مهدی امین محمدی

برگزاری مراسم عید ولایت در لاهیجان / تصاویر

مراسم جشن عید غدیر خم در مسجد آقا سید حسین کشاورزی شهرستان لاهیجان برگزار شد.

برگزاری مراسم عید ولایت در لاهیجان / تصاویر

به گزارش ۸دی، در این مراسم که با حضور نمازگزان و زائرین بقعه متبرکه آقا سید حسین کشاورزی برگزار شد، ابتدا به شعر خوانی در رابطه با واقع عظیم غدیر خم پرداخته شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین احمدی به بیان مسائل پیرامون عید بزرگان مسلمانان پرداخت.

سخنران این مراسم، عدالت امام علی (ع) و رعایت حقوق دیگران را موضوع اصلی صحبت های خود قرار داد و اظهار داشت: وقتی عدالت در جامعه اسلامی نباشد فاتحه دین را باید خواند.

وی افزود: نگاه ما عدالت در تکوین و تشریع است و فلسفه وجودی انبیا با توجه به آیه لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ (۲۶ سوره مبارکه الحدید) برپایی عدالت است.

احمدی گفت: ارزش عدالت به حدی است همه ارزش های اسلامی به عدالت باز می گردد. به تعبیر شهید مطهری مثلا بخشش از فضایل اخلاقی است ولی عدالت بر جود و بخشش برتری دارد. در همین رابطه حاکم در جامعه اسلامی ابتدا باید عدالت را بگستراند. ما شهروند درجه ۱ و ۲ و بالا شهر و پایین شهر نداریم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: اینکه چرا عدالت اجرا نمی‌شود به هواوهوس‌ها، خودخواهی‌ها و خودکامگی‌ها بر می‌گردد.

احمدی ادامه داد: امام علی (ع) شهید راه عدالت است. عدالت آنقدر مهم است که پیامبر در جمع، حتی نگاهش را هم به عدالت بین افراد تقسیم می‌کرد، ما به اینجا نمی‌رسیم مگر در خانواده و نیز آموزش و پرورش این مباحث عملی و تئوری را بگنجانیم.

وی با اشاره به اینکه نجاشی یکی از شاعرانی است که برای علی (ع ) در وصف آن حضرت شعر می سرود اظهار کرد: همین نجاشی وقتی عمل خلافی از او سر می‌زند مولای متقیان بدون درنگ دستور محاکمه اش را می دهد و در جواب کسانیکه گفتند یا علی (ع) ایشان از نزدیکان شماست، پاسخ داد اتفاقا چون از نزدیکان است باید حتما اینکار صورت پذیرد.

انتهای پیام /

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه