بهترین فیلم از نگاه مردم برای اکران به گیلان رسید

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اکران فیلم شیار ۱۴۳ – برگزیده بهترین فیلم از نگاه مردم – به کارگردانی نرگس آبیار و فیلم قصه ها به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در گیلان خبر داد .

بهترین فیلم از نگاه مردم برای اکران به گیلان رسید

به گزارش ۸دی نیوز ،سید وحید فخر موسوی ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : داستان فیلم شیار ۱۴۳ مربوط به مادری است که عاشقانه فرزند خود را دوست دارد ولی او را به میدان نبرد هشت سال دفاع مقدس می فرستد و بعد از سال ها پیکر او را تحویل می گیرد .

وی اظهار کرد : سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی به دلیل اختلاف کم آرا به فیلمهای شیار ۱۴۳ و خط ویژه اهدا شده است .

وی تصریح کرد : پیشتر قرار بود تنها ۲۰ فیلم در جشنواره یادشده اکران شود که اینک فیلم های یاد شده به علاوه معراجیها به کارگردانی مسعود ده نمکی نیز به برنامه اکران پیوستند .

فخر موسوی ادامه داد : خط ویژه ، عاشقها ایستاده می میرند ، بیگانه ، ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه ، زندگی جای دیگریست ، خانوم ، پایان خدمت ، رد کارپت ، پنجاه قدم آخر ، پنج ستاره ، خانه پدری ،ˈ چ ˈ ، مردن به وقت شهریور ، خانه ای کنار ابرها ، شهابی از جنس بلور ، کلاشینکف ، اشباح ، بعدا اعلام می شود ، جینگو و حق سکوت فیلمهای منتخبی است که برای اکران در گیلان ارسال شده است .

وی ، همزمانی جشنواره فیلم فجر در گیلان را رویداد مهمی توصیف ، و اظهار کرد : این اقدام به همت معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد تنها در ۱۰ استان کشور بر گزار می شود .

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : روزانه دو فیلم و هر فیلم سه بار اکران می شود .

فخر موسوی ادامه داد : ظرفیت سالن سینما میرزا کوچک رشت ۷۵۰ صندلی است که ظرفیت خوبی برای میزبانی جشنواره یاد شده و همچنین توانمندی برای فضای فرهنگی استان است .

همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گیلان از هفدهم بهمن ماه آغاز و تا بیست و ششم همین ماه ادامه دارد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه