امام‌جمعه صومعه‌سرا در گفت‌وگو با 8دی:

تعالی جهان با پیروی محض از سلوک امیرالمؤمنین(ع) محقق می‌شود

امام‌ جمعه صومعه‌سرا گفت: تعالی جهان با شناخت و پیروی محض از سلوک امیرالمؤمنین علیه‌السلام محقق می‌شود.

تعالی جهان با پیروی محض از سلوک امیرالمؤمنین(ع) محقق می‌شود

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در صومعه‌سرا با بیان اینکه پیغمبر خدا در سراسر زندگی خود از فضائل حضرت امیرالمونین علیه‌السلام می‌فرمودند، اظهار داشت: نبی اکرم صلوات‌الله‌علیه همه‌جا حضرت علی علیه‌السلام را به‌عنوان وزیر و جانشین خود معرفی کرده است.

وی بابیان اینکه آخرین معرفی حضرت علی علیه‌السلام به‌عنوان وصی و جانشین پیامبر در حج الوداع بود، افزود: پیغمبر صلوات‌الله‌علیه وقتی به مدینه آمد ۱۲۰ هزار نفر از مسلمان را جمع کرد و حادثه غدیر با اجماع اکثریت مردم مسلمان آن زمان رقم خورده است.

امام‌جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه معرفی حضرت امیرالمؤمنین آخرین رسالت پیامبر صلوات‌الله‌علیه بود، گفت: خداوند پیامبر را مأمور کرد تا در جمع عمومی مسلمانانی که از مکه برمی‌گردند حضرت علی علیه‌السلام را به‌عنوان پیشوا و جانشین رسول برای امت اسلامی معرفی کند.

صدیقی با بیان اینکه ای‌ کاش همه حرف رسول اکرم صلوات‌الله‌علیه را گوش می‌دادند و بر ولایت و امامت امام علی علیه‌السلام شهادت می‌دادند، تصریح کرد: به فرموده پیامبر اگر مردم در دوستی با حضرت علی علیه‌السلام شک نمی‌کردند خداوند جهنم را برای مردم خلق نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه جهنم برای دشمنان حضرت علی علیه‌السلام است، افزود: متأسفانه عالم گنجایش حضور مبارک و مقدس امیرالمونین علیه‌السلام را نداشت و به دلیل نشناختن حضرت وجودی ذی‌وجودش را از دست دادند.

امام‌جمعه صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه تعالی جهان با شناخت و پیروی محض از سلوک امیرالمؤمنین علیه‌السلام محقق می‌شود، گفت: هر چقدر به ولایت و شناخت حضرت علی علیه‌السلام نزدیک بشویم و عمل کنیم جهان گلستان خواهد شد و مدینه فاضله اسلام حتماً تحقق پیدا خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه