خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در گفتگو با 8دی:

۱۶ مدرسه تا مهر ماه در گیلان افتتاح می‌شود / تنها ۲۰ درصد اعتبارات تخریب و بازسازی ۹۵ تخصیص پیدا کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان گفت: تا آغاز سال تحصیلی جدید ۱۶ مدرسه شامل ۱۲۰ کلاس درس در گیلان افتتاح می‌شود.

۱۶ مدرسه تا مهر ماه در گیلان افتتاح می‌شود / تنها ۲۰ درصد اعتبارات تخریب و بازسازی ۹۵ تخصیص پیدا کرد

علی اوسط اکبری مقدم صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رودسر با بیان اینکه ۱۶ پروژه مدرسه تا آغاز سال تحصیلی در گیلان آماده بهره‌برداری می‌شود اظهار داشت: این ۱۶ مدرسه شامل ۱۲۰ کلاس درس خواهد بود که تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی افزود: بیش از ۳۶۰۰۰ مترمربع آسفالت محوطه‌های مدارس تا آغاز مهر ماه به پایان می‌رسد و امسال بالغ بر ۱۵۸ مدرسه استاندارسازی گرمایشی انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان گفت: امسال ما شاهد رشد اعتبارات استانی خواهیم بود و تا پایان سال حذف بخاری‌های نفتی در کلیه مدارس اجرا خواهد شد و پس از این به دنبال شوفاژدار کردن مدارس خواهیم رفت.

اکبری‌مقدم با بیان اینکه در ۸ منطقه آموزشی هنوز بخاری نفتی داریم اظهار کرد: بیشترین آمار بخاری نفتی را در شهرستان تالش داریم.

وی افزود: یش از ۱۱۰۰ کلاس درس در استان گیلان توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده که شامل ۲۰ درصد مدارسی می‌باشد که توسط سازمان نوسازی احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان ادامه داد: در سال ۹۵ اعتبارات تخریب و بازسازی ۳۴ میلیارد تومان بود که متأسفانه حدود ۲۰ درصد تخصیص پیدا کرد و در بحث اعتبارات استانی ۲۷ میلیارد تومان بود که ۳۰ درصد تخصیص پیدا کرد.

اکبری مقدم در پایان گفت: هم اکنون ۱۴۷ میلیارد تومان پروژه در دست احداث داریم و اعتبارات مورد نیاز امسال اداره کل نوسازی مدارس ۱۸۰ میلیارد تومان است که اگر تخصیص پیدا کند تعداد زیادی از پروژه‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه