یادداشت؛

نقدی بر عملکرد بازیکنان و مربی تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران در دو مسابقه اخیر خود آن نمایش دلچسب همیشگی را نداشت و حتی در بازی با کره جنوبی با اینکه نتیجه خوبی در زمین حریف گرفت ولی در مجموع تیم سر حال همیشگی نبود.

نقدی بر عملکرد بازیکنان و مربی تیم ملی فوتبال

به گزارش ۸دی، مجتبی ملک‌فرنود ورزشی نویس استان گیلان درباره بازی دیشب تیم ملی ایران و سوریه نوشت:

تیم ملی فوتبال ایران در دو مسابقه اخیر خود آن نمایش دلچسب همیشگی را نداشت و حتی در بازی با کره جنوبی با اینکه نتیجه خوبی در زمین حریف گرفت ولی در مجموع تیم سر حال همیشگی نبود.

اما چه شد که تیم ایران مقابل سوریه و کره نتواست خوب باشد؟

شاید از دید خیلی از طرفداران تیم ملی بی انگیزگی یکی از دلالیل تیم بود اما دلایل دیگری نیز در این میان بود که باعث شد تیم منسجم ایران صلابت همیشگی را نداشته باشد.

بازیکنانی در این دوره به اردو دعوت شدند که بعضا بدون تیم یا بدون بازی یا نیمکت نشین محض بودند و از شرایط آرمانی دور بودند.
علی کریمی تقریبا بدون مشتری در چند ماه اخیر سعی در این داشت که با ماندن در اروپا کی‌روش رو مجاب کند که او را به تیم ملی دعوت کند اما چه در بازی کره و چه در بازی با سوریه یکی از بدترین بازیکنان زمین با میزان بالای پاس‌های اشتباه آن هم در تیمی که هافبک قلب تپنده آن است بود.

سعید عزت اللهی که یکی از بهترین بازیکنان ایران بود با نیمکت نشینی مداوم در رستوف و غرق شدن در فضای مجازی از شرایط آرمانی خود بسیار فاصله گرفته و در بازی با کره یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان میدان بود که با یک اشتباه بچه‌گانه از زمین اخراج شد.

علی‌رضا بیرانوند بر خلاف تمام بازیکنان تیم ملی در تمام دیدارها حاضر بود ولی نکته عجیب در مورد او این است که تقریبا اولین شوتی که از دفاع رد می‌شود چه در پرسپولیس چه در تیم ملی تبدیل به یک موقعیت خطرناک می‌شد و بیشتر نظاره‌گر توپ‌ها است و این یکی از ضعف‌ها بزرگ بیرانوند است که باید رفع شود.

وحید امیری در این فصل به طور عجیبی‌ افت کرده و جز مداومت در دویدن هیچ نکته مثبتی برای پرسپولیس و تیم ملی نداشته است و شاید بهتر بود جای خود را به مهدی ترابی جوان‌تر دهد.

البته در زمان پوست‌اندازی تیم‌ها باید منتظر بعضی از نتایج باشیم برای مثال محمد انصاری ۲۵ ساله هنوز تجربه ملی آنچنانی ندارد یا روزبه چشمی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده شاید بهتر بود کی‌روش برای این بازی از بایکنانی که در لیگ در آمادگی صد در صد بودند استفاده کند تا بازیکنانی که فقط در اروپا زندگی میکنند و حتی لژیونر هم محسوب نمی‌شوند.

در هر حال تیم ملی ایران در پروسه تغغیر نسل است و ما نباید انتظار نتایج صد در صدی از این تیم داشته باشیم البته امیدواریم که بازیکنان با استعداد در سال منتهی به جام جهانی بتوانند در تیم های خوب بازی کنند و صرفا یک نیمکت‌نشین نباشند تا بتوانند به بهرین نحو به کشور عزیزمان خدمت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه