امام‌جمعه صومعه‌سرا در گفت‌وگو با 8دی:

عید قربان عید بندگی خدا و گذشت از تعلقات مادی است/ بندگان خالص خدا از آموزه‌های قربان عبرت بگیرند

امام‌جمعه صومعه‌سرا عید قربان را عید بندگی خدا و گذشت از تعلقات مادی نام برد و گفت: بندگان خالص خدا از آموزه‌های قربان عبرت بگیرند.

عید قربان عید بندگی خدا و گذشت از تعلقات مادی است/ بندگان خالص خدا از آموزه‌های قربان عبرت بگیرند

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی عید قربان را  عید بندگی بندگان خدا توصیف کرد و اظهار داشت: در عید قربان انسان باید نفسانیت خود را در وجودش بمیراند.

وی با اشاره به داستان ذبح حضرت اسماعیل علیه السلام به دستان حضرت ابراهیم علیه السلام افزود: باید از داستان آن دو وجود بزرگوار که از شیطان درون و برون خود گذشتند و اطاعت و بندگی خدای را بجای آوردند درس و عبرت گرفت.

امام‌جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه شیطان پیوسته در تلاش است تا انسان را نا فرمان از اطاعت الهی کند، گفت: صبر و حوصله ابزاری است که انسان در سایه اعتماد به خداوند به دست می آورد و باید در راندن شیطان از آن استفاده کند.

صدیقی بابیان اینکه با دوری از هوای نفس باید روح را تعدیل کرد، خاطرنشان کرد: بندگی خداوند باری تعالی نیازمند صبر و گذشت از همه‌ی متعلقات است و باید پیوسته انسان از نفس خود مراقبت کند.

وی به اتحاد و همبستگی مسلمانان در مکه به ویژه در عید قربان اشاره داشت و گفت: حضور مسلمانان و اجتماع آنها به دور هم حتی در بلاد و سرزمین های مختلف و اقامه نماز آنها نمادی دیگری از جلوه عظیم عید قربان است.

امام‌جمعه صومعه‌سرا بابیان اینکه بندگان خالص خدا باید از آموزه‌های عید قربان درس بگیرند، افزود: رسیدن به اهداف الهی لازمه‌اش درس گیری و عبرت جویی از مکتب اسلامی است و باید همه‌ی تلاش‌های خود را برای بندگی خالصانه خداوند در پیش گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه