فرماندار سیاهکل در گفتگو با 8دی:

سیاهکل یک ابرشهرستان است / شهرداری انتخاب کنید که این شهر را از حالت نیمه‌مخروبه خارج کند

فرماندار سیاهکل گفت: این شهرستان یک منطقه کم جمعیت با وسعت زیاد است و من این شهرستان را از باب مدیریتی یک ابرشهرستان می‌دانم.

سیاهکل یک ابرشهرستان است / شهرداری انتخاب کنید که این شهر را از حالت نیمه‌مخروبه خارج کند

رضا اسلامی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه سیاهکل در بسیاری از موارد به لحاظ زیرساخت‌ها محروم است اظهار داشت: عقب‌افتادگی سیاهکل به ادوار دور به جهت کم‌توجهی به شهرستان بر می‌گردد اما از سال ۹۲ نگاه ویژ‌ه‌ای به مناطق محروم شد و بنا شد در این شهرستان اقدامات زیرساختی انجام شود.

وی افزود: این اقدامات زیرساختی بر محور آسفالت و گسترش راه‌ها در روستاها و مناطق دور دست و … بود و در این مدت شاخص راه‌های روستایی را از ۳۲ درصد به ۴۴ درصد رسانده‌ایم.

فرماندار سیاهکل گفت: گازرسانی هم در این شهرستان به دورترین نقاط انجام شده است و امسال سیاهکل را شهرستان سبز اعلام خواهیم کرد.

اسلامی ادامه داد: قالب نقاط شهرستان سیاهکل، کوهستانی است و به دلیل کوهستانی بودن از برودت بالایی برخوردار می‌باشند و چون یک منطقه کم‌جمعیت با وسعت زیاد است این شهرستان را از باب مدیریتی یک ابرشهرستان می‌دانم و در اینجا با بودجه کم باید دقت نظر خاص داشته باشید.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مبحث کشاورزی رتبه دوم استان را کسب کرده است اظهار کرد: در سال ۹۵  و ۹۶ توانستیم تمام زمین‌های بالادست در دیلمان را که در شیب قرار داشت و می‌توانست به بخش خصوصی عرضه شود را شناسایی و ۴۱۳ هکتار را شناسنامه‌دار و آماده کردیم تا به سرمایه‌گذاران ارائه شود.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۰ گیاه طبی در منطقه دیلمان رویش می‌کند گفت: این منطقه بهترین رویشگاه گیاهان طبی است و می‌توان ۲۰۰۰ گونه طبی را در این منطقه کشت کرد.

اسلامی درباره اقدامات انجام شده در بحث آبیاری قطره‌ای ادامه داد: برای گسترش آبیاری قطره‌ای و در راستای محرومیت‌زایی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای دیلمان جذب شد و ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم تا مهر ماه پیش‌رو اختصاص پیدا می‌کند ضمن اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای آبیاری بارانی باغات چای از جهاد کشاورزی استان دریافت کردیم.

وی  درباره گازرسانی به روستاهای سیاهکل گفت: تا پایان سال درصد گازرسانی در شهرستان به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید و عملا به یک منطقه سبز تبدیل خواهد شد.

نماینده دولت در سیاهکل درباره آسفالت راه‌های روستایی افزود: احداث راه اقتصادی جاده کارخانه سیمان را در حال اجرا داریم که فاز یک و دو آنبالای ۹۰ درصد و فاز سه بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. شبکه‌ای از راه‌های روستایی را هم آسفالت کرده‌ایم که شامل آسفالت راه‌های روستایی بندبن، آسیابر، میان مرز و … است.

اسلامی درباره راه‌های اصلی شهرستان نیز اظهار کرد: با افتتاح راه اصلی سنگر به سیاهکل دوازه خوبی به طرف سیاهکل باز شد و این شهر را از بن بست خارج کرد و امروز بسیاری از گردشگران از مسیر سروان – سیاهکل – لاهیجان استفاده می‌کنند.

فرماندار سیاهکل ادامه داد: مسیر سیاهکل به بازکیوگوراب را هم پیگیری کرده‌ایم و تمام مجوزها را گرفته۲ایم و از ناحیه راه و شهرسازی به مناقصه گذاشته شد و پیمانکار آن هم مشخص شده است و بعد از خرید و تملک زمین‌های این مسیر ۱۱ کیلومتری، عملیات اجرایی آن تا حدود ۲ ماه دیگر آغاز می‌شود.

وی درباره سد دیلمان گفت: فاز صفر و یک این پروژه به پایان رسیده است و طرح مطالعاتی ژئو تکنیک آن رو به اتمام است و در پایان شهریور ماه فاز ۲ مطالعاتی آن با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه این سد ۶.۷ میلیون مترمکعب ظرفیت خواهد داشت و تا ۱۵.۵ میلیون مترمکب آب را تنظیم خواهد کرد.

فرماندار سیاهکل درباره پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در هفته دولت گفت: در هفته دولت ۳۶ پروژه با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان با اشتغال ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم به بهره‌برداری رسید.

نماینده دولت درباره اقدامات صورت گرفته در بحث گردشگری افزود: اقداماتی در حوزه گردشگری انجام گرفته اما متأسفانه در این حوزه همکاری قابل توجهی از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان صورت نگرفته است.

اسلامی درباره انتخاب شهردار سیاهکل نیز اظهار کرد: شهرداری توانمند باید برای سیاهکل انتخاب شود که بتواند این شهر را از حالت نیمه مخروبه خارج کند.

وی درباره پروژه‌های فعال شهرستان با بیان اینکه بودجه سیاهکل جوابگوی این شهرستان نیست گفت: پروژه کمربندی شهر سیاهکل، پروژه سینمای شهر سیاهکل و استخر شنای بانوان از جمله پروژه‌های فعال نیمه تمام در این شهرستان است.

فرماندار سیاهکل درباره آب‌رسانی به روستاها نیز اظهار کرد: شبکه آبرسانی روستاهای سیاهکل فرسوده است و تا ۳۰ درصد پرتی آب داریم که لازم آست آب و فاضلاب روستایی نگاه ویژه ای به این شهرستان در این زمینه داشته باشد.

اسلامی درباره بیمارستان سیاهکل نیز گفت: این بیمارستان از امکانات کافی و وافی برخوردار نیست و قسمت اورژانس این بیمارستان هم با گلایه‌مندی‌های زیادی مواجه است و در نیروی انسانی هم مشکل دارد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه