گیلان دارای تمام ویژگی های شهر خلاق گردشگر است

مرتضی رحمانی موحد به بررسی سازمان یونسکو در تعیین شهر گردشگر خلاق اشاره کرد و با این توضیح که ۵۲ شهر معرفی شده در این بررسی دارای ۷ مولفه هستند که در گیلان وجود دارد افزود: گیلان استعدادهای بسیاری را در خود جای داده است.

گیلان دارای تمام ویژگی های شهر خلاق گردشگر است
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸ی نیوز، مرتضی رحمانی‌ موحد پیش از ظهر امروز معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم تودیع و معارفه  مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به مسائل و مشکلاتی که گردشگری کشور با آن مواجه است اظهار کرد: با نگاه اثرگزارانه به آینده باید از مجموعه استعداداها و توانمندیهای کشور در حوزه گردشگری بهره گرفت.
وی به بررسی سازمان یونسکو در تعیین شهر گردشگر خلاق اشاره کرد و با این توضیح که ۵۲ شهر معرفی شده در این بررسی دارای ۷ مولفه هستند که در گیلان وجود دارد افزود: گیلان استعدادهای بسیاری را در خود جای داده است.
IMG_3795
رحمانی موحد با اشاره به رتبه ۱۷ ایران در بین کشورهای امن دنیا برای گردشگر، امنیت ایران را فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به نا امنی های موجود در کشورهای سوریه، مصر و برخی از کشورهای عربی جذب توریست مسلمان می تواند جز برنامه های سازمان گردشگری باشد.
وی اشراف کامل بر ظرفیتهای گردشگری را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه نمایندگان مجلس در تعیین بوجه گردشگری برای سال ۹۳ بسیار موشکافانه عمل کردند افزود: مشاور توریستی در سفر از اموری است که باید به آن توجه شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از تشکیل پژوهشگاه فناوری سفر برای  نوروز ۹۳سال خبر دادو افزود: نتایج  این پژوهش به عنوان مقاصد جدید و تحریک در سفر بررسی می‌شود.
ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس نیز در این مراسم با تاکید بر جاذبه های گردشگری استان و کشور بیان کرد: نباید به دلیل ترس از فرهنگ بیگانه مواهب  گردشگری خود را از دست دهیم.
وی انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی از طریق جذب گردشگر به کشورهای دنیا را مورد تاکید قرارداد و گفت: هماهنگی و تعامل بین سازمانها در توسعه گردشگری موثر است.
IMG_3784
وی با تاکید بر اینکه راه حل خروج از مشکلات گردشگری در خارج از کشور نیست بیان کرد: باید با نگاههی موشکافانه به دورون به دنبال راه حل مسائل و مشکلات باشیم.
عاشوری توجه نمایندگان مجلس به ارتقا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را مورد تاکید قرارداد و افزود:با توجه به منابع و استعدادهای گردشگری در گیلان توسعه گردشگری در این استان نیازمند طرح های  بزرگ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه