حضور 8 کشور قطعی است؛

نگاهی به شانس صعود تیم ها به جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره های مختلف

مسابقات مقدماتی جام جهانی در نقاط مختلف جهان پیگیری شد و تاکنون علاوه بر میزبان مسابقات، حضور ۷ تیم دیگر قطعی شده است.

نگاهی به شانس صعود تیم ها به جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره های مختلف

به گزارش ۸دی، مسابقات مقدماتی جام جهانی در نقاط مختلف جهان پیگیری شد و تاکنون علاوه بر روسیه میزبان مسابقات، حضور کشورهای بلژیک، برزیل، ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان سعودی و مکزیک در جام جهانی قطعی شده است. اگر اتفاق خاصی نیفتند کشورهای آلمان، انگلیس، صربستان، اسپانیا و کاستاریکا نیز راهی جام جهانی خواهند شد.

اروپا:

صرفنظر از روسیه به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸، ۱۳ کشور از قاره اروپا راهی جام جهانی خواهند شد که تاکنون فقط حضور بلژیک قطعی شده است. تیم های اول گروه های ۹ گانه به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد. ضعیف ترین تیم دوم گروه ها به لحاظ امتیازی از دور رقابت ها کنار خواهد رفت، تا هشت تیم دیگر دوم بر اساس قرعه کشی به مصاف هم بروند و تکلیف چهار کشور دیگر اروپایی مشخص شود.

جدول گروه A مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا
در گروه A، چهار تیم فرانسه، سوئد، هلند و بلغارستان شانس صعود به جام جهانی دارند. در دو دیدار آینده ابتدا بلغارستان میزبان فرانسه خواهد بود. سوئد از لوکزامبورگ پذیرایی خواهد کرد و هلند به زمین بلاروس خواهد رفت. سپس هلند میزبان سوئد خواهد بود. فرانسه به مصاف بلاروس خواهد رفت و بلغارستان مهمان لوکزامبورگ خواهد بود.

جدول گروه B مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا
در گروه B، سوئیس و پرتغال دو تیمی هستند که بر سر صعود مستقیم به جام جهانی خواهند جنگید. با توجه به دیدارهای باقیمانده پرتغال این شانس را دارد، که با غلبه بر حریف به طور مستقیم راهی جام جهانی شود. در دیدارهای نهم، پرتغال مهمان آندوراست و سوئیس میزبان مجارستان خواهد بود و در دیدارهای پایانی نیز نبرد جالب پرتغال و سوئیس در کشور پرتغال برگزار خواهد شد.

جدول گروه C مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا
در گروه C، آلمان و ایرلند شمالی تنها شانس های باقیمانده برای صعود به جام جهانی هستند. آلمان با کسب یک امتیاز در بلفاست از ایرلندشمالی می تواند راهی جام جهانی شود، در حالی که در هفته پایانی میزبان آذربایجان است. ایرلندشمالی نیز در هفته پایانی مهمان نروژ خواهد بود.

جدول گروه D مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا

در گروه D، صربستان با کسب یک برد از دو دیدار آتی خود می تواند صعود خود را به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی قطعی کند. این در حالیست که ولز و جمهوری ایرلند نیز همچنان شانس صعود دارند. در هفته نهم مسابقات، صربستان مهمان اتریش است. جمهوری ایرلند میزبان مولداوی خواهد بود و ولز به زمین گرجستان خواهد رفت و در هفته پایانی صربستان میزبان گرجستان است و دیدار ولز و جمهوری ایرلند در کاردیف سرنوشت ساز خواهد بود.

جدول گروه D مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا
در گروه E، لهستان، مونته نگرو و دانمارک رقابت جذابی برای صدرنشینی و صعود مستقیم به جام جهانی دارند. در دیدارهای باقیمانده ابتدا مونته نگرو میزبان دانمارک خواهد بود و لهستان به زمین ارمنستان خواهد رفت. سپس لهستان از مونته نگرو پذیرایی خواهد کرد و دانمارک میزبان رومانی خواهد بود.

جدول گروه F مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا
در گروه F، انگلیس شانس بسیار خوبی برای صعود به عنوان تیم اول دارد، در حالی که اسلواکی، اسلوونی و اسکاتلند علاوه بر رقابت بر سر کسب سهمیه دوم گروه، آخرین شانس خود را برای صدرنشینی امتحان خواهند کرد. در بازی های آینده، ابتدا انگلیس به مصاف اسلوونی می رود و اسلواکی مهمان اسکاتلند است. سپس انگلیس مهمان لیتوانی خواهد بود، اسلواکی از مالت پذیرایی خواهد کرد و اسلوونی به مصاف اسکاتلند خواهد رفت.

جدول گروه G مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا

در گروه G، از بین دو تیم اسپانیا و ایتالیا یک تیم به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی خواهد شد. با تفاضل گل بسیار خوبی که اسپانیا به دست آورده است، این تیم با کسب یک پیروزی از دو دیدار آتی خود نیز می تواند به راحتی اول شود. آلبانی نیز بر روی کاغذ شانس دوم شدن هر چند اندک دارد. بدین ترتیب که هر دو دیدار آتی خود را پیروز شود و ایتالیا بازنده دیدارهای خود شود و البته آلبانی تفاضل گل با اختلاف ۱۱ تای ایتالیا را جبران کند. در دو هفته آتی ابتدا اسپانیا میزبان آلبانی خواهد بود و ایتالیا از مقدونیه پذیرایی می کند. سپس اسپانیا مهمان رژیم صهیونیستی است و ایتالیا در زمین آلبانی به میدان خواهد رفت.

جدول گروه H مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا
در گروه H، بلژیک تنها تیمی است که پس از برگزاری بازی های هشتم به صورت مستقیم راهی جام جهانی شده است. بوسنی و هرزگویین، یونان، قبرس و استونی تیم هایی هستند که شانس کسب رتبه دوم را دارند، اما قبرس و استونی حتی در صورت کسب رتبه دوم به دلیل امتیازهای پایین، شانس حضور در مرحله پلی آف را نخواهند داشت.در دیدارهای ابتدایی بوسنی و هرزگویین و بلژیک بازی خواهند کرد و قبرس به مصاف یونان می رود، در حالی که در هفته پایانی یونان میزبان جبل الطارق است، بلژیک میزبان قبرس است و بوسنی به زمین استونی خواهد رفت.

جدول گروه I مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا
گروه I، پیچیده ترین گروه قاره اروپاست. چهار تیم کرواسی، ایسلند، ترکیه و اوکراین شانس صعود مستقیم یا حضور در مرحله پلی آف را دارند. در دو هفته آتی ابتدا کرواسی میزبان فنلاند است، اوکراین به زمین کوزوو خواهد رفت و ترکیه از ایسلند پذیرایی خواهد کرد. سپس شاهد بازی حساس اوکراین و کرواسی در هفته پایانی خواهیم بود. ایسلند میزبان کوزوو خواهد بود و ترکیه به زمین فنلاند خواهد رفت.


آسیا:

در قاره آسیا تکلیف چهار تیمی که به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد، روشن شد و نماینده پنجم نیز با برگزاری دیدار پلی آف مشخص خواهد شد.

جدول مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا

ایران، ژاپن، کره جنوبی و عربستان سعودی به صورت مستقیم راهی جام جهانی شدند. دو تیم سوریه و استرالیا برگزار کننده دیدار پلی آف خواهند بود و تیم برنده این دیدار به عنوان نماینده پنجم قاره آسیا به مصاف تیم چهارم منطقه کونکاکاف خواهد رفت.


آمریکای جنوبی:

در آمریکای جنوبی فارغ از برزیل که به صورت مستقیم راهی جام جهانی شده است، هفت دیگر رقابت سختی برای صعود به جام جهانی دارند و فقط حذف بولیوی و ونزوئلا مسجل شده است.

در هفته آتی مسابقات، کلمبیا میزبان پاراگوئه است، شیلی میزبان اکوادور خواهد بود، آرژانتین به مصاف پرو خواهد رفت، ونزوئلا از اروگوئه پذیرایی خواهد کرد و بولیوی میزبان برزیل قدرتمند خواهد بود.

در هفته پایانی، پاراگوئه میزبان ونزوئلاست، پرو به مصاف کلمبیا خواهد رفت، برزیل میزبان شیلی است، اروگوئه با بولیوی پیکار خواهد کرد و اکوادور و آرژانتین نیز به مصاف هم خواهند رفت.


کونکاکاف:

در منطقه کونکاکاف، تاکنون تکلیف صعود مکزیک روشن شده است و کاستاریکابا کسب حداقل دو امتیاز و صرفنظر از دیگر بازی های گروه می تواند راهی جام جهانی شود.

پاناما، آمریکا و هندوراس دیگر تیم های گروه هستند که برای کسب یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف رقابت می کنند. در دو دیدار پایانی، ابتدا کاستاریکا میزبان هندوراس است، مکزیک به مصاف ترینیداد و توباگو می رود و آمریکا از پاناما پذیرایی می کند. سپس آمریکا به زمین ترینیداد و توباگو می رود، هندوراس میزبان مکزیک است و پاناما در زمین خودش به مصاف کاستاریکا خواهد رفت.


آفریقا:

مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آفریقا در پنج گروه چهار تیمی پیگیری می شود که از هر گروه فقط یک تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شود.

در گروه A، از بین تیم های تونس و جمهوری دموکراتیک کنگو یک تیم راهی جام جهانی می شود و بازی رودرروی این دو تیم می تواند سرنوشت ساز باشد.

در گروه B، که گروه مرگ مقدماتی جام جهانی در قاره آفریقاست، الجزایر و کامرون در عین ناباوری پس از برگزاری بازی های چهارم حذف شدند. اکنون نیجریه و زامبیا از این گروه شانس صعود دارند و بازی رودرروی دو تیم در زمین نیجریه می تواند تکلیف این گروه را روشن کند.

در گروه C، مالی حذف شده است و از بین ساحل عاج، مراکش و گابن یک تیم صعود خواهد کرد.

در گروه D، وضعیت گروه بسیار پیچیده شده است و هر چهار تیم بورکینافاسو، کیپ ورده، سنگال و آفریقای جنوبی شانس صعود دارند.

در گروه E، مصر، اوگاندا و غنا تیم صعود کننده را مشخص خواهند کرد و البته مصر شانس بهتری نسبت به دو تیم دیگر برای صعود دارد.


اقیانوسیه:

نیوزلند با غلبه بر جزایر سلیمان به عنوان نماینده اقیانوسیه راهی مرحله پلی آف و دیدار مقابل تیم پنجم آمریکای جنوبی شد.

 

انتهای پیام/

منبع: طرفداری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه