با حضور اعضای شورای شهر رشت؛

کاظمی و نصرتی برنامه های خود را برای تصدی شهرداری رشت اعلام کردند

ششمین جلسه علنی شورای شهر رشت با دستور کار ارائه برنامه توسط دو کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت در عمارت مرکزی شورا برگزار شد.

کاظمی و نصرتی برنامه های خود را برای تصدی شهرداری رشت اعلام کردند

به گزارش ۸دی به نفل از خزر، ششمین جلسه علنی شورای شهر رشت با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی با دستور کار ارائه برنامه توسط دو کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت در عمارت مرکزی شورا آغاز شد.

۱۰:۱۶؛ در این جلسه که با حضور تمامی اعضای شورای شهر رشت آغاز شد قرار است مسعود کاظمی و مسعود نصرتی دو تن از کاندیداهای تصدی بر شهرداری رشت برنامه های خود را به اعضای شورا ارائه نمایند.

۱۰:۱۷؛ در جلسه روز گذشته شورای شهر رشت مسعود اسلامی، محمد زالفی و مهدی فرشاد فقیه سه کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت به ارائه برنامه های خود پرداختند.

۱۰:۲۲؛ امیرحسین علوی ریاست شورا، با گرامیداشت روز مبارزه با استعمار انگلیس، گفت: بنده از اصحاب رسانه بخاطر تاخیر یک ساعت و ده دقیقه ای شروع جلسه عذرخواهی میکنم.

۱۰:۲۴؛ احمدرمضانپور نرگسی با تذکر در خصوص تاخیر در آغاز جلسه شورا اظهار داشت: زمان تاخیر اعضای شورا می بایست در پایان هر ماه اعلام شود.

۱۰:۲۶؛ با اعلام امیرحسین علوی ریاست جلسه مسعود کاظمی برای ارائه برنامه های خود وارد صحن شورا شد.

۱۰:۲۷؛ فاطمه شیرزاد به عنوان منشی جلسه در خصوص زمان ارائه برنامه کاندیداهای تصدی بر شهرداری توضیحاتی را ارائه نمود.

۱۰:۲۹؛ مسعود کاظمی برای ارائه برنامه های خود پشت تریبون حاضر شد.

کاظمی برنامه های خود را در ۹ محور عنوان نمود و به وضعیت کارمندان با تجربه اما به حاشیه نشسته شهرداری اشاره نمود.

وی با بیان اینکه، هرکاری که در شهر بخواهد انجام شود اگر با همکاری مردم نباشد موفق نخواهد بود. یک عضو شهرداری می بایست بداند که روزی می تواند شهردار شود.

مسعود کاظمی با اشاره به نیاز همکاری شهرداری و شورا اظهار داشت: بنده در صورت تصدی بر شهرداری رشت تلاش خواهم نمود که ارتباط شورا و شهرداری را حفظ کنم.

وی اضافه کرد: رشت امروز با مشکلاتی در فضای سبز، پارک های بازی و ساماندهی دستفروشان و… مواجه است. این شهر با مردمی فرهیخته لایق امکانات بسیار بهتری هستند.  هنر بنده بر این است که از مشاغلی عوارض بگیرم که نامحسوس است و تنشی در آن ایجاد نمی شود.

وی در بحث حوزه ترافیکی اظهار داشت: اولویت اجرایی‌ بنده پروژه دوربین های نظارتی، پارکینگ های مکانیزه و… است.

کاظمی در حوزه عمرانی نیز متذکر شد: به منظور بهبود، برنامه های اجرایی در بحث عمرانی است. ما کارخانه آسفالتی داریم که متاسفانه امروز تعطیل است، در حالی که می توان با یک تعامل خوب از آن استفاده نماییم.

کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت اذعان داشت: استفاده از پیمانکاران بومی باعث ایجاد اشتغال در شهر خواهد شد. همه دغدغه ما این است که میهمانی وقتی وارد شهر ما می شود با سیما و منظری زیبا روبه رو شود.

وی با اشاره به استفاده از استخر لاهیجان در حوزه گردشگری، گفت: ما در شهر رشت تالاب عینک را داریم اما از آن هیچ استفاده مناسبی انجام نداده ایم.

۱۱:۰۰؛ مسعود کاظمی با اشاره به سرمایه گذاری در شهر رشت گفت: می توان از هلدینگ های مطرح کشور برای این شهر استفاده کرد و این ارتباط نیز وجود دارد.

کاظمی با اشاره به اینکه پسوند لیچایی دارد، تاکید کرد: بنده حدود ۳۷ سال در شهر رشت زندگی کرده ام و در این شهر بدنیا امده ام. بنده اهل محله ساغریسازان هستم و به رشتی بودن خود افتخار میکنم.

 وی با اشاره به احداث برج باران، تاکید کرد: یکی از شاخص های شهرسازی در هر شهری ساخت و ساز و پروژه های عمرانی است.

۱۱:۰۴؛ مسعود کاظمی در پایان به جمع بندی برنامه های خود پرداخت.

۱۱:۰۹؛ محمدحسن علیپور در طرح سوال خود از مسعود کاظمی اظهار داشت: در  طول چهارسال حضور شما در شورای چهارم یک بار حقوق کارکنان به موقع پرداخت نشد؟ چه تضمینی وجود دارد که ما بتوانیم کلید شهر را بدست شما بدهیم؟

۱۱:۱۱؛ امیرحسین علوی در واکنش به اظهارات محمدحسن علیپور گفت: ممنون از احساسات پاک شما و ممنون که کل شورای چهارم را مورد لطف قرار دادید!!

این جمله کاظمی با خنده اعضای شورا و حاضرین در جلسه همراه شد.

۱۱:۱۵؛ احمدرمضانپور نرگسی، با اشاره به برنامه های ارائه شده توسط کاظمی اظهار داشت: این یکی از بهترین برنامه هایی بود که توسط کاندیداهای تصدی بر شهرداری ارائه شد. در اجرا اما قطعا مشکلاتی وجود خواهد داشت.

این یک آرمان شهر است اما تلاش ما بر این است که در حوزه های مختلف به بهترین ها دست یابیم.

۱۱:۲۱؛ فاطمه شیرزاد در طرح سوال از کاظمی گفت: شهر رشت دیگر توان فرصت سوزی را ندارد. برای عملیاتی کردن برنامه ها چقدر پایبند هستید؟ امروز نیازمند درآمد پایدار و تعامل با مدیران مرتبط با مسایل شهری است.

۱۱:۳۱؛ مسعود کاظمی در پایان به جمع بندی پاسخ ها خود پرداخت.

۱۱:۴۶؛ پنج دقیقه تنفس اعلام شد.

۱۲:۰۰؛ ادامه جلسه با حضور مسعود نصرتی به عنوان پنجمین داوطلب تصدی بر شهرداری رشت آغاز شد.

۱۲:۰۱؛ مسعود نصرتی در آغاز سخنان خود گفت: امیدوار هستم که برنامه ارائه شده مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گیرد.

وی ادامه داد: این برنامه ها در قالب دفترچه هایی با عنوان رشت به سوی شکوفایی ارائه می شود. در شهر قزوین و در اتاقی که بنده در آن کار می کردم تصویر ۶۱ شهردار بر روی آن دیوار نصب بود. موضوعی که بنده به دنبال ارائه آن هستم، این است که کار را ساده سازی نماییم. کار ما یک کار فوق تخصصی است اما برای کاردانش اصلا پیچیده نیست. ما نیازمند آن هستیم که مردم را با خود همراه کنیم و با یک وفاق آرمانی با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آن را انجام دهیم.

نصرتی ادامه داد: بهره برداری از داشته های شهر رشت برنامه اصلی ما در این شهر است. مقصد شدن شهر رشت و اتحاد بزرگان این شهر یک اولویت است. ما می بایست برای شهر رشت کلیات مشخصی را تعریف نماییم. یک شهر هم باید شکوفا باشد و هم شهروندانش از بودن در آن شهر احساس رضایت و خوشبختی داشته باشند.

۱۲:۱۵؛ کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت ادامه داد: با همراهی سازمان محیط زیست کشور می توان میزبانی دبیرخانه جهانی برای محیط زیست شهری در سال ۲۰۱۸ را بدست آورد که در نتیجه آن بسیج ملی برای ایجاد فضای مناسب برای رفت و امد بین المللی در رشت خواهد بود.

۱۲:۲۱؛ وی اضافه کرد: در محیط زیست شهری ساماندهی آب های سطحی، پسماند، راه اندازی دبیرخانه جهانی محیط زیست و… مسائل مورد توجه است.

۱۲:۲۹؛ مسعود نصرتی افزود: آزادسازی بلوارها کار سختی نیست، انتقال زمین با زمین بدون حضور واسطه ها امکان پذیر است. ساخت فرهنگسرا وظیفه شهرداری نیست اما این کار در حال انجام است. در زمین سرویس بهداشتی عمومی اما متولی اصلی شهرداری است و می بایست کارهای لازم در آن انجام گیرد.

اولین چیزی که در شهر رشت باید وجود داشته باشد سرسبز بودن این شهر است اما چنین چیزی امروز در این شهر وجود ندارد. در این شهر با حداقل هزینه می توان نازیبایی ها را از بین برد. این یک موضوع اصلی و مهم است.

وی با اشاره به استفاده از پیمانکاران بومی در شهرداری رشت، تصریح کرد: می بایست تمام شهر کارگاه شود تا پیمانکاران کل و جزء در کنار یکدیگر مشغول به کار شوند.

 هیچ شهرداری شعبده بازی نمی تواند بکند. اگر اتحاد وجود داشته باشد جایگاه شهر رشت در حوزه مدیریت شهری به خوبی دیده خواهد شد.

۱۲:۴۲؛ مسعود نصرتی به جمع بندی برنامه های خود پرداخت.

۱۲:۴۵؛ احمدرمضانپور نرگسی در پرسش از مسعود نصرتی گفت: ما در گیلان دوستان بسیار توانمندی داریم که توانایی هایشان اگر از شما بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

آقای دکتر ثابت قدم مدیر بسیار توانمندی بود اما رفتارهای ایشان در مدیریت باعث سقوط ایشان شد که امیدواریم شما وارد این فضا نشوید و اقتدار لازم را که به آن اشاره کردید، داشته باشید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه