دوازدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام خزر در رشت افتتاح شد

در این دوره از رقابت ها ، حدود ۵۵۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای ازبکستان، هلند، آلمان، فرانسه، روسیه، لتونی، لیبی، بلغارستان، ارمنستان، ترکیه، هندوستان ، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و عراق حضور دارند .

دوازدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام خزر در رشت افتتاح شد

دوازدهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر با مسابقه نمادین استاندار گیلان وواسیلی پا پین قهرمان اروپا  از روسیه در رشت آغاز شد.

jpg799

در این مراسم ˈمحمدعلی نجفی ˈ استاندار گیلان ، ˈ محمدابراهیم خلیلیˈ شهرداری رشت ، ˈمسعود رهنما ˈ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، مسوولان هیات شطرنح این استان و شطرنج بازان حاضر در این دوره از رقابت ها حضور داشتند .
در این مسابقات حدود ۵۵۰ شطرنج باز از ایران و کشورهای ازبکستان، هلند، آلمان، فرانسه، روسیه، لتونی، لیبی، بلغارستان، ارمنستان، ترکیه، هندوستان ، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و عراق حضور دارند .
شطرنج بازان حاضر در این دوره از رقابت ها در چهار جدول و در ۱۱ دور به روش سوییسی و به مدت هشت روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با هم به رقابت می پردازند.

استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه مسابقات  بین المللی شطرنج جام خزر با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر وخوش آمدگویی به ورزشکاران حاضر در این رقابتها بویژه میهمانان خارجی گفت : این مسابقات علاوه بر داشتن بعد فنی واینکه در تقویم رسمی فدراسیون جهانی شطرنج ثبت شده است  پیوند میان ملتها است.

 jpg803

دکتر نجفی افزود : حضور ورزشکاران خارجی در این رقابتها وآشنایی هرچه بیشتر آنان با کشورمان علاوه بر توسعه ورزش نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز اظهار کرد : امیدوارم که در این بهار آزادگی ، مسابقات خوبی را شاهد باشیم و همچنین بتوانیم میزبان شایسته ای برای این دوره از رقابت ها باشیم .

رهنما افزود : برای برگزاری این مسابقات ، تلاش های زیادی شده و انتظار ما این است که این دوره از رقابت ها نیز در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شود که با حضور شطرنجبازان زبده ایرانی و سایر کشورهای دیگر، به طور حتم شاهد رویداد بسبار خوبی خواهیم ب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه