عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

سقوط ۱۰ پله‌ای ایران در رتبه بیکاری طی سالهای فعالیت دولت روحانی

حاجی دلیگانی گفت: طی ۴ سال گذشته جایگاه ایران از نظر رتبه بیکاری در میان کشورهای جهان از ۸۰ به ۹۰ نزول کرد که نشان‌دهنده تاثیر رکود اقتصادی و از بین رفتن رونق واحدهای تولیدی است.

سقوط ۱۰ پله‌ای ایران در رتبه بیکاری طی سالهای فعالیت دولت روحانی

به گزارش ۸دی به نقل از نود اقتصادی، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود کالاهای مشابه داخلی به کشور گفت: بررسی طرح ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه داخلی در کمیسیون‌های فرعی مجلس به اتمام رسیده است از برگزاری جلسه برای تجزیه و تحلیل و بحث پیرامون این طرح در کمیسیون اقتصادی خبر داد.

وی با بیان اینکه واردات تاثیر مخربی بر اشتغال کشور دارد به افت ۱۰ واحدی رتبه ایران از نظر اشتغال در ۴ سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌طی ۴ سال گذشته جایگاه ایران از نظر رتبه بیکاری در میان کشورهای جهان از ۸۰ به ۹۰ نزول کرد که نشان‌دهنده تاثیر رکود اقتصادی و از بین رفتن رونق واحدهای تولیدی است.

حاجی دلیگانی همچنین با اشاره به اینکه آمار اشتغال ایران به دلیل واردات گسترده قاچاق و همچنین واردات کالاهای با مشابه داخلی در میان کشورهای منطقه نیز وضعیت مناسبی ندارد، گفت: جایگاه ایران میان کشورهای همسایه در رتبه بندی اشتغال کشور نهم از ۱۰ کشور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با توجه به آمارهای جهانی از وضعیت اشتغال در ایران، دو عامل واردات بی‌رویه کالاها و قاچاق گسترده را مهم‌ترین علل افزایش بیکاری عنوان کرد و گفت:‌

در صورتی که جلوی قاچاق گرفته شود، ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور به‌وجود می‌آید که این میزان با جلوگیری از واردات کالاهای با مشابه داخلی نیز برابر است و با جلوگیری از واردات این کالاها نیز می‌توان ۷۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه