امام‌جمعه فومن در گفت‌وگو با 8دی:

عالی‌ترین مضامین توحیدی در بطن دعای عرفه وجود دارد / نورانیت امام حسین (ع) ویژگی خاصی به دعای عرفه بخشیده است

امام‌جمعه فومن گفت: عالی‌ترین مضامین توحیدی در دعای عرفه وجود دارد و نورانیت امام حسین (ع) ویژگی خاصی به این دعا بخشیده است.

عالی‌ترین مضامین توحیدی در بطن دعای عرفه وجود دارد / نورانیت امام حسین (ع) ویژگی خاصی به دعای عرفه بخشیده است

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمدحسن صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در فومن، روز عرفه را عرفان به‌حق برشمرد و اظهار کرد: در روایات آمده که هر کس خود را بشناسد، پروردگارش را نیز خواهد شناخت.

وی بابیان اینکه خودشناسی مقدمه‌ای بر خداشناسی است، افزود: هر انسانی راهی برای رسیدن به‌حق دارد اما راه به کمال رسیدن را ما باید از افرادی که الگوی کامل بوده‌اند یاد بگیریم.

امام‌جمعه شهرستان فومن بابیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آینه تمام نمای حق است، گفت: روز عرفه به نام امام حسین علیه‌السلام ثبت‌شده باوجوداینکه خود روز عرفه نیز جلوه‌ای ویژه دارد.

صفوی با اذعان به اینکه نورانیت امام حسین علیه‌السلام ویژگی خاصی به دعای عرفه بخشیده است، افزود: امام حسین علیه‌السلام در روز عرفه دعای مشهور را در جایگاهی که اکنون نیز مشخص است روبه‌قبله خواندند و با نگاهی به دعا متوجه خواهیم شد که سراسر دعا توجه به حضرت حق است.

وی بابیان اینکه عالی‌ترین مضامین توحیدی در بطن دعای عرفه وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه انبیا مردم را به خدا دعوت کردند و درس خداشناسی را از ابتدا تا انتها باید در مکتب دعای عرفه یاد گرفت.

امام‌جمعه فومن بابیان اینکه امام حسین علیه‌السلام در دعای عرفه با اعضا و جوارح خود خدا را ستوده است، مطرح کرد: امام حسین علیه‌السلام شیوه ستایش خداوند را از پدر بزرگوار خود یعنی علی ابن ابی‌طالب علیه‌السلام با آن دعای کمیل زیبا و جان نشین یاد گرفته است.

صفوی بابیان اینکه باید خدا را با معرف و یگانگی خواند، گفت: هرکسی به خدا تکیه کند رستگار می‌شود و دعای عرفه می‌تواند آغازی برای کسب معرف الهی باشد.

وی بابیان اینکه افرادی که دعای عرفه را می‌خوانند خوب است که به مضامین آن نیز توجه داشته باشند، گفت: باید دعای عرفه پس از قرائت توسط مؤمنین دگرگونی در اعتقادات و رفتار همه‌ی ما ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه