گزارشی از جلسه شورای شهر رشت؛

سخنگوی شورای شهر رشت: شهردار منتخب رشت وابسته به‌هیچ جناحی نیست

شیرزاد گفت:مسعود نصرتی شهرداری مستقل و اهل تعامل است، اینکه بخواهیم او را به نفع جبهه خاصی مصادره کنیم امری خطا است.

سخنگوی شورای شهر رشت: شهردار منتخب رشت وابسته به‌هیچ جناحی نیست

به گزارش ۸دی، فاطمه شیرزاد صبح امروز در هفتمین جلسه شورای شهر رشت که به منظور انتخاب شهردار رشت برگزار شد اظهار داشت: این قول را به مردم می‌دهیم که شهرداری که انتخاب شده وابسته به هیچ جناحی نیست.

سحنگوی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مسعود نصرتی شهرداری مستقل و اهل تعامل است، اعلام کرد: اینکه بخواهیم او را به نفع جبهه خاصی مصادره کنیم امری خطا است.

احمد رمضانپور نرگسی نیز در این جلسه ضمن ایراد نطق پیش از دستور خود عنوان داشت: باید شهرداری را برای شهر رشت انتخاب کنیم که قدرت تعامل با تمام نهادها، دستگاه‌ها و مسئولان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید این‌گونه باشد که پرونده شهردار مادام تخت نظارت دستگاه‌های نظارتی، قضایی و اطلاعاتی باشد افزود: بسیاری از افکار اصرار بر انتخاب شهردار بومی داشتند اما توانایی صد در صد مدیریت شهری در هیچ کدام از نامزدهای بومی وجود نداشت.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سابقه ۲۸ ساله مسعود نصرتی در راستای مدیریت شهری عنوان داشت: با نگاهی عقلانیت محور به‌دنبال انتخاب شهرداری با آرای بالا بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت دیگر وقتی برای آزمون و خطا ندارد گفت: اصلاحات با رویکرد عقلانیت محوری و با رای مردم وارد شورا شد و با همین نگاه و با کمال تاسف انصراف آقای محمد زالفی از جایگاه کاندیداتوری شهرداری رشت اعلام می‌کنم.

رضا رسولی نیز در این جلسه ضمن ایراد نطق پیش از دستور و همچنین آرزوی انتخاب شهردار رشت بر اساس عقلانیت و درایت افزود: اینجانب نیز حامل پیام انصراف آقای مهدی فرشادفقیه از جایگاه تصدی عنوان شهردار رشت هستم.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه و قبل از شروع رای گیری اعلام کرد: مسعود کاظمی دیگر کاندیدای تصدی عنوان شهرداری رشت نیز از طریق تماس تلفنی به‌طور رسمی اعلام انصراف کرد.

وی با اشاره به انتخاب مسعود نصرتی به‌عنوان شهردار رشت اظهار داشت: این انتخاب بهترین انتخاب در ادوار مختلف شورای شهر رشت بوده و از امروز تمام کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر باید برای پیشرفت و آبادانی شهر با نصرتی تعامل و همکاری داشته باشند.

اسماعیل حاجی‌پور نیز با ابراز خوشحالی از انتخاب نصرتی با اکثریت مطلق آرا گفت: امروز بار مسئولیت سنگینی بر دوش شهردار رشت قرار دارد و از مردم و کارکنان شهرداری می‌خواهم تا در جهت توسعه شهر نصرتی را یاری دهند.

محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به لزوم پیگیری سریع جهت دریافت حکم شهردار جدید رشت از وزارت کشور گفت: باید تلاش کنیم تا برنامه‌ای مدون برای چهار سال آینده رشت تدوین کنیم تا توسعه شهر براساس برنامه‌محوری پیش برود.

جلال‌الدین محمد شکریه نیز با اشاره به اتحاد اعضای شورای شهر رشت در انتخاب شهردار جدید این شهر خاطرنشان کرد: این اتحاد باید نکته‌ای مهم برای شهردار جدید رشت باشد و باید بداند عملکرد او تحت نظر اعضای شورا قرار دارد.

فرهام زاهد دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه عنوان داشت: دوستان باید تلاش کنند تا از مسیر اخلاق خارج نشوند و نقطه‌نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در فضایی اخلاق‌مدارانه مطرح کنند.

مسعود نصرتی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر رشت با  ۱۱ رای به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

نصرتی ۴۹ ساله دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری و از سال ۸۹ تاکنون شهردار شهر قزوین بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه