در جلسه شورای شهر رشت؛

سه کاندیدای تصدی شهرداری رشت برنامه‌های خود را تشریح کردند

در پنجمین جلسه فوق‌العاده شورای رشت سه گزینه تصدی شهرداری رشت با حضور در صحن شورای رشت به ارائه برنامه‌هایشان پرداختند.

سه کاندیدای تصدی شهرداری رشت برنامه‌های خود را تشریح کردند

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای این جلسه  با اشاره به روز عرفه و عید قربان گفت: امیدواریم همه ما در ادامه راه  و خدمت همچون امام حسین (ع) پایدار و استوار باشیم و از وسوسه‌های شیطانی در امان باشیم.

سید امیرحسین علوی افزود: پنجمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر با بررسی برنامه‌های سه نفر از کاندیداهای تصدی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گزینه‌ها بر اساس حروف الفبا در صحن حضور خواهند یافت تصریح کرد: مسعود اسلامی، محمد زالفی و مهدی فرشاد فقیه سه کاندید تصدی شهرداری رشت هستند که امروز به‌منظور ارائه برنامه‌های خود در خصوص شهرداری رشت در صحن شورا حضور خواهند یافت.

علوی بیان کرد: همچنین به‌منظور بررسی برنامه‌ها دو کاندید دیگر تصدی شهرداری ساعت ۹ صبح فردا دو نفر باقی‌مانده از مجموع پنج کاندید شهرداری رشت در صحن شورا حضور خواهند یافت و درنهایت شهردار رشت با رأی اعضای شورا انتخاب خواهد شد.

در ادامه جلسه سخنگوی شورای رشت نیز اظهار کرد: پنج گزینه نهایی  تصدی شهرداری رشت از مجموع ۲۲ کاندید در جریان مصاحبه  برگزارشده انتخاب‌شده‌اند.
فاطمه شیرزاد افزود: درنهایت و پس از بررسی برنامه‌های پنج کاندید نهایی شهردار رشت  با رأی اعضای شورا انتخاب خواهد شد.

مسعود اسلامی نخستین کاندید تصدی شهرداری رشت با ورود به صحن شورا به ارائه برنامه‌های خود پرداخت.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت با جایگاه خود فاصله فراوانی دارد افزود: ایجاد و توسعه شهر الکترونیک ازجمله برنامه‌های بنده است.

وی با اشاره به اینکه شهر ایجاد شهر الکترونیک موجب جلوگیری از فساد اداری خواهد شد تصریح کرد: جلب مشارکت‌های عمومی از طریق اعتمادسازی محلی و سرمایه‌گذاری نقش مؤثری در توسعه رشت دارد.

اسلامی با اشاره به مبحث خوراک‌شناسی بیان کرد: شهر رشت در یونسکو به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی ثبت‌شده است و این مبحث می تواند دستاوردهای فراوانی برای رشت ایجاد کند.

وی بابیان اینکه صنایع‌دستی رشت نیز می تواند زبانزد دنیا بشود گفت: مباحث مختلفی برای برند سازی رشت وجود دارد و توجه به صنایع‌دستی می تواند یکی از این مصادیق باشد.

وی بهبود مشارکت اجتماعی از طریق آموزش‌های شهروندی را از دیگر برنامه‌های خود نام برد و اظهار کرد: باید کاری کرد که مردم نسبت به شهرشان تعصب‌های خاصی داشته باشند و دررسیدن رشت به جایگاه اصلی تلاش کنند.

اسلامی ایجاد شهر شاد را از دیگر برنامه‌هایش دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های متعدد می تواند موجب دستیابی به این مهم باشد.

کاندید تصدی شهرداری رشت با اذعان به اینکه رودخانه‌های رشت تبدیل به تهدید برای شهر شده‌اند تصریح کرد: دو رودخانه رشت که می‌توانست بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری برای شهر باشد متأسفانه براثر بی‌مبالاتی‌های انجام شده تبدیل به تهدید جدی شده و بسیاری از بیماری‌های عفونی، انگلی و… از آن‌ها منشأ می‌گیرد و این خطر تمام شهر را تهدید می‌کند.

اسلامی با اذعان به اینکه در برخی مباحث اطلاعات تخصصی ندارد تصریح کرد: باید از نزدیک سازمان را لمس کند تا بتواند تخصصی‌تر عمل کند.

وی با تأکید براینکه اینکه نیروهای ستادی باید کاهش یابد گفت: چابک سازی در همه نهادها ازجمله شهرداری رشت با چالش‌های متعددی مواجه است اما با برنامه‌های در نظر گرفته در مدیریت و منابع انسانی و… چابک سازی در نظر گرفته‌شده است.

وی تدوین بودجه پنج‌ساله شهرداری رشت را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: اهداف توسعه‌مدارانه از منظر مالی شهرداری رشت از برنامه‌هایی است که جزو اهداف بنده است.

اسلامی با اشاره به اینکه در برخی مباحث اطلاعات تخصصی ندارد تصریح کرد: باید از نزدیک سازمان را لمس کند تا بتواند تخصصی‌تر عمل کند.

وی بابیان اینکه نیروهای ستادی باید کاهش یابد گفت: چابک سازی در همه نهادها ازجمله شهرداری رشت با چالش‌های متعددی مواجه است اما با برنامه‌های در نظر گرفته در مدیریت و منابع انسانی و… چابک سازی در نظر گرفته‌شده است.

وی تدوین بودجه پنج‌ساله شهرداری رشت را از دیگر برنامه‌هایش دانست و اظهار کرد: اهداف توسعه مدارانِ از منظر مالی شهرداری رشت از برنامه‌هایی است که جزو اهداف بنده است.

وی اجرای پل طبیعت در رشت را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این مبحث برایم بسیار جذاب است و معتقدم با اجرای چنین پروژه‌هایی شرایط جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.

اسلامی بابیان اینکه ساماندهی دو رودخانه در اولویت کاری‌ام قرار دارد افزود: در صورت فراهم شدن حضور بنده به‌عنوان شهردار رشت حتماً به‌طورجدی به مبحث ساماندهی دو رودخانه خواهم پرداخت.

کاندید تصدی شهرداری رشت مؤلفه‌های مؤثر در احیای رودخانه‌های رشت را مطرح و اظهار کرد: احداث تصفیه‌خانه شیرابه، افزایش تفکیک از مبدأ، تکمیل شبکه فاضلاب بهداشتی و… ازجمله برنامه‌های بنده در خصوص احیای دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت است.

 پس از اتمام ارائه توضیحات توسط مسعود اسلامی یکی از اعضای شورای رشت با تبریک به مناسبت عید سعید قربان اظهار کرد: برنامه‌های ارائه‌شده توسط مسعود اسلامی بسیار جامع و کامل بود.

احمد رمضانپور افزود: برنامه‌هایی که توسط کاندید تصدی شهرداری رشت مطرح شد نیازمند اعتبارات مالی است و با توجه به بودجه‌های محقق شده در سال‌های گذشته تحقق برنامه‌های درآمدی مطرح‌شده قابل‌تأمل است.

مسعود اسلامی در پاسخ به احمد رمضانپور اظهار کرد: برای برنامه‌های ارائه‌شده موضوع جذب سرمایه‌گذار را در برنامه‌هایم دارم و بنده مبحث بدهکاری شهرداری را پیگیری خواهم کرد و معتقدم بدهکاری شهرداری رشت در این مقیاسی که مطرح می‌شود وجود ندارد.

اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پرداخت حقوق پرسنل برنامه‌های ویژه‌ای دارم تصریح کرد: قول می‌دهم بعد از حضور در جایگاه شهرداری رشت تمامی حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت پرداخت شود.

سخنگوی شورای رشت نیز خواستار توضیح اسلامی در خصوص مهم‌ترین برنامه‌اش شد و گفت: شما به‌عنوان یک پزشک چگونه خواهید توانست مباحث شهری را مدیریت کنید.

کاندید تصدی شهرداری رشت در پاسخ به سخنگوی شورای رشت گفت: بسیاری از افراد که در حال حاضر در بخش‌های مختلف حضور دارند دارای مدارک تحصیلی غیر مرتبط هستند و بنده سابقه پژوهش در مباحث مختلف را دارم.

به گزارش فارس محمد زالفی دومین کاندید تصدی شهرداری رشت با حضور در صحن شورا به ارائه برنامه‌هایش پرداخت.

محمد زالفی در ابتدا با اشاره به اینکه اصحاب رسانه نقش مؤثری در پیشرفت بسیاری از مباحث دارند گفت: از تلاش‌های شورای رشت سپاسگزارم و امیدوارم در طی این چهار سال به‌گونه‌ای اقدام شود که شهر رشت مثال‌زدنی باشد.

وی افزود: بنده از لحظه‌ای که کاندید تصدی شهرداری رشت شدم احساس مسئولیت نمودم و امروز نیز در همین راستا در این جلسه حاضرشده‌ام .

کاندید تصدی شهرداری رشت با اشاره به اینکه اساس کار مدیریت در کاغذها خلاصه نمی‌شود گفت: بنده اعتقاددارم باید در ابتدا مدیران پاکدست تربیت شوند و متأسفانه شوراها اصل مغفول مانده قانون اساسی هستند و اگر امروز شوراهای شهر و روستا حضور دارند به علت نگاه عمیق مردم‌باور و مردم محور بوده است.

زالفی افزود: شوراهای اسلامی برای این تشکیل شدند که مردم در امورات دخیل باشند و برای به بار نشستن انقلاب خون‌های شهیدان فراوانی نثار شد و در هر کوچه و خیابان که نگاه می‌کنیم عکس فرزندان این مرزوبوم را می‌بینیم که به خاطر حفظ ارزش‌ها جان خود را نثار کردند.

کاندید تصدی شهرداری رشت با اذعان به اینکه شوراهای اسلامی با تصمیمات مناسب شهر رشت را به جایگاه واقعی‌اش برسانند افزود: کار مدیریتی اخذ بهترین تصمیمات است و اگر نتوانیم در حوزه تصمیم‌گیری بهترین نتایج را کسب کنیم یقیناً به اهدافمان دست پیدا نمی‌کنیم.

محمد زالفی در خصوص راهبردهای توسعه کلان‌شهرها گفت: درب شهرداری باید به روی فرهیختگان گشوده شود و از آن‌ها برای پیشرفت شهر استفاده کنیم.

زالفی در خصوص سرانه فضای سبز گفت: متأسفانه شهر رشت در این خصوص کاستی‌های فراوانی دارد.

وی با تأکید برجذب سرمایه‌گذاران در رشت بیان کرد: در شهرداری و فرهنگ عمومی باید نگاه به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه‌گذار تغییر کند تا سرمایه‌گذار جرات کند سرمایه‌های چندمیلیاردی وارد شهر کند.

زالفی شهر رشت را در توسعه یک هزار و چهارصد شهری هوشمند معرفی کرد و اظهار نمود: حفظ احترام به شهروندان جزو مباحثی است که باید موردتوجه باشد و با مشارکت آن‌ها باید شهر را بسازیم.

وی افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود که رشت محل اقامت گردشگران باشد و ایجاد  بسترهای این مهم باید در اولویت کاری بنده است.

کاندید تصدی شهرداری رشت با اذعان به اینکه ما روسای مردم نیستیم گفت: ما نوکران مردم هستیم که از آن‌ها حقوق می‌گیریم و در این راستا باید به‌گونه‌ای اقدام شود که حس مشارکت مردم نیز در برنامه‌هایمان برانگیخته شود.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای فرهنگ تکریم ارباب‌رجوع از دیگر برنامه‌های بنده است تصریح کرد: از افرادی می‌توانیم  انتظار تکریم داشته باشیم که خودشان نیز در محیط کارشان موردتکریم قرارگرفته باشند.

زالفی با اشاره به اینکه شهر رشت باید الگوی ملی باشد گفت: بسترسازی برای رویدادهای بین‌المللی از دیگر اهداف بنده است و شهر رشت دارای پتانسیل‌های فراوانی است که باید از آن‌ها بهره‌مند شد .

وی با تأکید بر اینکه برای شهر رشت که درگذشته جزو اولین‌ها بود کاری صورت نگرفته است افزود: بنده اعتقاددارم که اگر باهم باشیم  و بخواهیم می‌توانیم رشت را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

به گزارش فارس در خاتمه توضیحات محمد زالفی یکی نائب رئیس شورای رشت در خصوص ایجاد فضای فعالیتی در رشت اظهار کرد: کاندید تصدی شهرداری رشت برای برون‌رفت از چالش‌های موجود برنامه‌هایش را ارائه کند.

حجت جذب افزود: معضل ترافیک، ازکارافتادن صنعت استان و رشت از مشکلاتی است که به‌وضوح قابل‌مشاهده است و گزینه شهرداری رشت باید در این خصوص پیشنهاداتش را ارائه کند.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای رشت نیز اظهار کرد: تا زمانی که مدیریت تلفیقی از مدیران سالم و کارآمد و برنامه‌های عالی نباشد امکان‌پذیر نیست.

احمد رمضانپور افزود: زالفی جزو چهره‌های شاخص اصلاحات است و هیچ‌کس نمی‌تواند نقش مهم اصلاحات را نادیده گیرد.

وی خطاب به محمد زالفی کاندید تصدی شهرداری رشت بیان کرد: درب اتاق شهردار رشت به روی اصولگراها هم گشوده خواهد بود یا فقط با اصلاحات کارخواهید کرد.

در ادامه جلسه محمد زالفی در پاسخ به سؤالات اعضای شورای رشت اظهار کرد: برای خدمت باید شایسته‌ها انتخاب شوند و نباید به جناح‌بازی‌ها پرداخت.

وی افزود: بنده اعتقاددارم باید از شایستگان جریان‌ها استفاده کرد و همه ما فرزندان این ملت هستیم و نباید به خاطر جناح‌بازی افراد فرهیخته را کنار گذاشت.

زالفی بابیان اینکه بهترین‌ها را انتخاب خواهم کرد گفت: بنده به جناح‌بازی‌های سیاسی در خدمت کردن نگاه نمی‌کنم و معتقدم شورا نباید تنها شورای شهرداری باشد و باید شورای شهر بشود.

سومین گزینه تصدی شهرداری رشت مهدی فرشاد فقیه دقایقی قبل جهت ارائه توضیح در خصوص برنامه‌هایش وارد صحن شورا شد.

وی با اشاره به اینکه برای ورود به هر مبحثی ازجمله ترافیک، فضای سبز و… نیازمند اعتبار هستیم و در صورت عدم وجود منابع مالی کارها انجام نخواهد شد.

فرشاد فقیه افزود: برای اجرای هر پروژه‌ای نیازمند منابع مالی هستیم و اگر شورای پنجم رشت به بنده اعتماد نمودند و مدیریت شهری را به بنده سپردند یقیناً نگاهم اقتصادمحور خواهد بود.

کاندید تصدی شهرداری رشت با اذعان به اینکه جذب سرمایه‌گذار و مشارکت آن‌ها می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد بیان کرد: همچنین باید بتوانیم از منابع ملی در شهر نیز استفاده کنیم.

فرشاد فقیه با اشاره به مبحث شهر خلاق خوراک‌شناسی تصریح کرد: متأسفانه این مبحث تنها در حد یک عنوان باقی‌مانده و این در حالی است که می‌توان از این مبحث به‌عنوان یک برند اقتصادی و فرهنگی استفاده کرد.

وی خواستار خواهرخواندگی رشت با شهر سوجو در چین شد و افزود: با این کار می‌توانیم از سرمایه‌گذاران توسعه‌ای سوجو برای توسعه رشت استفاده کرد.

کاندید تصدی شهرداری رشت بابیان اینکه شهر رشت نیازمند اتحاد و همدلی است گفت: هر پنج گزینه تصدی شهرداری رشت توانمندی‌های فراوانی دارند و این آمادگی را دارم که اگر به‌عنوان شهردار رشت انتخاب نشدم به‌عنوان یک رشتی در خدمت شورا و شهرداری رشت باشم.

در ادامه این جلسه فرهام زاهد به‌عنوان یک عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه رفع مشکلات رشت نیازمند عزم ملی است گفت: فرشاد فقیه به‌عنوان کاندید تصدی شهرداری رشت اولویت‌هایش را بگوید.

کاندید تصدی شهرداری رشت در پاسخ به عضو شورای شهر اظهار کرد: سوجو بسیار به لحاظ اقلیم شبیه رشت است و بنده معتقدم شورای رشت این عزم را دارد که از ظرفیت‌های موجود مغفول مانده استفاده کند.

مهدی فرشاد فقیه بابیان اینکه بنده در برنامه‌هایم ثابت‌قدم هستم افزود: راهکار بنده انعقاد یک برنامه قوی مالی است و در سال نخست فعالیتم سعی خواهم کرد از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری برای رشت دعوت و مشارکت آن‌ها را در پروژه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت کاری بنده پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت است گفت: پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و درنهایت اجرای پروژه‌های جدید در اولویت‌های کاری بنده در صورت انتخاب به‌عنوان شهردار رشت قرار دارد.

وی محمدباقر نوبخت را یک برگ برنده برای رشت دانست و افزود: باید از ظرفیت‌های حضور این چهره در بدنه دولت استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بعد از اتمام صحبت‌های مهدی فرشاد فقیه کاندید تصدی شهرداری رشت گفت: باید قدر داشته‌هایمان را داشته باشیم و از چنین ظرفیت‌هایی استفاده کنیم.

سید امیرحسین علوی افزود: فردا نیز جلسه بررسی کاندیداهای تصدی شهرداری رشت برگزار خواهد شد و بهترین گزینه برای خدمت به مردم رشت انتخاب شوند.

جلسه بعدی گزینه‌های تصدی شهرداری رشت فردا ساعت ۹ صبح با حضور مسعود کاظمی و مسعود نصرتی دو کاندید جایگاه مدیریت شهری برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه