استاندار کردستان تشریح کرد؛

آخرین وضعیت امنیتی بانه از زبان استاندار کردستان/ بازداشت ۵ عامل تیراندازی اخیر

زاهدی گفت: دو فردی که با شلیک مرزبانان کشته شده‌اند نه تنها کوله بر نیستند بدون دفترچه هویت، از معابر غیر مجاز وارد کشور شده‌اند.

آخرین وضعیت امنیتی بانه از زبان استاندار کردستان/ بازداشت ۵ عامل تیراندازی اخیر

به گزارش ۸دی، عبدالمحمد زاهدی در گفتگو با جام جم آنلاین در توصیف امر کوله بری اظهار کرد: کوله بر به شخصی اطلاق می شود که دارای دفترچه کوله بری است و از نظر ما شناخته شده هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که در مرز مورد اصابت گلوله ماموران مرزبانی قرار گرفته اند قاچاقی بوده و نه کوله بر، افزود: تمامی کوله بران از ساکنین ۱۵ کیلومتری مرز بوده و کل خانوارهای این محدوده مرزی دارای کارت هویت کوله بری هستند.

زاهدی با اشاره به مسیر گذر کوله بران شناسنامه دار تصریح کرد: معابری که این افراد باید رفت و آمد کنند از قبل تعیین شده و مردم منطقه هم از آن اطلاع دارند. بعلاوه ساعت تردد کوله بران از ۸ صبح تا ۴ بعداز ظهر مشخص شده است.

وی تاکید کرد: اولا دو فرد مذکور از معابر دیگری غیر از محدوده ای که ما مشخص کردیم وارد کشور شده اند در ثانی این سوال مطرح است که این افراد در ساعت ۴.۵ صبح در لب مرز به چه کاری مبادرت می کردند.

استاندار کردستان نوع محموله وارده شده توسط افراد ناشناس را مواد محترقه اعلام کرد و گفت: همان طور که عنوان شد فاقد دفترچه کوله بری بوده و قاچاقی هستند. مضاف بر اینکه این محموله در کاربری های دیگر هم قابلیت مصرف دارد.

وی در خصوص مامورینی که بسوی این افراد تیراندازی کرده اند، خاطر نشان کرد: در این رابطه سازمان قضایی نیروهای مسلح ۵ نفر را بازداشت کرده و چنانچه در جریان این واقعه مقصر شناخته شوند محاکمه خواهند شد.

زاهدی افزود: اساسا منطقه ای که این دو شخص از آن عبور نموده اند منطقه ممنوعه بوده و دارای تابلو ورود ممنوع است ولی با این وجود نسبت به آن بی توجهی شده است.

استاندار کردستان در واکنش به انتشار اخبار ناآرامی شهر بانه پس از اتفاقات اخیر گفت: دیروز ظهر موضوع حل و فصل شد و هم اکنون شهر در وضعیت عادی قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه