فرماندار لنگرود:

خسارت ۹۰۰ واحد مسکونی و تجاری در وقوع سیل در لنگرود/اعطای وام کم‌بهره و کمک بلاعوض به خسارت دیدگان

فرماندار لنگرود از خسارت ۹۰۰ واحد مسکونی و تجاری در شهر و بخش مرکزی لنگرود در وقوع سیل در لنگرود خبر داد.

خسارت ۹۰۰ واحد مسکونی و تجاری در وقوع سیل در لنگرود/اعطای وام کم‌بهره و کمک بلاعوض به خسارت دیدگان

به گزارش ۸دی، سیدرضا جوادپور  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به وقوع سیل در لنگرود، اظهار کرد: بیشترین خسارت‌ها در بخش کوهپایه‌ای و روستاهای تالش محله، دیوشل و دیوشل پشته رخ داد که حدود ۹۰۰ واحد مسکونی و تجاری در شهر و بخش مرکزی لنگرود دچار خسارت‌هایی شد و خوشبختانه به کسی آسیب نرسید.

 

وی بابیان اینکه میزان خسارت در برخی خانه‌ها بیش از ۸۰ درصد بود، گفت: برآورد خسارت های وارده به واحدهای مسکونی و تجاری ۱۰ میلیارد تومان است ولی میزان خسارت به زیرساخت‌های آب و برق و تأسیسات هنوز تکمیل‌نشده و در حال جمع‌آوری است.

 

فرماندار شهرستان لنگرود افزود: حدود ۲۰ خودرو به دلیل سیل وارد مسیرهای اصلی شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی و مردم ماشین‌ها از مسیر تردد در جاده باز شد.

 

جوادپور وظیفه هلال‌احمر را فراهم کردن تجهیزات اولیه نظیر پتو و آذوقه اعلام و بیان کرد: بنیاد مسکن نیز به‌عنوان معین شهرستان انتخاب شد تا فهرستی جامع از منازل خسارت‌دیده تهیه و کارهای کارشناسی را انجام دهد.

 

نماینده عالی دولت در لنگرود تصریح کرد: طی برگزاری جلسات بحران با استاندار گیلان، مقرر شد که ۴ میلیون تسهیلات کم‌بهره و ۲ میلیون بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت شود.

 

وی با اشاره به بازدید روز گذشته استاندار گیلان، نماینده مردم لنگرود، بنیاد مسکن استان و دیگر مسئولین استانی از وضعیت روستاهای خسارت‌دیده، افزود: مردم در کنار رنج و مصیبتی که داشتند ولی بی‌احترامی به مسئولین نکردند و تلاش داریم با رایزنی با مدیران کشوری میزان تسهیلات کم‌بهره یا کمک نقدی بلاعوض به خسارت دیدگان با افزایش دهیم.

 

جوادپور بابیان اینکه در مرحله اول به دنبال انجام کارهای امدادرسانی، حفظ امنیت و آرامش بین مردم هستیم، گفت: بعد از اتمام کار و آرامش نسبی، لایروبی انهار، اقدامات کارشناسی پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی در آینده از دیگر اقدامات دولت خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه