در بیانیه شورای صنفی دانشگاه گیلان مطرح شد؛

۲۵۰ دختر دانشگاه گیلان شب‌ها در پارک و خیابان می‌خوابند؟

دانشجویان دختری که از سرتاسر ایران به امید داشتن خوابگاه به دانشگاه گیلان آمده‌اند احتمالا اکثر آن‌ها مجبورند شب را در پارک صبح کنند.

۲۵۰ دختر دانشگاه گیلان شب‌ها در پارک و خیابان می‌خوابند؟

به گزارش ۸دی، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه گیلان ضمن اطلاعیه ای درباره وضعیت اسکان ۲۵۰ نفر از دانشجویان دختر این دانشگاه بیانیه به شرح زیر صادر کرد:

امام على علیه‏ السلام:
لا عَدلَ اَفضَلُ مِن رَدِّ المَظالِمِ؛
هیچ عدالتى بهتر از بازگرداندن حقوق پایمال شده نیست.
(تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص ۴۴۶ ، ح۱۰۲۲۲)

خبر غیر منتظره بود. با در خواست حدود ۲۵۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه گیلان برای خوابگاه ترم جدید موافقت نشد. دانشجویان دختری که از سرتاسر ایران به امید داشتن خوابگاه به دانشگاه گیلان آمده اند احتمالا اکثر آن‌ها در ترم جدید بدلیل نداشتن قدرت مالی برای اجاره‌ی خانه یا خوابگاه خودگردان مجبورند شب را در پارک و خیابان صبح کنند. مسئولین دانشگاه بدون در نظر گرفتن شرایط آن‌ها را از ابتدایی‌ترین حقشان که داشتن مکانی امن برای ادامه‌ی تحصیل است محروم کرده‌اند.
مگر نه اینکه حضرت علی فرموده‌اند دختران چون گلی ظریف و آسیب‌پذیر هستند؟آیا اگر دختران خودتان نیز در شهری غریب و چند صد کیلومتر دور تر از خانه درس می‌خوانند راضی بودید به آن‌ها خوابگاه تعلق نگیرد؟

اکنون سرنوشت و امنیت تمام این ۲۵۰ دختر دانشجویی که به آن‌ها خوابگاه تعلق نگرفته است در دست شما مسئولین دانشگاه می‌باشد. هر کدام از این دانشجوها ممکن است بدلیل نداشتن بضاعت مالی و ناتوانی در پیدا کردن مکانی مناسب جهت ادامه تحصیل از دانشگاه انصراف دهد و شما باید پاسخگو باشید.

شورای صنفی دانشگاه حمایت همه‌ی جانبه‌ی خود را از تمام این خواهران گرامی که این مشکل برایشان ایجاده شده را اعلام می‌دارد و تمام تلاش خود را می‌کند تا آن‌ها را در این شرایط سخت تنها نگذارد.

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه گیلان همچنین بیانیه ای دیگر خطاب به مسئولان این دانشگاه منتشر کرده است که به شرح زیر است:

سئوالاتی از حضرات مسئول دانشگاه گیلان:

عرض سلام و ارادت فراوان خدمت حضرات مسئول!

خدمتتان عارض می‌شویم که شورای صنفی، دانشجویان و خانواده‌های نگرانشان از محضرتان سوالاتی دارند.

۲۵۰ دختر دانشجویی که به آن‌ها خوابگاه تعلق نگرفته است دقیقا چطور باید در رشت ساکن شوند؟!

چه تمهیداتی را برای اسکان آن ها در نظر مبارک دارید؟!

این اشخاصی که خوابگاه به آنها تعلق نگرفت، سرپناه را چه کنند؟! شب‌ها کجا بخوابند و روزها کجا زندگی کنند؟! در خوابگاه‌های خودگردان گرانقیمت ساکن شوند یا واحدهای اجاره‌ای گرانقیمت سطح شهر را کرایه کنند؟! نکند این شائبه به وجود آمده باشد که حضرات نقشی در رونق خوابگاه‌های خودگردان دارند؟ نکند مانند خوابگاه شمشاد، پای شمشادی‌های شهر در میان باشد!!!

یا شاید حساب ویژه‌ای بر روی اماکن عمومی سطح شهر رشت مانند پارک‌ها و ترمینال‌ها باز کرده‌اید؟

همانطور که می‌دانید (یا شاید هم نمی‌دانید یا نمی‌خواهید بدانید) نمازخانه‌ی خوابگاه خواهران ظرفیتش تکمیل است و نمی‌تواند پذیرای تعداد بیشتری باشد!!

امیدواریم پاسخ‌هایتان به این سولات “به ما ارتباطی ندارد”، “هیچ؛ هرچه می‌خواهند بکنند”، “امکاناتمان محدود است” و “به قدر ظرفیت پاسخگو هستیم” نباشد. چرا که ظرفیت شما آنقدر بالاست که سالانه دانشجویان بیشتری را به دانشگاه دعوت می‌نمایید!!!

مسئولان عزیز و گرانقدر!
اگر نمی‌دانید، بدانید در میان این ۲۵۰ نفر افرادی هستند که اقامت در خوابگاه دولتی تنها گزینه برای آنهاست. اگر از آن محروم شوند دچار آسیب و سختی‌های فراوان می‌گردنند و ناچارا از تحصیل باز می‌مانند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه