۹۷ درصد برنج گیلان برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون برداشت برنج در ۹۷درصد از شالیزارهای گیلان انجام شده است.

۹۷ درصد برنج گیلان برداشت شد

به گزارش ۸دی، حبیب جهانساز با بیان اینکه گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: برداشت برنج در ۲۳۲هزار هکتار از شالیزارهای استان یعنی قریب به ۹۷درصد انجام شده است.

وی افزود: امسال شاهد پربرکتی در محصول برنج هستیم، میزان تولید قطعی این محصول در حال جمع بندی است و به زودی به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

جهانساز با بیان اینکه یکی از بهترین برنج‌های دنیا از نظر کیفیت رقم هاشمی است که در گیلان کشت می‌شود،ادامه داد: گیلان یکی از امن‌ترین و مناسب‌ترین استانهای کشور برای کشت برنج است.

وی خاطر نشان کرد: در مورد کشت برنج و مناسب بودن این استان برای تولید این محصول فقط افراد متخصص با دانش فنی بالا می‌توانند، نظر دهند و نظر افراد غیر متخصص مردود است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: وضعیت اقلیمی و آب و خاک گیلان بهترین امکان را برای پرورش و تولید برنج ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: امید می‌رود، با بارش باران در شهریورماه شاهد افزایش پرورش راتون در گیلان باشیم.

جهانساز با اشاره به افزایش رغبت جوانان گیلان برای پرورش راتون که برنجی کم‌رنج‌تر و کم‌هزینه تر از برنج اولیه است،گفت: افزایش تولید مکانیزه برنج موجب کاهش میانگین سنی کشاورزان برنجکار گیلان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه