به مناسبت قربان تا غدیر انجام شد؛

فرزندان شهدای فلسطینی کیک اتحاد ایران و فلسطین را بریدند/ گزارش حرکت آتش به اختیار ایرانی ها در غزه + فیلم و عکس

لزوم حمایت های مردمی از فلسطین در شرایطی که حاکمیت ها به دلیل درگیری های سیاسی، مساله اول جهان اسلام را فراموش کرده اند، بیش از پیش احساس میشود

فرزندان شهدای فلسطینی کیک اتحاد ایران و فلسطین را بریدند/ گزارش حرکت آتش به اختیار ایرانی ها در غزه + فیلم و عکس

به گزارش ۸دی، جشن دوستی ایران و فلسطین به مناسبت اعیاد قربان و غدیر به همت جوانان مرکز عدالت برای صلح و با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از کودکان و خانواده های شهدای فلسطینی و به نشانه ی اتحاد مردم ایران و فلسطین برای آزادسازی قدس، در یکی از پارکهای شهر غزه برگزار شد.

محمد اصغری، سخنگوی مرکز بین المللی عدالت برای صلح با اعلام این خبر گفت: انگیزه اصلی برای برگزاری این جشن، تقسیم شادی اعیاد قربان و غدیر با کودکان فلسطینی و تعمیق پیوند انقلابیون ایرانی و مردم شجاع غزه و تاکید بر نقطه اتحاد دو ملت، یعنی آزادسازی قدس شریف بود.
اصغری در ادامه گفت: این برنامه به همت مرکز بین المللی عدالت برای صلح و با کمکهای مردمی از ایران، توسط اعضای فلسطینی مرکز در یکی از پارکهای شهر غزه و با حضور فرزندان شهدای فلسطینی برگزار شد.
وی افزود: همچنین در این جشن، کیک اتحاد ایران و فلسطین برای آزادسازی قدس با شعار “معا نحو تحریر القدس” توسط فرزندان شهدای غزه بریده شد.
اصغری گفت: در ادامه این جشن، برنامه های تفریحی متنوعی برای کودکان حاضر تدارک دیده شد و در نهایت هدایا و نوشت افزارهایی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید از طرف مردم ایران به فرزندان شهدای فلسطینی به پاس احترام به مقام خانوده های شهدا اهدا شد.

Video Player

اصغری با اشاره به شرایط بحرانی کودکان در غزه گفت: همزمان با محاصره ناجوانمردانه غزه توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری تشکیلات خودگردان و برخی دولتهای منطقه، شرایط انسانی در غزه رو به وخامت گذاشته و هم اکنون زندگی بیش از ۶۰ درصد از مردم وابسته به کمکهای بشردوستانه است؛ همچنین اوضاع کودکان نیز به شدت وخیم است، در ماه های گذشته چندین کودک به دلیل حصر غزه و محدودیت های پزشکی، جان خود را از دست داده اند. تنها در در تابستان امسال در کرانه باختری و غزه،  ۲۷ دانش آموز شهید شده اند، ۱۹۱۱ نفر زخمی و ۲۱۸ نفر اسیر شده اند. ۱۰ مدرسه نیز در آستانه تخریب توسط رژیم صهیونیستی قرار دارد.
وی در پایان گفت: لزوم حمایت های مردمی از فلسطین در شرایطی که حاکمیت ها به دلیل درگیری های سیاسی، مساله اول جهان اسلام را فراموش کرده اند، بیش از پیش احساس میشود و مرکز عدالت برای صلح به عنوان یک موسسه مردمی متشکل از جوانان از کشورهای مختلف به دنبال بسط ارتباطات مردمی میان ملتهای مقاوم و عدالتطلب است.
لازم به ذکر است پیش از این نیز مرکز عدالت برای صلح، با کمکهای مردمی توانسته بود در جریان محاصره مسجدالاقصی توسط نظامیان صهیونیست، بسته های غذایی را در میان تحصن کنندگان فلسطینی در قدس توزیع نماید.

منبع: رجانیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه