نقد نوه امام(ره) به خاطرات آیت الله منتظری چیست؟

نقش سید حسن خمینی در انتشار کتابی در نقد خاطرات آیت الله منتظری

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نیز از من فرصت خواست که کتاب را مطالعه و پس از آن نظر خود را اعلام کند. یک هفته بعد در ملاقاتی…

نقش سید حسن خمینی در انتشار کتابی در نقد خاطرات آیت الله منتظری

به گزارش ۸دی، عباس سلیمی نمین اظهار داشت: پس از پایان یافتن نگارش کتاب نقد بر خاطرات آقای منتظری، درصدد اخذ مجوز از وزارت ارشاد برآمدیم؛ ولی با وجود تعلل زیاد،‌ این وزارت‌خانه اعلام کرد که به کتاب ما مجوز نخواهد داد. یعنی وزارت ارشاد هم با کار رسانه‌ای و روزنامه‌نگاری و هم تاریخ‌نگاری بنده مخالفت کرد و نگاه بسیار محدودکننده‌ای نسبت به کارهای من داشت.

وی افزود: بنده نیز بیکار ننشستم و برای تغییر وضع موجود، در مورد کتابی که وزارت ارشاد (دوران اصلاحات) بعد از یک سال به آن مجوز نداد، نامه‌نگاری‌هایی را به مؤسسات مختلف از جمله دفتر نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) کردم و کتاب را در اختیار حجت‌الاسلام سید حسن خمینی قرار داده و از وی خواستم که علت ندادن مجوز را پیگیری کند؛ چراکه دفتر نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) برای آثار متعلق به امام(ره) مستقلاً می‌تواند مجوز صادر کند.

سلیمی نمین اظهار داشت: حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نیز از من فرصت خواست که کتاب را مطالعه و پس از آن نظر خود را اعلام کند. یک هفته بعد در ملاقاتی که با وی داشتم، گفت «کتاب، بسیار متین است و با احترامات لازم نقد وزینی بر آن نوشته‌اید و من تعجب می‌کنم که چرا وزارت ارشاد جلوی انتشار این کتاب را گرفته است».

وی ادامه داد: منتها ایشان از من خواست که فرصتی بدهم تا کتاب را به چند نفر از افرادی که به آقای منتظری گرایش دارند، نشان دهد و آن‌ها نیز نظر خود را اعلام کنند تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد. یک هفته بعد نیز نظرات مشخص شد و آن‌ها گفته بودند که نقد بسیار منصفانه‌ای بر کتاب خاطرات آقای منتظری به رشته تحریر درآمده است.

سلیمی نمین تصریح کرد: در آخر حجت‌الاسلام سید حسن خمینی به بنده گفت که مجوز انتشار کتاب را صادر می‌کند و تأکید کرد که با وزارت ارشاد برخورد خواهد داشت که چرا با ندادن مجوز، جلوی دفاع از امام (ره) را گرفته‌اند؛ زیرا آقای منتظری در خاطرات خود تمام همت‌اش را در این مسیر مصروف داشته بود که حضرت امام(ره) را زیر سؤال ببرد و خاطرات را به‌گونه‌ای نقل کرده بود که خود و بیتش را از برخی مسائل مبرا کند و امام(ره) و بیت ایشان را زیر سؤال ببرد. البته ما به حد توان خود از امام (ره) دفاع کردیم و حاج حسن آقای خمینی هم مجوز انتشار کتاب را صادر کرد و گفت که با وزارت ارشاد در این خصوص برخورد خواهد کرد.

منبع: عصر اندیشه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه