صبح امروز؛

اقامه نماز عید قربان در سراسر گیلان + تصاویر

نماز عید قربان به حضور پر شور مردم در سراسر استان گیلان به امامت ائمه جماعات برگزار شد.

اقامه نماز عید قربان در سراسر گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی، نماز عید قربان به حضور پر شور مردم در سراسر استان گیلان به امامت ائمه جماعات برگزار شد.

 

نماز عید قربان ماسال

به گزارش ماسال نیوز؛ صبح امروز نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام سید هادی موسوی در مسجد جامع شاندرمن اقامه شد.

دعای ندبه پیش از آغاز برنامه و صرف صبحانه پس از اقامه نماز از دیگر برنامه های امروز بود.

گفتنی است نماز عید شهرستان به دلیل تعمیرات مسجد جامع ماسال، در شاندرمن اقامه شد.

نماز عید قربان لاهیجان

به گزارش «لاهیجان»، حجت السلام صدیق در خطبه های نماز عید قربان لاهیجان با بیان اینکه هرچه ایمان بیشتر باشد امتحان هم سخت تر خواهد بود گفت:  امتحان حضرت ابراهیم سخت و مشقت بار بود که ایشان توانستند از این امتحان سربلند بیرون بیایند.

وی با اشاره به خطبه های هفته گذشته نماز جمعه لاهیجان و اشاره به بخشی از خطبه های خود با بیان اینکه چرا تهمت می زنیم، برچسب می زنیم و می خواهیم زیر پای یکدیگر را خالی کنیم گفت: صدیق هرگز به شما دروغ نمی گوید، مگر می شود به شهید توهین کنیم؟ دو خواهر دارم که هر دو مادر شهید هستند و تمام ابهت و جلالت ما از خون شهیدان است.

حجت الاسلام صدیق با توصیه مقام معظم رهبری به دولتمردان با بیان اینکه ایشان روی معیشت مردم، تعامل با دنیا، ایستادگی در مقابل سلطه و موضع گیری شفاف تاکید داشتند گفت: ایشان قدرت در دست دولت را امانت دانسته و از دولتمردان خواست اولویت بندی در کارها برای رفع مشکلات مردم را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام صدیق با بیان اینکه گرانی، بیکاری، بی پولی و عفاف، حجاب مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد گفت: حرف اول اقتصاد است و شهرستان لاهیجان هم باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به انتقادپذیری بین مسئولان با بیان اینکه اینطور نباشد که هر وقت من هرچه گفتم درست باشد بلکه مرا ارشاد کنید گفت: هفته گذشته راجع به مادر شهدا صحبتی کردم که اعتراضی کردند من هم گفتم بله درست می گویید و اگر حقیقت را نپذیرم خیلی خودخواه هستم.

وی افزود: شهدا رفتند و شهید شدند ولی خدا را شکر ما مامور نشدیم که فرزندان خود را ذبح کنیم.

 

صدیق با بیان اینکه حضرت اسماعیل نمونه بارز جوان ولایت پذیر بود که در مقابل ولی و پیامبر خود تمکین کرد گفت: دشمن در کمین گاه نشسته و امروز روز مرصاد است؛ اختلاف، دو قطبی، دودستگی را باید کنار بگذاریم تا دشمن شاد نشویم.

صدیق با بیان اینکه حضرت ابراهیم امروز کبر، غرور و خودخداهی را سر برید گفت: قربانی به این عنوان است، روز عید قربان روز خوردن کباب نیست.

وی با اشاره به هفته دولت با بیان اینکه  این هفته فقط برای افتتاح نیست بلکه برای این است که مثل شهید رجایی، خاکی و ساده زیست و خدمتگزار باشیم و به درد مردم بخوریم گفت: هرچه داریم از مردم است و خدا میداند اگر امروز کسی توان کار کردن را ندارد و نمی تواند کار پیش ببرد در عین حال زمامدار باشد به مردم و شهدا خیانت کرده است.

صدیق با توصیه به مسئولان با بیان اینکه در چینش افراد دقیق باشید و نگویید این همسایه و هم حزبی من است بلکه نگاه کنید ببینید سوز انقلابی دارد یا خیر گفت: یک روز ماندن این گونه افراد در نظام خیانت بزرگی است.

 

صدیق بابیان اینکه ملت به معنای اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی نیست بلکه ارمنی ها و یهودی ها هم جزء ملت ایران هستند افزود: ما مخالف نیروهای انقلاب نیستیم بلکه می خواهیم همه در کنار یکدیگر باشیم.

نماز عید قربان در آستانه اشرفیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ نماز عید سعید قربان صبح امروز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد خدمتگزار در مسجد جامع آستانه‌اشرفیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد خدمتگزار در خطبه نماز عید قربان اظهار کرد: انسان‌های اهل فضیلت به فرموده امام باقر (ع)   دین‌دارند یعنی اهل تدین و مراقبت هستند.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌های مؤمن حرام و حلال خداوند را رعایت می‌کنند گفت: اگر دین در زندگی نباشد انسان مسیر زندگی را گم‌کرده و اعتماد و صداقت در جامعه از بین می‌رود.

امام‌جمعه موقت آستانه‌اشرفیه با اشاره به اهمیت عید قربان بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) به‌عنوان صاحب ادیان الهی نماد اسوه و بندگی است و یاد و خاطره ایشان هرگز از اذهان مسلمانان پاک نشده و اعمال حج به یاد او انجام می‌پذیرد.

وی بابیان اینکه بسیاری از گرفتاری‌های بشریت ناشی از بی‌دینی است افزود: عید قربان به دلیل ارزش و اهمیت آن از اعیاد بزرگ مسلمانان است و این عید یادگار حضرت ابراهیم خلیل الرحمان است که تا یوم القیامت نام وی چون حسین بن علی ( ع ) پایدار خواهد ماند.

خدمتگزار با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان گفت: وحدت جهان اسلام برای دفاع از عزت مسلمین و بیداری اسلامی علیه ظلم و ستم استکبار و صهیونیست‌ها ضروری است.

امام‌جمعه موقت آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اهمیت امنیت در جوامع بیان کرد: شهید مدافع حرم شهید حججی چون سالار شهیدان برای دفاع از اسلام و اهل‌بیت (ع) سرش را یزیدیان زمان  بریدند و این ننگ تاریخی برای داعش و گروه‌های تکفیری و حامیان آنان پایدار خواهد ماند.

 

 

نماز عید قربان در لنگرود

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی لنگرخبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد سلیمانی در خطبه‌های عید سعید قربان که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد با تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: حضرت ابراهیم ذر مسیر اطاعت از خدا، انجام تکلیف و وظیفه را بر حس غریزه پدرانه ترجیح داد و درواقع قربان عید پیروزی وظیفه بر غریزه است.

 

وی بابیان اینکه امروز ذبح نفس با تیغ تقوا صورت می‌گیرد، گفت: عده‌ای از طریق تحصیلات و مناسب مدیریتی به دنبال کسب عزت هستند درحالی‌که عزتمندی فقط از طریق تقوا و اطاعت از خدا به دست می‌آید.

 

امام‌جمعه لنگرود با اشاره به دیدار امام خامنه‌ای با اعضای هیئت دولت در هفته دولت، افزود: دولتمردان برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم، توصیه‌های ۱۲ گانه رهبری را مدنظر قرار داده و بر اساس معیارهای اصلی در جامعه برنامه‌ریزی کنند.

 

سلیمانی تصریح کرد: امام خامنه‌ای فرمودند که آمارها کفایت نمی‌کنند و باید زندگی حقیقی مردم در نظر گرفته شود، پس لازم است دولت به‌جای پرداختن به حواشی کلافه کننده، به فکر معیشت مردم باشد.

 

وی گفت: جنس‌های بنجل چینی پایه‌های اقتصاد مقاومتی را سست کرده است و لازم است که دولت کاپیتان خوبی برای تیم اقتصادی کابینه دوازدهم انتخاب کند تا دیگر شاهد واردات در فصل برداشت برنج توسط کشاورزان نباشیم.

 

خطیب جمعه لنگرود با اشاره به‌روز بانکداری اسلامی، اظهار کرد: بانک‌ها ربا گرفتن را با شیوه‌های نوین انجام می‌دهند درحالی‌که تمام مراجع به‌صورت قاطع جریمه دیرکرد تسهیلات را حرام اعلام کرده‌اند ولی گوشی برای شنیدن توصیه‌های علما در خصوص بانک‌ها وجود ندارد.

 

سلیمانی بابیان اینکه ربا یکی از گزینه‌های روی میز خدا و در حکم جنگ باخدا است که به آن توجه نمی‌کنیم، افزود: مرجع تقلید در جمهوری اسلامی برای ربا در بانک‌ها اشک می‌ریزد و توصیه می‌کند ولی عده‌ای بی‌تفاوت هستند و علناً از طریق تریبون‌ها مراجع را می‌کوبند.

 

وی بابیان اینکه در خیلی از کشورهای غربی سود تسهیلات تک‌رقمی است، گفت: ای‌کاش به‌جای بررسی سود سهام سپرده، سود تسهیلات موردبررسی قرار می‌گرفت.

نماز عید قربان در رشت

به گزارش خبرنگار «دیارباران» حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی در خطبه های نماز عید قربان در مصلی اام خمینی رشت ضمن تبریک عید سعید قربان و با دعوت مردم به تقوا و پرهیز از معاصی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به جهت اینکه مسلمانان و مسلمین جهان از اقصی نقاط جهان موفق به زیارت کعبه شده اند ابراز خرسندی کرده اند و حضور امروز مردم در کعبه در نتیجه دعای حضرت ابراهیم(ع) است‌.

وی با تشریح ویژگی هایی که منحصرا مخصوص حضرت ابراهیم(ع)بوده است بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) دارای ویژگی هایی بود که سایر انبیاء فاقد برخی از آن ویژگی ها بودند و خداوند به صورت اختصاصی تنها به حضرت ابراهیم مرحمت نموده است.

خطیب نماز عید قربان در رشت با بیان اینکه از جمله ویژگی های اختصاصی حضرت ابراهیم(ع) خلیل الله بودن است، گفت: خلیل الله بودن حضرت ابراهیم(ع) به این دلیل بوده است که دستورات خداوند را بی کم و کاست و با اخلاص انجام داده و از عهده امتحانات متعدد خداوند بر آمده است.

حجازی تصریح کرد: خداوند ابراهیم را خلیل خود قرار داد به دلیل اینکه ابراهیم(ع) خلیل با دوستان خدا دوست بود و با دشمنان خدا دشمن بوده است.

خطیب نماز عید قربان در رشت با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) گرسنگان را سیر می کرد و نماز شب را در حالی به جا می آورد که مردم‌خواب بودند، گفت: خداوند حضرت ابراهیم(ع) را از آتش نمرود نجات و ابراهیم را پیشوا و رهبر قرارداد.

حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه خداوند متعال پس از امتحان ابراهیم و طی مراحلی به وی عنوان رهبر و پیشوا بودن را داده است افزود: امامت مقدماتی دارد اول خداوند ابراهیم را عبد سپس نبی و بعد رسول و پس از آن خلیل و در نهایت وی را به مرحله امامت رساند.

وی با بیان اینکه ابراهیم خلیل به تنهایی یک ملت بود افزود: حضرت ابراهیم(ع) در زمانی که همه مردم کافر بودند به تنهایی خداپرست بود و یک نفر در مقابل یک امت کافر بود که در این راه هیچگاه مایوس نشد.

خطیب نماز عید قربان در رشت با اشاره شکستن بت ها توسط ابراهیم خلیل الله، اذعان کرد: ابراهیم(ع) مطیع، بردبار و حلیم بوده است و ابراهیم بشدت بردبار، حلیم بود و اولین کسی بود که در راه جهاد خداوند لشکری را آماده کرد و پس از ساخت کعبه دعا کرد خداوندا مردم برای زیارت کعبه حضور پیدا کنند.

حجازی با بیان اینکه سنت های بسیاری به ویژه قربانی کردن از حضرت ابراهیم به جا مانده است، گفت: علاوه بر قربانی کردن، کوتاه کردن مو، ناخن،  مسواک کردن، غسل جنابت و… سنت هایی است که از حضرت ابراهیم باقی مانده است و دراسلام آماده است.

وی در خطبه دوم با اشاره به هفته دولت و روز کارمند، اظهار کرد: شهید رجایی و دکتر باهنر الگویی برای تمام دولتمردان و کارمندان است.

حجازی با بیان اینکه دولت شهید رجایی همواره دولتی الگو و نمونه بوده است، اذعان کرد: عملکرد دولت شهید رجایی همواره براساس اخلاص و خدمت به مردم بوده است و در رابطه با خدا و خلق خدا همواره نمونه و به بهترین شکل عمل می کرد.

خطیب نماز عید قربان در رشت با اشاره به کابینه دوازدهم حسن روحانی، بیان کرد: طی ملاقاتی که کابینه دولت دوازدهم با مقام‌ معظم رهبری داشتند ایشان به دولتمردان توصیه هایی داشتند.

وی با اشاره به توصیه های رهبرمعظم انقلاب خطاب به کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: توصیه های مقام‌ معظم رهبری شامل وضعیت بیکاری، از حال مردم اطلاع پیدا کردن به آمار اتکا نکردن و…بوده است که این فرمایشات می بایست بصورت منشور قوانین در ادارات قرار بگیرد.

حجازی با بیان اینکه مردم از دولت جمهوری اسلامی انتظار خدمت دارند، گفت: مسئولان موظفند در ارتباط با  کارهایی که انجام می دهند به مردم گزارش کار دهند که در هفته دولت در رابطه با بسیاری از پروژه ها انجام شد.

خطیب نماز عید قربان در رشت با اشاره به توصیه مهم دیگر رهبر معظم انقلای مبنی بر اینکه ملت های اسلامی به فکر خودشان باشند، گفت: دشمنان نظام انقلاب اسلامی از ما به عنوان تروریسم یاد می کنند در حالی که ما خود ضرب دیده از تروریسم هستیم.

حجازی با اشاره به مدافعین حرم بیان داشت: مدافعین حرم به دلیل وجود تروریسم هایی همچون آمریکا و داعش است که کیلومترها دور تر از مرز کشور به دفاع از حرمین پرداخته اند این در حالی است که دشمنان به ما تروریسم می گویند‌.

 

نماز عید قربان در چابکسر

 

به گزارش هشت دی، نماز عید سعید قربان صبح امروز همزمان با بیش از ۲۰۰۰ نقطه کشور در مسجد جامع چابکسر و به امامت امام جمعه این بخش اقامه شد.

 

نماز عید قربان در انزلی

 

 

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین صبح امروز در خطبه های نماز سعید قربان بندر انزلی اظهار داشت: انسان‌ها و حجاج با قربانی کردن تقرب و تسلیم بودن خویش را به خداوند اعلام می کنند و در واقع این کار یکی از مظاهر سر بریدن طمع و هوای نفس است.

وی با تبریک عید سعید قربان به مردم مومن و قهرمان انزلی، درک حکمت عید قربان را، راهگشای عرصه‌های مختلف زندگی قردی برشمرد و تاکید کرد: ایثار عظیم حضرت ابراهیم (ع) و قدردانی بزرگ الهی از آن پیامبر حق، نماد این حقیقت حکمت آمیز است که پیمودن راه تعالی و پیشرفت و عروج، بدون گذشت و ایثار امکان پذیر نیست.

خطیب نماز عید قربان انزلی همچین افزود: عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است. این روز یادآور خاطره ای از زمان های بسیار دور است. در آن مبارک لحظه ای که پدر، فرزند خویش را برای لبیک به ندای ملکوتی حق به قربانگاه می برد تا فرمان الهی را با تمامی وجود به انجام برساند.

شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز بانکداری اسلامی تصریح کرد: روز بانکداری اسلامی بدون ربا ، یادآور این موضوع است که بانکهای ما باید فعالیت هایشان بدون شبه ربا باشد که عدم توجه به این موضوع مشکلات فراوانی را برای مردم ما پدید آورده است.

وی با بیان اینکه بانک ها به جای خدمت به مردم به بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند گفت: امروزه بانک‌ها فقط برای خودشان کار می‌کنند و خدمت به مردم دیگر برای آن‌ها اهمیتی ندارد، در بانک ها برای افراد معمولی بروکراسی شدید اداری وجود دارد و در عین حال افرادی که ارتباطات خاصی دارند عموما به راحتی وام های کلان می‌گیرند و برگشتی در کار نیست.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه خطبه‌های عید سعید قربان خود به فعالیت‌های شورای عالی فقهی نیز اشاره و اظهار کرد: وام‌هایی که داده می‌شود اگر نگوییم ربا در آن است حداقل شبهه ربا در آن وجود دارد، تلاش‌ها و فعالیت های شورای عالی فقهی در سیستم بانکی نافذ نیست، این سیستم بانک داری حتی به سخنان و مصوبات دولت و همچنین رئیس بانک مرکزی هیچ توجهی نمی‌کند.

شمس‌الدین با تاکید بر اینکه ربا جنگ علنی با خداست خاطر نشان کرد: ما که مدعی اسلام هستیم باید در مسائل بانکداری این موضوعات را بیشتر از کشورهای دیگر رعایت کنیم.

وی همچنین به موضوع وام ازدواج جوانان نیز اشاره کرد وگفت: اگردولت علاقه دارد که به جوانان کمک کنید باید به جوانان وام های بلاعوض دهد ، اگر این مهم اتفاق افتد هم تشویق خواهد بود و هم ثواب فراوان دارد.

خطیب نماز عید قربان انزلی در پایان تاکید کرد: هیچ تلاشی در راه رونق اقتصادی کشور با این شیوه متداول بانک داری شندنی نیست ، امیداریم دولت به رفع این نقص بزرگ بیشتر توجه کرده و با یک حرکت انقلابی و جهادی مشکلات مردم را رفع کند.

 

نماز عید قربان رضوانشهر

به گزارش هشت دی، نماز عید سعید قربان صبح امروز به امام حجت الاسلام هادی حبیبی امام جمعه رضوانشهر در مصلی امام خامنه‌ای این شهر برگزار شد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه