتر می کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آب های آزاد متعلق به همه کشورهای دنیاست و ما در آب‌های آزاد حضور پیدا می کنیم و حضورمان را روز به روز بیشتر می‌کنیم.

دریای خزر دریای صلح و دوستی است/ حضورمان را در آبهای آزاد بیشتر می کنیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبستان، امیر دریاردار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفر یک روزه خود به بندر آستارا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دریای خزر از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران دریای صلح و دوستی است، اظهار کرد: کشورهای ساحلی دریای خزر با همکاری یکدیگر و برقرار کردن امنیت از منابع خدادی این دریا برای پیشرفت و ترقی کشورشان استفاده کنند.

وی مقابله با ناامنی‌ها و مبارزه با اتفاقات دریایی از قبیل حمل مواد مخدر، قاچاق کالا و مسائل زیست محیطی را در گروی همکاری دو جانبه و چند جانبه کشورهای ساحلی خزر دانست و تصریح کرد: نیروهایی دریایی کشورهای حاشیه دریایی خزر طوری اقدام کنند که شاهد ناامنی در این دریا نباشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمادگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از بنادر کشورهای ساحلی دریایی خزر، گفت: نیروی دریایی ارتش ایران آمادگی در اختیار گذاشتن امکانات آموزشی و تجربیات دریایی را برای کشورهای همسایه از طریق مبادی زیربط وزارت امورخارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران را دارد.

دریاردار سیاری با بیان اینکه حضور نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های دریایی آزاد حق جمهوری اسلامی و همه کشورهای جهان است، افزود: حضور نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس و دیگر اقیانوس‌های جهان در همین راستا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: هر کشوری که توان و امکانات را برای حضور در آب‌های آزاد را داشته باشد می‌تواند در آب‌های آزاد جهان تردد کند.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش ایران برای حضور در آب‌های آزاد ناوهای خود را در چند سال گذشته به چندین اقیانوس و دریا اعزام کرده است، اظهار کرد: تاکنون ناوهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند، اقیانوس هند جنوبی و اقیانوس آرام و دریای چین، دریای سرخ، دریای مدیترانه و سواحل کشور سریلانکا حضور پیدا کرده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش ایران اهل تعدی و تجاوز به مرزها و منافع دیگر کشورها نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه آب‌های آزاد متعلق به همه کشورهای دنیاست ما در آب‌های آزاد حضور پیدا می کنیم و روز به روز حضورمان را نیز بیشتر می‌کنیم.

وی با  اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از نیروهای برتر دریایی در سطح منطقه و دنیاست، خاطر نشان کرد: ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهار سال گذشته که آب‌های بین المللی در حوزه اقیانوس هند و خلیج عدن ناامن شده، بالغ بر دو هزار کشتی تجاری و باری را اسکورت کرده و امنیت کاملی را برای تردد کشتی های کشورمان فراهم کرده است.

دریادار سیاری، اغلب دزدارن دریایی در خلیج عدن را متعلق به کشور سومالی دانست و گفت: تاکنون چهار مورد حمله دزدان دریایی به کشتی های کشور ما شده که با تلاش نیروهایی دریایی ارتش دستگیر شده اند.

گفتنی است، دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا از یگان نیروی دریایی مستقر در سواحل غربی خزر واقع در بندر آستارا بازدید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه