مشاور سازمان جایکا ژاپن:

تالاب انزلی یکی از منابع مهم زیست محیطی جهان است

مشاور سازمان جایکا ژاپن در امر احیای تالاب انزلی گفت: تالاب انزلی یکی از منابع مهم زیست محیطی جهان به‌حساب می‌آید.

تالاب انزلی یکی از منابع مهم زیست محیطی جهان است

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، تومو آئوکی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات نقاشی و عکاسی ” آب تی تی” با اشاره به وجود مشکلات زیست محیطی در تالاب انزلی اظهار داشت: تالاب انزلی یکی از منابع مهم زیست محیطی جهان به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به اهمیت نقش آموزش به کودکان و نوجوانان در امر حفاظت از محیط زیست عنوان داشت: هدف از برگزاری مسابقه ” آب تی تی” ارائه فرصتی به کودکان و نوجوانان در راستای شناخت هرچه بیشتر تالاب انزلی و راه های حفظ و احیای آن بود.

مشاور سازمان جایکا ژاپن در امر احیای تالاب انزلی با اشاره به انتخاب ۱۰ اثر برگزیده در حوزه نقاشی و ۱۰ اثر برگزیده در حوزه عکاسی اعلام کرد: این آثار در تاریخ ۲۳ اکتبر در کشور ژاپن به نمایش گذاشته می‌شوند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز در این نشست با اشاره به نقش انسان در بروز تغییرات زیست محیطی اظهار داشت: امروزه انسان بیشترین تغییرات را در محیط زیست ایجاد می‌کند که سبب بروز مشکلاتی چون آلودگی هوا شده است.

اسفندیار ضیایی با اشاره به اهمیت موضوع آلودگی آب خاطرنشان کرد: آلودگی آب مشکلی جهانی محسوب می‌شود که متاسفانه روز به روز در حال افزایش است و عوارض آن بر سلامت انسان‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد.

وی ضمن معرفی نقش کودکان به مهم‌ترین بخش در جوامع بشری افزود: کودکان با تشکیل بیش ۳۰ درصد از ظرفیت انسانی جهان بزرگترین مصرف‌کنندگان منابع مادی هستند و با اینکه نقشی در بروز آلودگی‌های زیست محیطی ندارند ولی آسیب‌های زیست محیطی بیشترین تاثیر را بر آنان می‌گذارد.

ضیایی اظهار داشت: ما بزرگسالان باید تلاش کنیم تا کودکی کودکان را بیشتر و بهتر درک کنیم زیرا آنان عامل بروز شور و نشاط در جهان و واسطه‌ای میان نسل کنونی و نسل آینده هستند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اعلام کرد: در مجموع ۴۱۵ اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود که با انجام داوری‌های تخصصی نفرات برگزیده از میان آنان انتخاب شدند.

محمدحسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم عنوان داشت: کودکان و نوجوانان با شرکت در این مسابقه نشان دادند که تالابی پاک و بدون آلودگی می‌خواهند.

به گزارش تسنیم، در حاشیه این مراسم مرکز فروش و عرضه لوازم تحریر اسلامی ایرانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان افتتاح شد.

سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن تحت عنوان جایکا از سال ۲۰۱۱ همکاری‌های خود را با اداره حفاظت محیط زیست استان گیلان در راستای پیشبرد پروژه احیاء و حفظ تالاب انزلی آغاز کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه