محمد جمشیدی
عصر امروز برگزار می شود؛

الگیلانو دومین دربی پرطرفدار فوتبال ایران

امروز عصر یکی از حساس‌ترین مسابقات فوتبال در کشور بین تیم های سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه شهید عضدی شهر رشت برگزار خواهد شد.

الگیلانو دومین دربی پرطرفدار فوتبال ایران

به گزارش ۸دی، امروز عصر یکی از حساس‌ترین مسابقات فوتبال در کشورمان بین تیم های سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه شهید عضدی شهر رشت برگزار خواهد شد، گرچه سپیدرود به عنوان تیم برتر استان گیلان از لحاظ جایگاه در حال حاضر در موقعیت خوبی قرار دارد اما حساسیت نبرد تیم‌های سپیدرود و ملوان هرگز به جایگاه و موقعیت دو تیم در فوتبال ایران ربطی ندارد، این دیدار حساس و سرنوشت ساز است چون هیچ کدام از دو تیم هرگز نمی‌خواهند که در مقابل حریف خود شکست بخورند.

دربی گیلان یا ال گیلانو یکی از شهرآوردها و دربی‌ها در فوتبال ایران است که حساسیت این دربی برای دو تیم بسیار بالاست به طوریکه هواداران در پایان فصل، پیروزی در الگیلانو را پیروزی و موفقیت در کل فصل به حساب می‌آورند.

حساسیت بین فوتبال رشت و انزلی، این شهرآورد را به دومین دربی مهم فوتبال ایران پس از شهرآورد تهران پرسپولیس و استقلال تبدیل کرده‌ است.

رکورد بیشترین تعداد تماشاگر

رکورد بیشترین تعداد تماشاگر در این مسابقه مربوط به بازی برگشت دو تیم سپیدرود و ملوان در استادیوم عضدی رشت در لیگ دسته اول فوتبال ایران در سال ۹۶ است که طبق آمار رسمی سازمان لیگ ۲۵۰۰۰ هوادار گیلانی (در ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری) از نزدیک ناظر این بازی بودند.

تاریخچه دربی گیلان

سال ۱۳۵۵اولین تقابل جدی فوتبال رشت و انزلی با رویارویی سپیدرود و ملوان در جام حذفی ایران در تک بازی ورزشگاه بندرانزلی رقم خورد این بازی به نفع شاگردان بهمن صالح نیا با دو گل غفور جهانی و عزیز اسپندار در مقابل تک گل کامیاب خاتمه یافت.

سال ۱۳۶۱ طلایی‌ترین سال فوتبال رشت در تقابل با انزلی بود ، در این سال سپیدرود رشت در یک بازی نفس گیر با دو گل ملوان را مغلوب کرد گل اول بازی را مرحوم مهرداد هوشنگی و گل دوم را حمیدرضا منصوری بثمر رساند و در بازی برگشت نیز دیدار دو تیم با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید .

در سال ۱۳۶۴ سپیدرود رشت هم در بازی رفت و هم برگشت ملوان را شکست داد. قرمزپوشان دیدار رفت را در انزلی(۲برصفر) و بازی برگشت را در رشت با گل حاجی پور(یک بر صفر) به سود خود به پایان برساند در این سال سپیدرود قهرمان لیگ گیلان شد.

در سال ۶۶ هم مرحوم سیروس قایقران با ۲۶سال سن با دو شوت راه دور و استفاده از ضعف سنگربان سپیدرود (پرویز مسعودی) دروازه سپیدرود را گشود تا ملوان آن دیدار را به نفع خود به پایان ببرد.

ملوان و سپیدرود در قالب جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۹۰-۹۱ یک بار دیگر در مقابل هم قرار گرفتند که آن دیدار در ورزشگاه تختی بندرانزلی با نتیجه ۲-۰ به سود ملوان به پایان رسید.

در دیدار رفت فصل گذشته نیز دو تیم درهفته چهارم مسابقات لیگ آزادگان به مصاف هم رفتند که ملوانان در حالی که در طول بازی ۲ پنالتی نیز از دست داده بودند در دقایق پایانی با گل حسین شنانی موفق شدند با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسند .

در آخرین رویارویی این دو تیم هم در بازی برگشت فصل گذشته دو تیم به نتیجه بهتری از مساوی یک بر یک در ورزشگاه عضدی رشت دست پیدا نکردند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه