نماینده مردم لنگرود:

ضعف دولت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ کاهش ۲۰ میلیارد دلاری واردات از سوی دولت ضرورت دارد

لاهوتی از ضعف دولت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی انتقاد کرد و گفت: دولت باید با کاهش واردات تا ۲۰ میلیارد دلاری به تولید کشور کمک کند.

ضعف دولت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ کاهش ۲۰ میلیارد دلاری واردات از سوی دولت ضرورت دارد

به گزارش ۸دی، مهرداد بائوچ لاهوتی در گفت‌وگو با فارس در لنگرود با انتقاد از وضعیت نامطلوب سرمایه‌گذاری در کشور اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی که در داخل کشور صورت گرفته تنها با ۲۰ درصد کشور در حال کار کردن هستند.

وی واردات بی‌رویه و قاچاق را از دلایل افزایش تعطیلی شرکت‌ها برشمرد و افزود: ۸۰ درصد ظرفیت شرکت‌های تولیدی در کشور خالی هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم کاهش واردات از سوی دولت گفت: دولت باید با کاهش واردات تا ۲۰ میلیارد دلاری به تولید کشور کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه مجلس برای سرمایه‌گذاری خارجی برنامه تعریف کرده متذکر شد: طبق قانون برنامه ششم توسعه در سال ۷۷۰ میلیارد دلار دولت باید سرمایه‌گذاری در کشور صورت بگیرد.

لاهوتی با اشاره به اینکه از مجموع ۷۷۰ میلیارد دلار ۶۵ میلیارد دلار باید از سرمایه‌گذاری‌های خارجی باشد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های در داخل کشور در حال حاضر به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت بابیان اینکه دولت باید تلاش خود را در رابطه با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر کند، افزود: دولت باید تلاش کند و سرمایه گزاری خارجی را از ۱۰ میلیارد دلار به ۶۵ میلیارد دلار برساند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه