محمد لطفی زاده
نگاهی به برنامه‌های صدا و سیما در بزرگترین عید

جفا و بدهکاری بزرگ به غدیر/ صدا و سیما کِی از خواب بیدار می‌شود؟

مدیران صدا و سیما به راستی کِی قرار است از خواب غفلت بیدار شوند؟ آیا این برنامه‌ریزی متناسب با اهمیت و بزرگی عید غدیر است؟

جفا و بدهکاری بزرگ به غدیر/ صدا و سیما کِی از خواب بیدار می‌شود؟

به گزارش ۸دی، غدیرخم، بزرگترین عید ما و به تعبیر روایات، (عید الله الاکبر) است. هرچند در عظمت عاشورا و محرّم شکی نیست اما به یقین، اهمیت عید غدیر از عاشورا بالاتر است. این نکته را خوب دقت کنیم که عاشورا محصول فراموشی غدیر بود و در غدیر خم نه تنها جانشینی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام اعلام شد بلکه یک ضابطه برای امامت و حکومت اسلامی معین گردید. به بیان دیگر غدیر، دوراهی بزرگ تاریخ است.

حالا نگاهی به برنامه‌های صدا و سیما در بزرگترین عید بیندازیم. آقای شجاعی‌مهر مثل روزهای دیگر در شبکه یک، فیلم‌های تکراری بی‌ارزش در شبکه‌های مختلف، روال عادی برنامه‌ها در شبکه چهار (که مثلاً باید بصیرت نخبگان جامعه را افزایش دهد)، فیلم طلا و مس که در روزهای عزاداری هم پخش می‌شود از شبکه افق در کنار پخش سخنرانی آقای رحیم‌پور ازغدی درباره (نهضت تنباکو!) نمایش داده می‌شود، همان برنامه خندوانه که در روزهای دیگر به نمایش درمی‌آمد، در این روز هم پخش می‎شود و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مُجمل!

مدیران صدا و سیما به راستی کِی قرار است از خواب غفلت بیدار شوند؟ آیا این برنامه‌ریزی متناسب با اهمیت و بزرگی عید غدیر است؟ مگر نه اینکه (با همه انتقادات وارد به برنامه‎های نوروزی) صدا و سیما از شب تحویل سال تا روز سیزده نوروز برنامه‌های عادی را با روال نو و به زعم خود جذاب جایگزین می‌کند؟ غدیر بزرگتر و مُهم‌تر است یا نوروز؟

جالب آنکه بر اساس برخی محاسبات نجومی، واقعه غدیر با نوروز ایرانی همزمان بوده است.
صدا و سیما باید در روز عید غدیر بهترین و تازه‌ترین، جذاب‌ترین، روشنگرانه‌ترین و متنوع‌ترین برنامه‌ها را پخش کند. اگر در ماه مبارک رمضان، مراجع تقلید و بهترین سخنرانان و برنامه‌های خاص مانند (ماه عسل) در تلویزیون دیده می‌شوند، این عید که از عید فطر بالاتر است باید خالی از مستندهای جذاب از زندگی آنان که مردم به دانستن پیرامون آنها علاقمند هستند، پرداخت به غدیر، سخنرانی‌های زنده، نمایش اطعام و انعکاس جشن‌‌های شادی باشد؟

امیدواریم مدیران صدا و سیما نقطه اوج برنامه‌های سال خود را به این عید اختصاص دهند و حلقه انحصاری فکر و مشاوره و مدیریت در شبکه‌ها و برنامه‌سازان شکسته‌شود و بدانیم اگر به غدیر اهمیت ندهیم از اصل امامت غفلت کرده‎ایم.

انتهای پیام/

منبع: جهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه